Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Quattro pali więcej ?


Gregory88

Rekomendowane odpowiedzi

tak... różnice są chyba coś ok 1-2L/100km przynajmniej tak czytałem... ale za to jazda jest o wiele przyjemniejsza i bezpieczniejsza ;] wg mnie warte świeczki ;] niestety u siebie nie mam quatro ale następna moja niunia będzie już w nie wyposażona na 100% ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dość, że więcej pali, to jeszcze ma słabsze przyspieszenie od wersji na przedni napęd. Ważną, ale jedyną zaletą quattro są własności jezdne przydające się w niektórych sytuacjach: podjazdy zimą, ostre zakręty przy dużej prędkości, szybka jazda na śliskiej nawierzchni. Jeżeli normalnie auto użytkujesz (jeździsz po mieście, czasem za miasto, na jakiś urlop z rodziną) to daruj sobie quattro, a zaszczędzoną kasę na benzynie wydasz na coś przyjemniejszego. Dodatkową przyjemnością będzie większa dynamika jazdy przednionapędowca. Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregory88, jezeli bedziesz jakos rezal koniki i niutki to przydaloby sie juz Quattro bez wzgledu na minimalnie wieksze spalanie. Naprawde nie ma sensu pozniej walczyc z trakcja

co do dynamiki to oska tylko pozornie jest szybsza. Musialby byc idealnie przyczepny asfalt, suchutko i ruszanie dopracowane do perfekcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dość, że więcej pali, to jeszcze ma słabsze przyspieszenie od wersji na przedni napęd. Ważną, ale jedyną zaletą quattro są własności jezdne przydające się w niektórych sytuacjach: podjazdy zimą, ostre zakręty przy dużej prędkości, szybka jazda na śliskiej nawierzchni. Jeżeli normalnie auto użytkujesz (jeździsz po mieście, czasem za miasto, na jakiś urlop z rodziną) to daruj sobie quattro, a zaszczędzoną kasę na benzynie wydasz na coś przyjemniejszego. Dodatkową przyjemnością będzie większa dynamika jazdy przednionapędowca. Takie jest moje zdanie.

nie wiesz co piszesz... w przypadku silnika 2.6 np roznice w przyspieszeniu na suchym sa zerowe (w przypadku 0-80 jest to 0.1s roznicy na korzysc quattro), 2.0TFSI przyspiesza do 100 o 0.1s szybciej niz oska, lecz to sa wartosci pomijalne i praktycznie nie mozna powedziec, ze przyspiesza gorzej czy lepiej. za to na mokrym quattro startuje prawie jak na suchym (mozesz przy 5000 obrotow strzelic ze sprzegla bez wiekszych poslizgow), podczas gdy w osce zaczynaja sie problemy z trakcja. ta dodatkowa para napedzajacych kol moze sie przydac takze w ciezkiej sytuacji, typu sucha droga i nagly wjazd na piaszczysty/mokry/oblodzony zakret. roznica w kosztach to 3-8 zl za 100 km wiec wg mnie to znikoma strata za bezpieczenstwo i pewnosc, ktore zapewnia quattro. pewnie nie jezdziles nigdy quattro, skoro tak piszesz. ja mialem okazje i wiem, ze kolejne auto, ktore kupie, tez bedzie mialo quattro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dodam, że napęd QUATTRO to nie żaden zwykły stały napęd na cztery koła. Tutaj moment obrotowy przekazywany jest na koła o najlepszej przyczepności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie, z tym, ze w quattro opartym na torsenie wszystkim reguluje mechanika, nie ma elektroniki, ktora moglaby zawiesc. haldex to juz elektronika, ale rozmawiamy o A4 a w A4 stosuje sie torsen. ale nie odchodzmy od tematu, chodzi tu o spalanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystko zalezy od ciebie ile spali zalezy to od stylu jazdy, ja jezdze spokojnie 2, 2,5 tys.obr i wcale duzo nie pali dlatego nie zakladam gazu. A co do jazdy jest o wiele przyjemniejsza i konfortowa niz na jedna oske i bezpieczniejsza. Wedlug odczytu komputera pokladoweg najmniej na trasie palila mi 7,2 litry a najwiecej nie stety nie pamietam, z tego co czytalem to pali chyba 1L wiecej niz zwykla A4 i ma delikatnie slabszy przyspieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama logika mówi że musi więcej palić, auto ma dodatkowo do uciągnięcia most dyfer więc troszke więcej waży. Ja nie rozumiem podejścia w stylu czy silnik 2,7 pali więcej niż 1,8 czy 4x4 więcej od ośki. Moc nie bierze się z dobrej woli właściciela to paliwo powietrze pojemność i doładowanie, jak ma byc ekonomicznie to bezkonkurencyjne są bilety miesiączne lub semestralne komunikacj miejskiej, jak szybko i bezpiecznie no to niestety trzeba tankować.

PS. Szcyt oszukiwania samego siebie znajomy Laguna V6 3,0 uparcie trzyma sie wersji spalanie w mieście 8 - 9 litrów. Fajnie nie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pali więcej - około 1-2L, i ma odrobninę mniejszą dynamikę, a jest to spowodowane właśnie większą masą (kiedyś sprawdzałem i wychodzi na to, że moja jest cięższa coś koło 130kg od ośki) i większymi stratami mocy w napędach.

Nie zmienia to jednak faktu, że :quattro: to jest to :wink:

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje stare 100 2.6 auto oska palilo wiecej niz obecne A4 2.8 q tip, napewno masa auta i stardszy model silnika, ja mysle ze jak kupowac to audi to tylko z :quattro: , a litr czy dwa w ta czy w tamta nie powinny miec znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet się nie zastanawiaj, bierz quattro :wink: A co do spalania i słabszego przyśpieszenia nie odczujesz tego. Jak będe polował na B6 to tylko z :quattro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze kombinuję ale wydaje mi się że im słabszy silnik tym spalanie w przypadku auta z quattro bedzie większe

napewno coś w tym jest.. bo aby przyspieszyć i potem jechać z sensownymi prędkościami musisz mocniej depnąć niż w przypadku czegoś z większą mocą i momentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam a4 1.8 T quattro i do tego instalacja gazowa i jestem bardzo zadowolony, spalanie gazu srednio wychodzi 13 litrów i to nie ma wiekszej roznicy czy jade 100 czy 150, przyjemnosc z jazdy bardzo duza, wczesniej mialem mercedesa c klase naped czywisce na tyl i nie ma zadnego porownania do audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...