Jump to content
IGNORED

[B5 1Z] Zablokowane klapy i brak nadmuchu


jaro86glogow

Recommended Posts

Witam!!

Mam problem z nadmuchem powietrza oraz ogólnie całą klima :kwasny:

1.Jeśli chodzi o nadmuch to pewnie winny jest wentylator...który chciałem wyciągnąć ale niestety natrafiłem na jakiś wspornik - (chyba od poduszki - foto poniżej) który uniemożliwia wyjecie wentylatora i nie wiedziałem co dalej...

2.Mam zablokowane klapy (brak nadmuchu na nogi i na szybe) sprawdzałem kodami klimatronika i wyskoczyły mi błędy nr.

11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa

13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa

15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana

18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe

Kiedyś sprawdzałem błedy polskim VAG 4.9 PL i pamiętam że nie mogłem skasować tych błedów

3.Jeśli chodzi o klime to gdy ustawie temp. np na 18st(bez właczania przycisku klimy) to czuje że troche chłodzi ale jak załacze przycisk klimy to blokuje mi całkowicie dopływ powietrza i nic nie dmucha

98b70879ec17b61em.jpg

[br]Dopisany: 15 Lipiec 2009, 10:12_________________________________________________a wiec...problem z nadmuchem rozwiązany po zakupie na allegro nowego wentylatora (140zł) odkreciłem schowek i pomeczyłem sie troche z 4 śrubkami od wspornika poduszki aby wyciągnąć stary ale jakoś poszło. Po podłaczeniu nowego i przekreceniu zapłonu wreszcie dmucha :)

Nastepnie miałem zamiar wyciągnąć silniczek sterujący klapą centralną wiec znów zanurkowałem pod deske i pojawił sie nowy problem bo okazało sie że kur.. silniczka nie ma :wallbash::angry: a słyszałem że nowy jest dostepny tylko w ASO :kwasny: ma ktoś pojecie ile może kosztować??

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest inny problem nadmuch działa ale wydaje mi sie ze średnio bo podczas skręcania wyraznie lepiej dmucha,ale nie wiem co może być przyczyna tego! :myśli:

Witam! Podobne objawy były u mojego ojca w A6/C4. W końcu doszło do sytuacji, że wentylator załączał się dopiero po kilku minutach od uruchomienia lub na jakimś wyboju. Okazało się, że to wina silnika wentylatora - tulejki się wypracowały. Trzeba było kupić drugi silniczek.

Link to comment
Share on other sites

W ASO to silniczki są w cenach kosmicznych.

Poszukaj na forum i szrotach.

Coś mi się przypomina że grzanek85 miał kiedyś takie silniczki. Zagadaj z nim.

jak będziesz miał silniczek z odzysku to koniecznie go rozkręć, wyczyść i przesmaruj (ostrożnie z tym smarowaniem bo to w końcu prąd)

opis całej operacji jest gdzieś w warsztacie.

użyj szukaczki

Link to comment
Share on other sites

silniczek w ASO kosztuje około 500 zł. ja kupiłem na allegro 3 silniczki za 150 zł.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...