Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Quattro pali więcej ?


Gregory88

Rekomendowane odpowiedzi

B5 1.8T fwd - 8,4 do 100

B5 1.8T q - 8,8 do 100

Podawalem dane B6 - tam tych roznic nie widze zarowno w 1.8T, jak i 3.0V6. Byc moze w B5 takie roznice byly, ale nawet te 0,4s to niewiele.

W praktyce moim zdaniem zadnych roznic nie ma, a Q czasem lepiej wystartuje z miejsca (a moze i lepiej :P) niz FWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem:

Quattro jest do d*py

-auto cięższe

-auto wolniejsze

-auto więcej pali

-nie da się piszczeć oponami

-może się zepsuć (drogie w naprawie)

-w zimie niebezpieczne (bo szybko się rozpędzisz i potem nie wyhamujesz)

Reasumując:

Quattro jest do d*py - nie polecam nawet wrogowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auta z napedem Q waza ok. 100kg wiecej, wiec chyba jednak roznice sa.

B5 1.8T fwd - 8,4 do 100

B5 1.8T q - 8,8 do 100

w/g mnie jest to jednak odczuwalne

na drodze nieodczuwalne, może na torze przy dwóch kierowcach o bardzo podobnych umiejętnościach fwd miałoby odrobinkę przewagi, która i tak zniknęłaby natychmiast przy pierwszym trudniejszym zakręcie. ale nie o to w tym temacie chodzi... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już decydować się na :quattro: to trzeba liczyć się z minimalnie większym spalaniem od aut napędzanych na jedną oś. U mnie przy spokojnej jeździe wyciągam w cyklu mieszanym 7 litrów. Więc nie uważam to za dużo przy ponad 180 KM. Przy ciężkiej nodze spokojnie wyciągam 14-15 ale i tak jest to warte ceny satysfakcji przyspieszeń. Nie znam dynamiki 1.8 T (150 KM) bez quattro ale wydaje mi się że będzie porownywalna. Pozdrawiam :quattro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy.

Nie to zebym sie wymądrzał lub chciał udać jakiegoś cwaniaka, ale powiem wam że mam quattro i mi mniej pali niż Audi 80 1.8s

I w brew pozorom, z tego co tu czytałem to nie wiem czemu mówicie ze silniczek 1.8 słabo ciągnie. Ja przesiadłem się z silniczka 90 konnego na 125 i musze przyznać że jak dla mnie to jest but. I jak na te konie i na quattro to pali mi mniej niż tamta niunia. Tak że nie wiem czemu tak piszecie, albo mi się tak wydaje ale ja za 100zł robie ponad 300km. I do tego jeszcze nie świeci się kontrolka paliwa że brakuje.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wtrące dieselka i quattro. Czy A4 1.9 TDI 110KM z quattro straci dużo na osiągach na przyspieszeniu itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wtrące dieselka i quattro. Czy A4 1.9 TDI 110KM z quattro straci dużo na osiągach na przyspieszeniu itp?

A3 Powiem Ci ze posiadam a4 1.9 TDI quattro 110 konna i nie traci zbyt wiele na osiagach i dynamice jazdy. Jest naprawde porownywlna do a4 bez 4x4 a jazda naprawde jest przyjemniejsza nie mowiac juz o komforcie jazdy na sliskich powierzchniach. Co do spalania to na trasie takiej konkretnej bo z niemczech do polski spalila mi 5l/ 100km przy predkosci 110- 140km/h oczywiscie bez zbednego "butowania" tak po miescie w polsce pali mi 6l moze 6.2l naprawde jazda tym samochodem nie jest droga a warto frajda z jazdy niezastapiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem że fajniej niż ośką tylko ciężko znalesć 1.9 TDI z quattro :(

Rozumiem że da się 1.9 TDi z quattro trzepnąć 900km na jednym baku? :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci ze da sie nakrecic az 900km na jednym baku ja przyjechalem z niemiec z berlina bodajze 730km zrobilem i jeszcze po mojej miescinie ok 100km i dopiero mi sie rezerwa zapalila wiec niezly wynik :) A co do quattro w TDI ze ciezko znalezc u nas to jest prawda bo nawet w niemczech o takie cacuszko nie jest najlatwiej. Tyle ze naprawde warto poszukac :)

