Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Twardszy pedał hamulca po wymianie tarcz


miklosz696

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :)

Wymieniłem ostatnio u siebie z przodu tarcze i klocki-Jurid tarcze klocki ATE. Wcześniejsze były bardzo cienkie.Dodam,że mam tarcze niewentylowane.Zasadę docierania nowych tarcz stosuję unikając ostrego hamowania do zera.ALe do rzeczy.Przed wymianą pedał hamulca wyraźnie dawał się wciskać tak jakby do połowy i od tego miejsca łapał dobrze.Mocniejsze wciśniecie powodowało blokadę kół i załączenie ABSu. Obecnie mam tak,iż odnoszę wrażenie,że hamulec łapie od samej góry,ale żeby zahamować muszę użyć więcej siły niż przy poprzednich tarczach,które łapały dobrze w połowie skoku pedału hamulca.Na nowym zestawie przejechane mam dobre 200km.Ostro hamować jeszcze nie chcę i sprawdzać,czy ABS się załączy,ale myślę,że tak będzie.Poza tym mam wrażenie jakby auto mniej nurkowało podczas hamowania niż poprzednio,jakby tył zaczął bardziej brać.Może to dlatego,ze po prostu słabiej hamuję,nie wiem.Tarcze równo się wycierają,jest jescze na nich taki matowy nalot,ale powoli zaczyna być widoczne tzw.lustro.

Pytanie do WAS: Czy grubość nowych tarcz (a zaznaczam,ze nowe są o wiele grubsze niż stare) i założeniu nowych klocków,przesmarowaniu prowadnic i tłoczków pedał może łapać wyżej ze względu na większą grubość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie wydaje mi sie, że powinien łapać tak samo ale z doświadczenia wiem, że u mnie po wymianie mam takie samo odczucie, że hamulec łapie na innym poziomie.

A z jakiego źródła kupiłeś graty do wymiany? Może masz jakieś tandetne podróby? Z drugiej strony to poczekaj jeszcze moze sie dotrą, 200km to żaden dystans zależnie jak kto jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem w Teres Polu.No raczej Jurid i ATE nie są jakimiś tandetami :gwizdanie:[br]Dopisany: 15 Lipiec 2009, 20:17_________________________________________________Może mi ktoś wytłumaczyć gdzie w ADP znajduje się zaworek na przewodzie podciśnienia ? TO że w okolicy serwa to wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ciekawy jestem co będzie dalej bo też przymierzam sie do wymiany tarcz i klocków. Tarcze ATE klocki albo ATE albo EGBrakes.

Czy wie ktoś czy do zacisku LUCAS C54 można założyć tarczę wentylowaną (grubość 22mm, niewentylowana 13mm)? W katalogu ATE zanalazłem, że tak, ale nie jestem pewny.

Pozdrawiam

Józek R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem w Teres Polu.No raczej Jurid i ATE nie są jakimiś tandetami :gwizdanie:[br]Dopisany: 15 Lipiec 2009, 20:17_________________________________________________Może mi ktoś wytłumaczyć gdzie w ADP znajduje się zaworek na przewodzie podciśnienia ? TO że w okolicy serwa to wiem.

ATE i jurid to napewno nie tandeta jeśli jest w oryginale i dlatego pytam gdzie zakupione bo jak na allegro po okazyjnej cenie to róznie bywa a jak w aso to raczej lipy nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wymienialiście przy okazji płyn hamulcowy? Może to coś związane z ciśnieniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...