Skocz do zawartości

Kubeł

Pasjonat
  • Postów

    194
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Kubeł

Informacje

  • Imię
    Kuba
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Kubeł

0

Reputacja

  1. To ciekawe, bo moja A4 - wersja USA, jest wyprodukowana w Inglostadt...
  2. Jakie auta takie opony. Kupiłem kiedyś w salonie żonie i20 Nie chcę mieć z tą marką nic wspólnego. Nigdy więcej takiego błędu nie popełnię. No cóż, ten pan sprawdził opony dokładnie i ma inne zdanie... https://www.carthrottle.com/post/tire-review-nexen-n8000-on-audi-a4-1-8-tfsi-s-line/ Od siebie dodam, że mam zimówki Nexen Winguard 235/45/17 i sprawują się bardzo dobrze. Na lato kupuję N8000.
  3. Nie mam dokładnie tak samo, włączona klima tak jak u ciebie zmniejsza drgania, ale zależą one również od temperatury na dworze. Myślę jednak że to kwestia zawieszenia silnika lub skrzyni biegów, czyli poduszek, ewentualnie plecionki wydechu. Moja koncepcja jest taka, że włączona klima zmienia częstotliwość drgań na wyższe i tym samym redukuje drgania na "budzie". Widzisz, ja moje A4 mam od przebiegu 50 tys., kupiłem jako 3-latka, naprawdę świeże auto, raczej nie powinno nic z osprzętu silnika polecieć, a drga od początku jak je mam. Podejrzewam że raczej jest mechaniczne uszkodzenie z wyżej wymienionych elementów (poduchy/plecionka), ale ogólne oględziny nic nie wykazały, trzeba będzie pewnie demontować wszystko i sprawdzać. Poduchy czasem bez ich wyjęcia nie zdradzają uszkodzeń, plecionka również czasem jest trudna do wyczajenia. Ech...
  4. Mrowienie, drganie, no coś w tym stylu. I co istotne zależne od temperatury otoczenia (nie silnika). Im zimniej tym drgania bardziej odczuwalne. Dlatego też moje podejrzenia kierują się w stronę elementów elastyczno-gumowych, które gdy jest zimno są twardsze i mocniej przenosza drgania, a gdy jest ciepło miękną i drgania ograniczają. Nie wiem czy dobrze kombinuję. Zagadką dodatkową jest wpływ klimy na to zjawisko. Tak jakby dodatkowe obciążenie silnika włączoną klimą redukowało jego drganie. Chyba zaryzykuję z poduchą pod skrzynią, bo ją najbardziej podejrzewam: czasem przy zmianach biegów jest odczuwalne stuknięcie, ale z kolei w quattro to PODOBNO typowe, bo załącza się tył. Zgłupieć idzie.
  5. laki83, z tym drganiem mam identyczne objawy od dawna i nie znalazłem rozwiązania do tej pory: im zimniej na zewnątrz tym bardziej drga kierownica i wnętrze auta. Takie mrowienie. Włączenie klimatyzacji redukuje drgania. Jak jest ciepło (latem) drgań prawie nie ma. Szlag mnie już trafia. Wsiadam do auta żony (Mazda 2, oczywiście benzyna), które jest przecież znacznie niższej klasy i tam żadnego drgania, silnika "nie ma". No w mordę. Diagnostyka VAG nic nie wykazywała (również dynamiczna), pozostaje metoda prób i błędów, wymienianie poszczególnych poduszek (podejrzewam tę pod skrzynią), zabawy z wydechem, odmą, przepustnicą, przepływomierzem. Sęk w tym, że oględziny wypadły ok. A ja potrzebuję samochód, nie mam czasu zostawiać go na wiele dni w warsztacie. Auto jeździ normalnie, zachowuje się wszystko prawidłowo, tylko te pie... drgania. Na forum poruszałem dawno temu ten problem, niestety bez sukcesów. Jeśli dojdziesz o co u ciebie chodziło, to będę wdzięczny za info, bo objawy wskazują na tę samą usterkę.
  6. Moskal, nie chciałbym ciebie spotkać na drodze, bo z tego co widzę twoje samochody "SIĘ ROZBIJAJĄ". Wynika z twej wypowiedzi, że same to kurcze robią. Może przeprogramuj "autopilota", albo lepiej go zmień.
  7. Ach, nie zwróciłem uwagi (ja z kolei), że kata tam nie ma, a jeno strumienica :-). Tak czy inaczej obstawiam, że to sonda wariuje.
  8. Ja tylko chcę zwrócić uwagę na mały szczegół, który zdaje się uciekł odpowiadającym kolegom. Zauważcie, że po awarii cewki auto przejechało jeszcze 50 km, co jest niedopuszczalne. Cewka była niesprawna, zapłonu w cylindrze nie było, a paliwo się lało. W efekcie prowadzi do do rozwalenia (zalania) katalizatora i tutaj zdecydowanie upatrywałbym problemu. Stąd też wariuje sonda Lambda i brakuje oczywiście mocy. Panowie, jak cewka pada autem nie jedziemy! Dlatego warto mieć w bagażniku zapasową, zawsze.
  9. Wygląda tak jakby okładzina nagle oderwała się od klocka. W efekcie poczułeś nagły uskok pedału i szum klocków
  10. Tylko pamiętać należy, że nie można porównywać przyspieszeń na tych samych biegach w dieslu i benzynie. Tam gdzie dieslem przyspieszasz na 4-ce, tam benzyną na 3-ce (z grubsza rzecz biorąc). Przecież obie konstrukcje mają inną charakterystykę pracy, inaczej więc się nimi jeździ.
  11. Nagar w silniku przy stosowaniu dobrych syntetyków? Przecież do 1.8T leje się pełen syntetyk, a on sam w sobie ma właściwości czyszczące. Wynalazki omijam szerokim łukiem.
  12. Poduchy niekoniecznie występują w kolejności przód, wszystkie fotele i na końcu kurtyny. Ja mam 6 poduszek: 2 x przód, 2 x przednie fotele i 2 x kurtyna, więc nie mam poduch w tylnych fotelach.
  13. Pilna sprawa. Jak w każdym kupionym z drugiej ręki aucie. Po prostu zrób to jak najszybciej i z bani.
  14. Nie pasują. Różnica jest w jednym, bodajże przednim dolnym wahaczu. Fakt, że na Allegro głównie występują zestawy do B5. Nie bez przyczyny wszędzie podają, że pasuje do A4 rocznik 94-01. Do B6 niestety są droższe i nie ma ich tak wiele.
  15. Są miasta i miasta. Jak ktoś pisze, że mu 1.8T quattro spala w mieście 10 litrów i okazuje się, że tym miastem (z całym szacunkiem) jest powiedzmy Oświęcim, czy Trzebnica i okolice, no to przepraszam. Tam naprawdę jest luz i jedzie się spokojnie z punktu A do punktu B. Jak masz przejechać przez DUŻE miasto kilkanaście, dwadzieścia km i zajmuje ci to 40 minut albo i godzinę, a potrafi dłużej (czyli stanie w korkach), to wtedy proponuję sprawdzić spalanie. I naprawdę nie ma co ciągnąć tematu. Zmiennych jest zbyt wiele. Benzyna quattro pali dużo, a w korkach bardzo dużo i koniec. Kupując takie auto nie nastawiajmy się na ekonomiczne spalanie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...