Jump to content

Damianq

Pasjonat
  • Content Count

    140
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

71

1 Follower

About Damianq

Informacje

  • First name
    Damian
  • Location
    Rzeszów

Car

  • Car model
    A4 B7
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2005
  • Engine
    1.8 T
  • Engine code
    BFB
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

2,039 profile views
  1. Pany moje 1.8T zaczęło dziwnie pierdziec po zgaszeniu. Co to może być? Wydobywa się mniej więcej z prawej strony patrząc na silnik za kolektorem. Dźwięk pojawia się 1-2 s po zgaszeniu auta. Z tego co wieże tam są jakieś zaworki a brzmi to jak upuszczanie powietrza - ten pierd. Może ktoś coś podpowie Wrzucam krótki filmik. IMG_3443.MOV
  2. Damianq

    B7 Crew

    Tego z tylu? Wymieniałem go 2 lata temu Dziwek wydobywa się z miejsca na filmie. Myślałem ze to z kata ale nie. Z napinacza tez nie bo słychać ewidentne z tego miejsca na filmie. Jak będę wiczorem w domu to spróbuje macać ręka te zawory i może wyczuje który pierdzi.
  3. Damianq

    B7 Crew

    Pany po zgaszeniu nagrzanego auta mam dziwny pierd z okolic jak na załączonym filmie. Co to może być? Pewnie jakoś zawór upustowych czy coś tylko który? IMG_3443.MOV
  4. Damianq

    B7 Crew

    Później trafiłem na ten temat, ale dzięki Proszę powiedzcie jak ściąga się te obejmy? Rozumiem, że to są jednorazowe i potem muszę to zastąpić takimi zwykłymi metalowymi ściskanymi za pomocą gwintu na śrubokręt?
  5. Siedzę właśnie nad tym schematem. Nigdy nie czytałem takich schematów ale chyba powoli to łapie. Proszę sprawdźcie czy dobrze sobie to rozpisałem i czy dobrze to rozumie: Niebieska wtyczka (kontrolka AIR BAG): Sterownik AIRBAG Pin 65 -> kabel 0.5 sw (czarny) -> Niebieska kostka Pin 2 (tutaj robimy mostek) Sterownik AIRBAG Pin 70 -> kabel 0.35 gn/ge (zielony-żółty) -> Niebieska kostka Pin 3 Brązowa kostka - uzupełnienie (do której wpinamy również brązową wtyczkę schowka): Sterownik AIRBAG Pin 81 -> kabel 0.35 li/ws (fioletowy-biały) -> Brązowa kostka Pin 6 Sterownik AIRBAG Pin 83 -> kabel 0.35 li/ge (fioletowy-żółty) -> Brązowa kostka Pin 3 Sterownik AIRBAG Pin 41 -> kabel 0.35 br (brązowy) -> Brązowa kostka Pin 5 (tutaj robimy mostek) Generalnie oglądając wszystkie wiązki to wszystkie kolory by mi się zgadzały za wyjątkiem niebieskiej kostki i pinu 3 (Sterownik AIRBAG Pin 70 -> kabel 0.35 gn/ge (zielony-żółty) -> Niebieska kostka Pin 3). Tutaj kabel na schemacie oznaczony jest gn/ge czyli zielony-zółty ale w ori kostce mam obcięte kable i kolor jest zielony-czarny - zdjęcie poniżej. Teraz wszystko się sprowadza do tego czy w B7 ten schemat też jest taki sam bo jak piszesz że chyba jest coś innego. Muszę szukać. Ale się dokształciłem dziś z elektroniki Ostatnia sprawa to numery konektorów. Proszę o potwierdzenie, potrzebuje do uzupełnienia brązowej kostki 3 szt. żeńskich (000 979 131) oraz Piny do wpięcia w Sterownik AIRBAG (000 979 010 A szt. 3, bo 2 razy robię mostek) Nasuwa mi się jeszcze pytanie czy skoro nie miałem w brązowej kostce obsadzonych pinów 3,5 i 6 to czy mój sterownik AIRBAG obsłuży wyłączanie poduszki? Sterownik mam 8E0 959 655 G, kodowanie aktualne 0033622.
  6. No i nastawiłem się na szybkiego moda (zmiana wiązki schowka, kontrolka i kodowanie) a tu zonk. Wyciągnąłem radio i okazało się, że jestem jednym z tych szczęśliwców którzy w B7 nie mają niebieskiej kostki ani obsadzonych pinów 3,5,6 we wtyczce pod schowkiem. Dla potwierdzenia zwaliłem schowek, żeby sprawdzić brązową kostkę no i potwierdziłem ten fakt: Wiązka schowka ma taką kostkę: Wychodzi na to, że dwa piny są do pakietu światło, a dwa do oświetlenia schowka. Na domiar złego wiązka którą kupiłem pod AIR BAG OFF nie ma kostki i pinów pod pakiet światło (nie dopatrzyłem), ale w sumie to nie problem bo przełożę z mojej starej. Najgorsze to, że muszę zwalać tunel i robić wiązkę, na szczęście w komplecie z kontrolką miałem niebieską kostkę zatem muszę kupić tylko kabelki. Jakiej grubości kupić te kabelki? Przy niebieskiej kostce mam obcięte więc chyba zaniosę to do elektrycznego i powiem, żeby dali mi takie same. Najgorzej jest bo nie mam obsadzonych pinów 3,5,6 we wtyczce pod schowkiem. Czytam te schematy i nie bardzo rozumiem jak mam je tam pociągnąć ;/ Chyba mnie przerasta ten mod. Z elektryką to ja za dużo nie mam doczynienia ;/
  7. Zdjecie wlepki akurat mam w tel i faktycznie jest tam taki kod
  8. Tak jak piszesz to jest chyba źle przetłumaczone bo zapisy z A3 i A4 sugerują że w 3 nie ma "key switch". Wychodzi na to że jak ktoś ma czujniki to koduje na 4 a jak nie ma to na 1. Stawiam że domyślnie mam 3. Dam znać później
  9. Na stronie Ross Techa znalazłem takie coś Audi A4 (8E) Airbag 9.41 - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM Wychodzi na to że domyślnie powinienem mieć 3 a zmienić na 4. Wieczorem się za to wezmę to potwierdzę co mam domyslnie. EDIT: Dla A3 jest to jakby szerzej rozpisane: Audi A3 (8P) Airbag 9.41 - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM
  10. Przewalilem cały temat ale w sumie nie wiem jakie kodowanie mam u siebie dać. Fotel pasażera mam tak że jak ktoś usiądzie a nie zapnie pasów to mam kontrolkę i sygnał dźwiękowy. Wychodzi na to że mam czujnik zajętości fotela i czujnik zapiecia pasow. Domyśle powinienem mieć w takim razie wartość 3 i chyba kodowania nie powinienem zmieniać?
  11. Damianq

