mario_82 Opublikowano 19 Lipca 2009 Opublikowano 19 Lipca 2009 Witam mam problem z silnikiem 1.8 T w audi A4 B5 99r. Auto zostało sprowadzone z Niemiec, dokonałem wymiany oleju na Castrol GTX Magnatec 10w40 ponieważ wcześniejszy właściciel nie umieścił informacji jaki był lany olej. Wszystko było Ok do czasu, teraz już 4 raz dolewam olej i nie wiem czy to normalne. Auto miało przejechane w momencie kupna 185000 tyś km, pierwszy raz kontrolka oleju min. się zaświeciła po przejechaniu około 7000 tyś km. dolałem 0,5 l oleju, po jakimś czasie znów znów musiałem dolać 0,5 L oleju włączyłem licznik by zobaczyć po ilu km przepali mi te 0,5 L oleju. Kontrolka zapaliła się po 2140 tyś km. Dolałem 0,4 L oleju i teraz to już się zaniepokoiłem ponieważ kontrolka zapaliła się po 1140 km. Można uśrednić ze pobiera mi teraz w granicach ~ 0,5 L oleju na 1000 KM czy to normalne, co mam robić bo jeśli tak ma być dalej to będę musiał dolewać rocznie z 5L oleju. Ratunku Już sięgnąłem opinii 3 mechaników wszyscy twierdza ze to za dyzo i najprawdopodobniej został przegrzany silnik i szykuje się remont. ! z 3 mechaników twierdzi ze wystarczy wymienić uszczelniacze ze to najczęstsza przyczyna w audi i vw, że już miał kilka przypadków wymienił uszczelniacze bez zdejmowania głowicy i było ok. Inny mechanik który specjalizuje się wyłącznie w audi twierdzi ze to bez sensu ze trzeba zwalać głowice. Nie wiem co mam robić a remont silnika to duży koszt. Proszę o doradztwo i pomoc
szogun0 Opublikowano 19 Lipca 2009 Opublikowano 19 Lipca 2009 Jeśli byś chciał zrobić to raz a dobrze, to należy zdjąć głowicę, wymienić prowadnice zaworów, wymienić uszczelniacze. A potem wyciągnąć tłoki i sprawdzić, bo mogą być zapieczone pierścienie olejowe.
mario_82 Opublikowano 19 Lipca 2009 Autor Opublikowano 19 Lipca 2009 czyli nie jest to normalne ze pobiera tyle oleju i trzeba remontować?czy można wymienić same uszczelniacze i to wystarczy?
domjenick Opublikowano 19 Lipca 2009 Opublikowano 19 Lipca 2009 mozna,jesli to tylko wina uszczelniacz,ale nikt nie da gwarancji na to,ze bedzie poprawa i/lub kiedy znow trzeba bedzie silnik rozebrac
ajax Opublikowano 19 Lipca 2009 Opublikowano 19 Lipca 2009 Pierwsza sprawa, olej dolewamy zanim zapali sie kontrolka - powinienes czesciej sprawdzac stan jak wiesz, ze ubywa! Jak zapala sie kontrolka to juz jest bardzo niedobrze! Druga sprawa, czy samochod kopci? Przy takim spalaniu oleju powinien! Nalezy ustalic, czy pali silnik czy turbo! Jezeli dymi na niebiesko to znaczy, ze silnik, jezeli na szaro, to turbo! Trzecia sprawa, czy sprawdziles samochod pod katem wyciekow? Ja myslalem, ze moj AEB palil olej - pozniej sie okazalo, ze uszczelka pod zaworami sie wypaca - wszystko od tylu bloku, w malo widocznym miejscu Pozdrawiam
mario_82 Opublikowano 19 Lipca 2009 Autor Opublikowano 19 Lipca 2009 Samochód w ogóle nie kopci, jedynie przy lekkim przy gazowaniu wydobywa się szary dym. Samochód nie ma żadnych wycieków tak bynajmniej stwierdził mechanik a na pierwszy rzut oka silnik jest suchutki. Podjadę do mechanika żeby sprawdził uszczelkę pod zaworami. Dzięki za wszystkie cenne informacje "co kilka głów to nie jedna " Pozdrwaiam
arek87 Opublikowano 19 Lipca 2009 Opublikowano 19 Lipca 2009 I przy okazji niech ciśnienie oleju zmierzą ( na wszelki wielki)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się