Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Czy to turbina ?


Armi

Rekomendowane odpowiedzi

Problem pojawił się dziś. Jadę sobie i nagle coś mi syczy, myślę to chyba klima ale otwieram okno i syk jeszcze większy.

Dźwięk jest taki jakby uchodzące powietrze (tak słyszę z wnętrza auta). Z zewnątrz to podobno gwizd.

Mój AFN nie kopci ani nic na mocy nie stracił, a syk zaczyna się od 0,9 obrotów. Na postoju też troszkę syczy. Olej chyba trochę bierze(zdziwiłem się). Przebieg 230k (oryginał)

To na pewno turbina czy może coś innego?

_________________________________________________

Rano sprawdzę czy wąż przy turbinie ma luzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś wynika ze masz dziurę w układzie. Turbina nie syczy na wolnych obrotach. Wyjmij eskę i sprawdź ją dokładniej to najdelikatniejsza guma w całym układzie.[br]Dopisany: 11 Sierpień 2009, 09:46_________________________________________________

Jeszcze jedno jakim cudem masz 800 obrotów? na luzie jest 900 :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno jakim cudem masz 800 obrotów? na luzie jest 900 :wallbash:

Literówka, ręce mi się trzęsą jak pomyślę, że mam wymienić turbinę ;(

Zobacz, czy jak dasz w piz*.e nie kopci na czarno :naughty: Przejrzyj dokładnie cały dolot :wink4:

Właśnie nie

Dzięki chłopaki za rady :good:[br]Dopisany: 11 Sierpień 2009, 11:04_________________________________________________Przepatrzyłem wszystko i wydaje się być w porządku. Nie kopci, mocy nie stracił a świst uciekającego powietrza jest dalej słyszalny po stronie pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz wkleję zdjęcie bo coś mi nie pasuje.To zapocenie chyba nie są normalne?

ml0213.jpg

ml0174.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się. Miałem poluzowany ten dolot do turbiny (obejma poniżej strzałki) i wąż się zsunął lekko. Gwizdała turbina. Założyłem wąż, dokręciłem obejmę ale jest jeszcze ten wąski wąż jak na zdjęciu poniżej. I pytanie czy syf wokół tego wąskiego węża w miejscu łączenia z tym grubym dolotem to norma? Czy może to nieszczelność w miejscu łączenia się tak objawia?

ml0174.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz wkleję zdjęcie bo coś mi nie pasuje.To zapocenie chyba nie są normalne?

to zapocenie to raczej norma, pewnie EGR coś lekko puszcza, ja jak u siebie odkręciłem gumowy wąż od IC to było trochę oliwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz wkleję zdjęcie bo coś mi nie pasuje.To zapocenie chyba nie są normalne?

to zapocenie to raczej norma, pewnie EGR coś lekko puszcza, ja jak u siebie odkręciłem gumowy wąż od IC to było trochę oliwy

Wracaj do domu bo vag potrzebny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i u mnie dziś pojawił sie świst powietrza, ale autko normalnie przyśpiesza i nie dymi. Świst słychać gdzieś przy 2500 obr i wyrzej. Wczoraj parę razy włączył się tryb awaryjny ( zapieczone kierownice) więc dziś go trochę pokręciłem na obrotach. Moze to być wina tego gumowego przewodu dolotowego od filtra powietrza do turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może uda mi się wrzucić filmik o jaki świst powietrza chodzi.

Co prawda to passat ale świst słychać http://www.youtube.com/watch?v=a2-YOySxRtI

Moje audi podobnie chodzi, tyle że ja MAM katalizator.

_________________________________________________

Byłem u mechanika, popatrzył, przejechał i powiedział, że nie ma się czym martwić. To nie turbina. Najprawdopodobniej to wąż przy IC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie okazało się że jest dziura w przewodzie gumowym idącym od turbiny do belki przedniej.

Ale znalazłem sposób jak szybko i tanim kosztem naprawić to doraznie na jakiś czas.

213aed236f4abfb4med.jpg

Zrobiłem coś takiego

http://www.a4-klub.pl/smf/warsztat_zrob_to_sam/all_jak_naprawic_szybko_i_tanim_kosztem_pekniety_przewod_cisnieniowy_turbo-t91358.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiem. Winny był zapocony wąż z pierwszego zdjęcia.

1Vz8dA.jpg

Nie wiem czy miał dziurę czy guma się za bardzo rozbiła. Po prostu wymieniłem na nowy i teraz rozkoszuję się dźwiękiem turbo bez zbędnych syków :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...