Ostatnie pomiary :) Na jednym baku od pelnego do rezerwy zrobilem 870km wiec mysle ze to nie jest zle a wrecz przeciwnie baardzo dobrze. No i trzeba przyznac ze wcale oszczednie nie jezdzilem bo butowalem konkretnie przez te cala trase. Ostatecznie jestem bardzo zadowolony ze spalania pomimo tego iz jest minimalnie wieksze w quattro od normalnej oski. Paliwo 3zl wiecej, czesci (moze 5 drozsze), przyjemnosc z jazdy bezcenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubeł wymyslil spiskową teorię swiata. Wystarczy wejsc na wikipedia.org (nie wspomne o specjalistycznych portalach) i widac czy oska jest lepsza od awd. przyspieszenie a4 quattro 3.0 na tipie (takie mam) to 6.9 do setki. Logiczne jest ze pierwszy odcinek np spod swiatel awd odstawi ośke. Rwie na 4 koła. jak audi to tylko awd. Spali wiecej na pewno, jest cięże i opory sa wieksze. Ja mam smoka 3.0 w tipie i nie narzekam, niech pali nawet 17 - na zdrowie...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quattro pali moze o litr wiecej niz oska :naughty: ale nie chce innego napedu niz quattro poprostu jazda tym jest cudowna :> a co do przyspieszenie to moze jest i troszke wolniejsze ale oska trzeba idealnie ruszyc bo jak nie to pójda opony z dymem a auto nie pojedzie :> a Quattro zawsze ruszy dobrze :> w karzdych warunkach :> pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothV8

to czy przyspieszenie w Q jest wolniejsze zależy od mocy silnika

słaby silnik - q jest wolniejsze

średni silnik - podobnie

mocny silnik - q jest szybsze (bo ośka kręci bez sensu kołami w miejscu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama logika mówi że musi więcej palić, auto ma dodatkowo do uciągnięcia most dyfer więc troszke więcej waży. Ja nie rozumiem podejścia w stylu czy silnik 2,7 pali więcej niż 1,8 czy 4x4 więcej od ośki. Moc nie bierze się z dobrej woli właściciela to paliwo powietrze pojemność i doładowanie, jak ma byc ekonomicznie to bezkonkurencyjne są bilety miesiączne lub semestralne komunikacj miejskiej, jak szybko i bezpiecznie no to niestety trzeba tankować.

PS. Szcyt oszukiwania samego siebie znajomy Laguna V6 3,0 uparcie trzyma sie wersji spalanie w mieście 8 - 9 litrów. Fajnie nie:)

2,8 V6 W LETNICH MIESIĄCACH PALI 9,0-9,5l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra Panowie, może trochę zbyt krytycznie podszedłem do sprawy. Quattro samo w sobie jest super, chciałem tylko przedstawić "minusy". W każdym razie efekt jest taki, że... właśnie kupiłem A4 B6 1.8T Quattro i jestem w tej chwili najszczęśliwszym człowiekiem na ziemii :>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale byłbyś jeszcze szczęśliwszym posiadaczem Quattro

gdybyś zamontował na tylną ośke Quaif-a :gwizdanie:[br]Dopisany: 26 Październik 2008, 19:13_________________________________________________

I dodam, że napęd QUATTRO to nie żaden zwykły stały napęd na cztery koła. Tutaj moment obrotowy przekazywany jest na koła o najlepszej przyczepności.

no tutaj to sie z tym nie zgodzę :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale byłbyś jeszcze szczęśliwszym posiadaczem Quattro

gdybyś zamontował na tylną ośke Quaif-a :gwizdanie:[br]Dopisany: 26 Październik 2008, 19:13_________________________________________________

Pozwól mi się cieszyć tym co mam, ok? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...