    B7 Crew

    Panowie czy na forum znajdę gdzieś temat gdzie jest opisane krok po kroku jak wyczyścić odme krok po kroku oraz smoka i miskę w 1.8T? Przeszukałem forum, kilka tematów znalazłem ale w sumie żadnych konkretów. Chciałbym profilaktycznie tam zajrzeć. Jak kupiłem auto 3 lata temu to prosiłem mechanika żeby wyczyścił cała odme i smoka, twierdził ze to zrobił ale wiecie jak to jest z mechanikami i chciałbym tam zajrzec. Czy to bardzo skomplikowane zabiegi?
  12. To nie szpachla tylko podkład. Kup APP R-STOP, papier ścierny 180, zmywacz sylikonowy (lub inny odtłuszczacz) oraz lakier do zaprawek. Papier wygnij w rożek i dokładnie to wyczyść do gołej blachy, odtłuść i małym pędzlem do malowania punktowego pokryj to APP, odczekaj 2-3h i następnie takim samym pędzlem lub wykałaczką połóż lakier. Robiłem tak u mamy w aucie, miała podobnie choć odprysk był mniejszy. Do tej pory nic się z tym nie dzieje
  13. Jak rozumiem masz quattro? Jestem na etapie wymiany sprzęgła i dwumasu przed programem. Z zebranych informacji wiem że sprzęgło i dwumasu z AWX jak masz quattro nie wystarczy jak w przypadku ośki. Żeby problemu nie było musisz dać cały komplet z AWX a tarcze z bfb która ma tłumiki drgan. Ta z AWX nie ma tlumikow. Kolega @Emejcz przerobił ten temat i to właśnie on podzielił się swoim doświadczeniem. Przejrzyj ostatnie dwie strony w B7 Crew tam o tym rozmawialismy.
  14. Damianq

    B7 Crew

    A no to my mamy BFB i 6B skrzynie.
  15. Damianq

    B7 Crew

    To ja już nie wiem kto ma racje Ty czy @Emejcz Ty piszesz, że wszystko u Ciebie śmiga, a z kolegą rozmawiałem na PW i pisał mi, że on wrzucał tarcze z BFB bo na tarczy sprzęgła bez tłumika drgań z AWX to przy 2-2.4 tys. obrotów na 5 i 6 biegu przy lekkim wciśnięciu gazu trzęsło mu budą.
×
×
  • Create New...