[B6 AWX] Problemy z obrotami podczas przyspieszania
0

    9 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam, dzis rano jechalem do pracy i zaniepokoila mnie pewna sytuacja. Podczas wyprzedzania samochodu zredukowalem bieg z 5 na 4 i zauwazylem cos takiego. Gdy dodalem wiecej gazu obroty doszly do ok 2,5 tys i nagle silnik zaczal dziwnie wyc (nie wyl glosno ale wycie bylo cos w stylu jak sie za niski bieg wrzuci) i spadly obroty do 2 tys i powoli doszly do 2,5 tys i wrzucilem bieg 5 i znow jak dalem wiecej gazu to bylo to samo obroty spadly z 2,5 do 2 tys. I gdy caly czas pedal gazu mialem wcisniety gdzies do polowy obroty zaczely rosnąć i bylo juz wszystko w porzadku. Jedyne co mi przychodzi na mysl to, ze moze za duzo dodalem gazu ale nigdy tak sie nie dzialo, tylko dzis cos takiego zauwazylem. Zaznaczam, ze samochod zbiera sie nie widze oznak by byl mulowaty, tylko martwia mnie te spadajace obroty przy dodawaniu gazu na 4 i 5 biegu. Jesli ktos spotkal sie z podobnym problemem to bardz bym byl wdzieczny za odpowiedz.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A co ze sprzęgłem wówczas robiłeś? Może już zaczyna się dopominać

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Powiem tak noge mialem zdjeta z pedalu sprzegla i bieg wszedl normalnie. A jakie sa objawy gdy pada sprzeglo?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    noge mialem zdjeta z pedalu sprzegla i bieg wszedl normalnie

    albo źle opisałeś redukcję biegu albo robisz to bez sprzęgła, jak mam to rozumieć ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jechalem na 5 biegu a przede mna jechal samochod i zeby go wyprzedzic zredukowalem do 4 biegu aby szybciej sie zebral no i podczas wyprzedzania zauwazylem te objawy. Dodam, ze podczas tej samej drogi jak wjechalem w teren zabudowany zwolnilem i wrzucilem bieg 4 wszystko bylo dobrze az do momentu jak dalem wiecej gazu silnik wszedl na obroty ok 2500 po czym spadl do 2000 i tak jakby sie cos slizgalo bo dziwne wycie bylo po czym znow obroty wzrastaly i wrzucilem 5 bieg i na piatym biegu to samo sie dzialo i gdy ponownie osiagnal 2500 obrotow juz wszystko bylo ok. Przepraszam, ale jestem naprawde cienki z wiedzy o samochodach stad trudno mi opisac ten problem. Wiem jedno, ze wczesniej tego problemu nie bylo a autem jezdze juz rok czasu.

    Podczas zmiany biegow, biegi wchodza plynnie z tym, ze sprzeglo bierze wysoko. Dodam jeszcze, ze od jakiegos gdy wyjezdzam z garazu tylem to slychac dzwiny pisk tak jakby pasek byl wilgotny i cos sie slizgalo, ale nie za kazdym razem sie takie cos dzieje. Dziekuje za zainteresowanie sie moim tematem i Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    więc wychodzi na to, że zaczyna ślizgać się sprzęgło i trzeba robić powoli przymiarkę do wymiany.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A jakie moga byc koszty wymiany sprzegla do mojego audi?

    Ja zawsze myslame, ze jak sprzeglo sie konczy to ciezko wrzucic bieg ale widocznie sa tez inne objawy w tym taki jak ja dzis zauwazylem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli raczej się ślizga i będziesz musiał myśleć o wymianie.

    O części spytaj kolegę z forum TOM77

    O robociznę spytaj u jakiegoś fachmana z Twojej okolicy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak to jest sprzeglo, bo bylem u mechanika siadl za kierownice i pojechalismy sie przewiezc. Stwierdzil, ze to sprzeglo i dobrze by bylo razeem ze sprzeglem wymienic kolo dwumasowe gdyz mowil, ze mieli takich kientow ktorzy wymieniali samo sprzeglo a za jakis czas przeyjezdzali aby zmienic kolo dwumasowe bo im nie wytrzymywalo na nowym sprzegle i do tego musieli jeszcze raz wydac na nowe sprzeglo. Wiec stwierdzilem, ze jak robic to porzadnie a nie ma co odwalac fuszerki.

    Dzis bylem w sklepie i pytalem o czesci ktore oczywiscie zamowilem

    Kolo Dwumasowe kosztuje 1900 zl, Sprzeglo kompletne ok 600 zl do tego robocizna 300 zl

    Do Serwisu Audi zadzwonilem aby sie zorientowac ile by mnie u nich czesci kosztowaly to mi odpowiedziali

    Kolo Dwumasowe 2800 zl, Sprzeglo kompletne 1500 zl, o robocizne nie pytalem bo juz mnie ceny zszokowaly na samym poczatku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy