[ALL B5] Problem z montażem ori felg CIAG DALSZY!!!! HELP
0

    6 postów w tym temacie

    witam kolegow,

    kupilem ostatnio ori felgi audi 8,5J 19" ET45 z oponami 235/35/19. po pierwszej przymiarce okazalo sie ze opony lekko obcieraja o elementy zawieszenia. po przeczytaniu kilku watkow na forum zdecydowalem sie na zakup dystansow 10mm. Warunkiem bylo by "piasta" na ktorej felga siedzi otworem centrujacym miala ok. 15mm. Po zmierzeniu przodu jak i tylu okazalo sie ze jest 15-17mm. Na nastepny dzien przyszla pora na przymiarke z dystansami i tu znowu ZONK :shocked: okazalo sie ze element na ktorym opiera sie felga wystaje jeszcze ok 5mm jednak otwory centrujace w felgach w miejscu gdzie powinny sie wpasowac sa tak jakby w stozek. Chodzi o to ze na poczatku otwor jest wiekszy i dopiero po ok 5-6mm dochodzi dio odpowiedniego rozmiaru ;( myslalem ze poprzedni wlasciciel majstrowal cos przy felgach jednak jak sie okazalo moje ori 16" tez tak wygladaja :confused4:

    jak sobie z tym poradzic? czy pierscienie centrujace sie do tego nadadza?? nie chce kupowac nowych dystansow np 7mm bo moze znowu sie felga nie zlapac, przy cienszych boje sie ze bedzie opona tarla...

    troche mnie ta sytuacja zdziwila gdyz czytalem ze koledzy smigaja na dystansach 10mm bez problemu. wniosek ze nie wszystkie felgi maja taki otwor centrujacy....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    przechodziłem przez to samo :) wyjścia są 2:

    dystanse 5mm ( tak mam z przodu i felgi trzymają się na pierścieniu - też mam ze stożkiem)

    dystans z pierścieniem 10mm (tak mam z tyłu) o średnicy wewnętrznej 56,6 i zewnętrznej 60mm + rozwiercony otwór wewn. felgi z 56,6 mm na 60mm :) (a dokładnie to wytoczone na tokarce)

    innego wyjścia nie ma :P

    ja musiałem rozwiercać, bo 3 felgi miałem et 45 a jedną et 35 ;) więc musiałem wyrównać

    p.s. nic nie biję, wszystko się trzyma. Przejechałem jak na razie na tym 15000 km, tyle, że dystanse i toczenie były robione u ojca w firmie z należytą starannością :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja tez mam w felgach ten stozek o ktorym piszesz, ale dystans jak wejdzie do konca to siedzi sztywno.. zrobilem tak 10kkm i jest ok

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jedne felgi mają mniejszy inne większy stożek :P moje mają jakies 5mm wgłębienia, czyli łapie dokładnie tam gdzie się piasta kończy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wlozylem dystanse 5mm na przod i tyl. jest ciasno ale nic nie trze. felga siadla na piaste ok 2mm. jeszcze kilka gadzetow dojdzie i beda fotki :przebiegly:[br]Dopisany: 21 Lipiec 2009, 21:20_________________________________________________Okazalo sie ze przy 19" 8,5J ET 45 i oponach 235/35/19 po zastosowaniu dystansow 5mm z tylu przetarlo mi jedna opone (o dziwo tylko jedna, druga nietknieta). myslicie ze to moze wina wadliwej opony? jezdzilem dosc dlugo na takim setupie i dopiero po ok 3 tyg i kilkuset kilometrach zauwazylem ze jest za malo powietrza. moze zlapalem gdzies gume i jak bylo mniej powietrza to opona sie "rozlazla" i zaczela trzec od srodka? raczej przeciez nie mozliwe zebym kilkaset km zrobil na feli 19 i rozdartej od srodka oponie latajac po autostradzie 180km/h i nic nie zauwazyl... przy montarzu bylo ciasno ale nie chaczylo. i teraz mam kilka rozwiazan:

    Latwe:

    a) kupic taka sama opone Bridgestone Potenza 235/35/19

    B) kupic na tyl dwie opony Bridgestone potenza lecz wezsze 225/35/19

    Trudne:

    a) proba montarzu przy pomocy dystansow 17mm z pierscieniem centrujacym gdyz sa to najwezsze dystanse majace piaste tej samej srednicy co ori piasta (powyzej 5mm bez pierscienia felga nie trzyma sie na piascie :wallbash:)

    B) zamowienie dystansow ok 12mm z piasta tej samej srednicy co ori piasta. nastepnie skrocenie ori piasty do ok 10mm zeby weszla w wezszy dystans (10mm jest akurat by siadla ori 16" z zimowka po zdjeciu dystansow)

    c) zamowienie dystansow ok 8mm z piasta centrujaca zmieniajaca srednice z ori 57,1 na np 67mm i przetoczenie na taki sam wymiar otworow centrujacych w felgach

    Koledzy poradzcie cos bo mam juz dosyc wywalania kasy na kolejne pruby i tego ze moje wymarzone felgi kurza sie w garazu :wallbash:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Powiem tak... Polecam dystanse H&R... super jakość..

    Ja kupiłem 12mm na strone i dystanse miały odpowiedni otwór/piaste ze stożkiem... felgi pasowały idelanie i siedzna na dystansie dokładnie tak samo jakby siedziały bez dystansu

    wiem ze H&R robie wiele róznych grubości dystansów tylko kwestia tego czy w cienszych tez bedzie taka piasta/otwór ze stożkiem

    Jesli chodzi o zakup to najlepiej na niemieckim ebay.de

    pozdroo

    [br]Dopisany: 08 Wrzesień 2009, 22:12_________________________________________________jestem niemal pewien ze druga opcja - - -czyli 12mm bedzie dla ciebie najlepsza,,, gwarantuje ze nic nie trzeba ciąc czy spawac... wszystko zakładasz P&P

    Jesli chcesz to jutro ci podam numer katalogowy dystansów[br]Dopisany: 08 Wrzesień 2009, 22:23_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t87306.0.html;highlight=dystanse

    poczytaj sobie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members