Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od ponad pół roku jestem posiadaczem Audi A4. Po pewnym czasie użytkowania spotkałem się z objawami, które z tego co wnikliwie czytałem zdarzają się w wielu przypadkach. Mianowicie przy ok. 120 km/h autko wpadało w tryb awaryjny i odłączało turbo. Tak jak napisałem, przeczytałem dziesiątki wątków ludzi z podobnym problemem. Zakupiłem kabel i udało mi się zrobić logi, bo bez tego ani rusz, tak jak myślałem VAG-COM wyrzucił 2 błędy:

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 038 906 019 AN

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1301

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 63351

2 Faults Found:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-00 - -

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-00 - -

Wykonałem wszystkie logi BS...

BS 000

BS 003

BS 011

...oraz wszystkie statyczne...

000 001 003

004 007 013

023

Wczoraj przed zrobieniem logów dynamicznych postanowiłem troszkę bardziej pomęczyć silnik i pojeździłem na trochę wyższych obrotach. Dziś rano przy robieniu logów okazało się, że po trybie awaryjnym ani śladu :shocked:

Bez problemu wykonałem wszystkie logi dynamiczne (przez pomyłkę nie ma tylko grupy 001)

000 DYNAMICZNE

003 DYNAMICZNE

004 DYNAMICZNE

008 DYNAMICZNE

010 DYNAMICZNE

011 DYNAMICZNE

Jeszcze na koniec umieszczam logi, którymi sprawdzałem poprawne działanie termostatu, wydaje mi się, że chyba wszystko OK, ale na wszelki wypadek wrzucam...

Na ZIMNYM silniku:

01-Engine 007 ZIMNY

17-Instruments 003 ZIMNY

Na CIEPŁYM silniku:

01-Engine 007 CIEPŁY

17-Instruments 003 CIEPŁY

Wcześniej przkonany byłem, że to turbo do czyszczenia... Teraz sam już nie wiem, dlatego zwracam się z ogromną prośbą, aby ktoś mi powiedział, co ewentualnie jest do poprawki. Równocześnie proszę o wyrozumiałość, bo to moje pierwsze logi, ale mam nadzieję, że wszystko dobrze jest zrobione. Gdyby trzeba było któryś poprawić, zrobię to bezzwłocznie po weekendzie.

W weekend wyjeżdżam w trasę ponad 1000km, więc dobrze by było wiedzieć czy nie ma jakiś poważniejszych usterek.

Z góry dziękuję za pomoc :hi:.

Adam

Opublikowano

błędy: 17664 czujnik temp. uwalony

17965 ten dotyczy doładowania,

sprawdź węże, przewody gumowe czy nie są sparciałe

Opublikowano

błędy: 17664 czujnik temp. uwalony

17965 ten dotyczy doładowania,

sprawdź węże, przewody gumowe czy nie są sparciałe

Dięki za błyskawiczną odpowiedź. Już wcześniej oczywiście sprawdziłem co oznaczają te błędy. Co do przewodów podciśnieniowych dochodzących do turbiny, to faktycznie kwalifikują się do wymiany. Postanowiłem, że najpierw wrzucę logi, z których może coś wyniknie i będę mógł wymienić te przewody i ewentualnie coś jeszcze za jednym zamachem.

Opublikowano

jeżeli kwalifikują się do wymiany to wymień i zobaczysz jaki będzie efekt

poczekaj jeszcze na ocenę logów przez kogoś kto ogarnia te tematy

Opublikowano

i pojeździłem na trochę wyższych obrotach

Jezdzij juz tak zawsze. :)

Błedy wykasuj.

W logach wszystko dobrze - zostalo troche syfu w turbinie ale dynamiczna jazda sukcesywnie powinna go usunąc.

Pozdrawiam

Opublikowano

lekarstwem na Twoje problemy jest dawanie ostro w palnik :evil: niech to TDI poczuje że zyje ....

reszta jak najbardziej ok ... no moze kat sychronizacji nie jest wzorowy ...

Opublikowano

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

W weekend przejechałem trasę 1100 km i muszę powiedzieć, że jazda była wielką frajdą. Żadnych problemów!

Mam jeszcze tylko pytanie odnośnie jednej rzeczy. Zdarza się czasami (tak mniej więcej raz na 5 odpaleń), że kiedy odpalam zapłon, muszę dość długo czekać na zgaśnięcie kontrolki świec żarowych. Kiedy po takim dłuższym czekaniu w końcu zgaśnie auto potrafi wskoczyć tak na ok 2000 obrotów i puścić czarną chmurę z wydechu. Czy może mieć to związek z tym czujnikiem G62?

Opublikowano

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

W weekend przejechałem trasę 1100 km i muszę powiedzieć, że jazda była wielką frajdą. Żadnych problemów!

Mam jeszcze tylko pytanie odnośnie jednej rzeczy. Zdarza się czasami (tak mniej więcej raz na 5 odpaleń), że kiedy odpalam zapłon, muszę dość długo czekać na zgaśnięcie kontrolki świec żarowych. Kiedy po takim dłuższym czekaniu w końcu zgaśnie auto potrafi wskoczyć tak na ok 2000 obrotów i puścić czarną chmurę z wydechu. Czy może mieć to związek z tym czujnikiem G62?

jak najbardziej moze ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...