Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Dziwnie działające kierunkowskazy


drarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj pojawił mi się następujący problem:

Po włączeniu kierunkowskazu (obojętnie którego) jest 1 mignięcie a potem albo miga bardzo nieregularnie szybko albo wcale. Podobna sytuacja jak włączę awaryjne.

Z tego co czytałem na forum może to być wina przełącznika który jest ukryty pod przyciskiem świateł awaryjnych.

Czy ktoś może mi powiedzieć czy tam mam szukać problemu czy może to być coś innego??? :mysli:

Z góry dzięki za informacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Oczywiscie - tam szukaj problemu typu zimne luty :) Sprawdzone wielokrotnie.

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jutro się tym zajmę.

Myślisz że da się to naprawić czy raczej wymiana mnie czeka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem dokładnie ten sam problem, po czym kierunki i awaryjne w ogóle przestały działać :shocked: Kombinowałem z tym przełącznikiem próbując go naprawić aż w końcu się poddałem i kupiłem drugi używany za 15 zł i jak narazie jest git :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim poprawiam te styki raz na ileś tam miesięcy.

Jak wymieniać to na nowy, bo na używanym nie wiadomo ile pociągniesz. Ta używka może być "regenerowana" i za chwilę problem wróci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko problem z dostaniem się do tego przełącznika.

Zdejmuję tą ramkę od klimy i radia i potem zdejmuję tą listwę (imitację drewna), ale nie mogę wyciągnąć tego przycisku od świateł awaryjnych.

Czy trzeba go złapać kombinerkami i pociągnąć do siebie na sile?? Starałem się tego nie robić narazie żeby czegoś nie uszkodzić.

Czy mam coś jeszcze rozkręcać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko problem z dostaniem się do tego przełącznika.

Zdejmuję tą ramkę od klimy i radia i potem zdejmuję tą listwę (imitację drewna), ale nie mogę wyciągnąć tego przycisku od świateł awaryjnych.

Czy trzeba go złapać kombinerkami i pociągnąć do siebie na sile?? Starałem się tego nie robić narazie żeby czegoś nie uszkodzić.

Czy mam coś jeszcze rozkręcać??

Ciągniesz do siebie, możesz lekko podważać po bokach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok udało się wyciągnąć.

Od spodu mam te styki (9 szt). Rozumiem że muszę je jakoś przeczyścić np papierem ściernym???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie te styki. Wewnątrz są takie 2 przekaźniczki. Jeden od kierunków a drugi od awaryjnych. Rozbebesz cały włącznik podepnij pod kostkę i odpal kierunki. Zobaczysz takie ruszające się "cudeńko" (przekaźnik) To w nim są takie małe styki i to musisz przeczyścić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie te styki. Wewnątrz są takie 2 przekaźniczki. Jeden od kierunków a drugi od awaryjnych. Rozbebesz cały włącznik podepnij pod kostkę i odpal kierunki. Zobaczysz takie ruszające się "cudeńko" (przekaźnik) To w nim są takie małe styki i to musisz przeczyścić

Ok zrobiłem wszystko jak pisałeś, rzeczywiście są tam takie małe styki. Ale jak je mam przeczyścić, przecież tego się nie rozbiera??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam delikatnie wciskałem papier ścierny, poskrobałem skalpelkiem i dodatkowo delikatnie podginałem jedną z tych blaszek.

Troszkę "pomęcz" metodą prób i błędów a sam dojdziesz do właściwych wniosków

Jeżeli pracują Ci awaryjne to włącz je i popatrz ja działa ten drugi przekaźniczek (one są takie same). Zobaczysz wtedy co gdzie podczyścić lub co podgiąć.

Wszystko jednak delikatnie bo możesz przesadzić.

Jak już raz zrobisz to następnym razem zejdzie Ci w 10 min "na gotowo"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem te styki, po włączeniu kierunkowskazów była poprawa ale czasem się jeszcze zacinał.

Wydaje mi się, że problem był z tym że słabo stykały więc podgiąłem blaszkę i narazie jest ok :>.

Mam nadzieję że będzie działać.

Dzięki za rady

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety dzisiaj problem wrócił.

Jest gorzej bo jak włączę kierunkowskaz to ta blaszka się zwiera ale nie odskakuje z powrotem, dopiero jak wyłączę kierunkowskaz to wraca.

Rozmawiałem dzisiaj w pracy z kumplem elektrykiem i powiedział, że jeżeli się zwiera i nie odskakuje to nie może być to problem z brudnymi stykami tylko elektroniką w tym przerywaczu. Zostaje mi chyba zakup nowej w salonie, koszt 174zł :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mocno pewnie odgiąłeś. U mnie było podobnie jak przesadziłem.

Dlatego zawsze sprawdzam kilka razy przed złożeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to myślisz że jak odegnę w 2 stronę teraz to coś pomoże??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to myślisz że jak odegnę w 2 stronę teraz to coś pomoże??

Trudno coś powiedzieć. Trzeba próbować. Z tego co pamiętam to ja odginałem nawet lekko w bok.

Jeżeli jednak są aż takie kłopoty to pozostaje tylko wymiana i to najlepiej na nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołacze sie do tematu mam podobnie z tym ze potrafia sobie chodzic dosc nieregularnie kierunki prawo lewo i czasami jak skrecam robie ruch kierownica to znika kierunek a jak kiera wroci do pozycji na wprost to normalnie je wylacza a pozniej potrafi byc normalnie najgorzej ze jak skrecan kierownice potrafi calkiem wylaczyc kierunek czy to to samo z tym przekaznikiem?? awaryjne w miare normalnie chodza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem kierunki raz migają raz nie (ciągłe świecenie kierunkowskazu bez migania) dzisiaj wyjąłem włącznik od awaryjnych i nie wiem co dalej. Spróbuje jutro to przeczyścić i zobaczę co z tego wyjdzie. Wydaje mi się, że może to być też coś w przełącznikach przy kierownicy ale pewny nie jestem. Jeśli ktoś coś wie więcej na ten temat niech napisze. Znalazlem duzo tematów na temat właśnie czyszczenia tych przełączników przy kierownicy ale szczerze mówiąc nie chce mi sie tego robierac i wolałbym żeby problem tkwił w tym przełączniku od awaryjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz wyjales przelacznik od awaryjnych to idzie go rozebrac na czesci pierwsze jak juz wyciagniesz wszystko z tych plastikow to beda dwa przerywacze jeden od awaryjnych drugi od kierunkow jeeli awaryjne dzialaja ci dobrze to podlacz i zobacz jak chodzic powinno ja wyczyscilem te miejsa gdzie sie styka z tym jakby agnesikiem i odgialem troche blasze i teraz wszystko jest ok. ps uwazaj jak bedziesz skladal wszystko do kupy rob to delukatnie nic na sile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...