Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Do wymiany tuleje czy cały wahacz ?


kula2208

Rekomendowane odpowiedzi

pomysl ciekawy, myslalem nad poliuretanem ale nie znalazlem gotowych w necie no i przypuszczam ze od razu obie strony by trzeba zrobic zeby nie bylo roznicy w zawieszeniu P/L??

ponadto czas naprawy bedzie dluzszy bo wymontowany wahacz bede musial zawiezc do fachowca ktory pewnie od reki tulejki nie dotoczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotoczenie to około 1 godziny na tulejkę. Prostszym rozwiązaniem jest znaleźć prospekt lub jakiś rysunek techniczny z wymiarami i zamówić takie. Jak masz prasę w domu lub jakieś wielkie imadło kowalskie to można sobie samemu poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok w takim razie moze ktos ma na wierzchu takie tulejki i mogl by je zwymiarowac lub przeslac skan z wymiarami(pewnymi) chetnie zamowie takie tuleje i powiem jak sie smiga,koszt 3 tulejek to okolo 150 zl brutto[br]Dopisany: 07 Marzec 2010, 20:00_________________________________________________ponawiam pytanie czy ten wahacz "Y" skrecamy gdy auto stoi na kolach czy moze byc na podnosniku???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A powie mi ktoś co może być przyczyną stukania w tylnym zawieszeniu. Podpiąłem się tutaj do tematu ponieważ pojechałem na stacje diagnostyczną i stwierdzili do wymiany tuleje w wahaczu górnym. Czy rzeczywiście to może być przyczyną tego stukania. Stukanie występuje np przy zakrętach na bardzo nie równej nawierzchni lub podczas przeskakiwania miedzy nawierzchniami (ostatni remontują dużo dróg :) ) Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Pytasz co może z tyłu stukać: bez oględzin można powiedzieć tak:

- tuleje wahacza góra i dół

- poduszka (mocowane gumowe amorka)

- tuleje tylnej belki też tak lubią robić

jest jeszcze łącznik stablizatora z tyłu, ale nie wiem czy on może dawać takie oznaki. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chodzi oto o ze po oględzinach i mój "mechanior" stwierdził ze to wahacz, ale z tego co wyczytałem to coś takiego nie istnieje. Pojechałem drugi raz na szarpaki to twierdzili że to tuleje- luz i dlatego słuchać ten metaliczny dźwięk. W końcu nie wiem co mam wymieniać żeby to wyeliminować. Proszę o pomoc zaznaczam to jest Quattro :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Kolego przerabiałem temat całego zawieszenia z tyłu quattro. Wahacz sam w sobie nie za bardzo moze stukac, lecz jego tuleje tak. A w quattro jest ich 6 na strone (w tym dwie podwojne). Proponowałbym Ci wymienić komplet góra i doł - strona lewa i prawa. Kosztuje to troszkę ale masz spokoj z tulejkami z tyłu.

tuleje.jpg

Tutaj na rysunku masz czarno na białym o które tuleje wahaczy chodzi. Jak coś pytaj - będziemy pomagać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, sorki za moją ostatnią nie aktywność. Peterka wielki szacun za pomoc i załatwienie sprawy. Nie miałem kiedy napisać ba nie miałem kiedy wymieć tych tulei, ale w końcu znalazłem chwile i jak ręką odjął. Delikatnie jeszcze puka, pewnie te dolne. Myślę ze w najbliższym czasie i tym się będę musiał zając. :rolleyes: Dzięki jeszcze raz :quattro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...