Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Proszę o ocenę logów - twarda praca i telepanie budą na jałowym biegu


tom2009

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowy ale od razu mam problem. Auto też nowe - kupiłem je jakieś 3 tygodnie temu. Zrobiłem nim od zakupu jakieś 2000 tyś. km. Między czasie zmieniłm olej na castrol 10W40 i filtr powietrza. Do wymiany według serwisu jest rozrząd za 3 tyś km - auto ma prawdziwy i udokumentowany przebieg - sprawdzony w aso. Wszystkko było ok do tej pory tzn. twarda praca była od poczatku jak teraz porównałem z innym AFN to widzę różnicę. Od kilku dni zaczała mi drżeć bud a auta na biegu jałowym i wpadać w taki basowy rezonans ! Jak dodam troszke gazu to od razu aż uszą lżej ! Podczas jazdy nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. Poniżej logi. Niewiem jak się do tego zabrać. Prosił bym o pomoc i wskazówki oraz na zerknięcie na te logi:

000

bfc053b2b004434a.jpg

001

7dd3d6e4daa1e75amed.jpg

003

12c21a01e9328615.jpg

004

07cde987feb8344d.jpg

007

d5fc1a1afe825227med.jpg

008

90b0e44e0ae52e36med.jpg

010

59e1bcb0ee0e9513med.jpg

011

887b692a0c7d5e75.jpg

013

1b4425d96fdaf8eamed.jpg

023

41250d7d78375a3amed.jpg

BS, statyczne i dynamiczne są razem.

Proszę o pomoc. Logi robiłem pierwszy raz więc jeżeli trzeba coś poprawić to prosze pisać.

Czy jest możliwe że był wlany jakiś syf do silnika i po zmianie oleju zaczeły się takie drgania w samochodzie ? Od zmainy jest jakieś 300 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada na to ze statyczny kat wtrysku masz mocno opozniony stad twarda praca ... ale wklej jeszcze raz 000 Basic Settings ...

-termostat do wymiany

-dawka na wolnych niska

-kierownice w turbo przycinaja sie

-lmm do przeczyszczenia

-katalizator do wywalenia

drżenie moze byc wywolane plecionka przy turbo-wydech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziękuję serdecznie za odpowiedź. Poniżej jeszcze raz 000BS:

e48b4b2135d7a7e3.jpg

Proszę o zinterpretowanie tego wyniku 000BS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada na to ze statyczny kat wtrysku masz mocno opozniony stad twarda praca ..chy

chyba przyśpieszony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada na to ze statyczny kat wtrysku masz mocno opozniony stad twarda praca ... ale wklej jeszcze raz 000 Basic Settings ...

-termostat do wymiany

-dawka na wolnych niska

-kierownice w turbo przycinaja sie

-lmm do przeczyszczenia

-katalizator do wywalenia

drżenie moze byc wywolane plecionka przy turbo-wydech...

spanky dałem jeszcze raz logi 000BS. Zerknij na to jak możesz.

- dlaczego piszesz że termostat do wymiany, czy to widać z tych logów ? Auto się nagrzewa po jakichś 6-7 km obecnie.

- co do tego katalizatora to może coś być z tym wydechem bo jak nacinałem na wydech nogą to czuję mocne drgania , noga nie utrzymam wydechu bo czuć właśnie takie jakby basowe dudnienie na tłumniku. Czy po wywaleniu katalizatora nie będzie auto głośniej chodzić ?

- czy jakąś plecionkę polecacie ? Czy to są wyroby rzemieślnicze i nie ma znaczenia ? Gdzie najlepiej kupić ?

- czy dawka na wolnych obrotach i zły kąt wtrysku to to samo ???

Od czego zacząć usuwanie tych usterek żeby wszystko było ok i po kolei ??

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc i liczę na dalszą żeby uporać się z tymi problemami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka na wolnych i kat wtrysku (zapłon) - to dwie rozne rzeczy.

Zacznij od ustawienia zapłonu i wymiany termostatu - co i jak znajdziesz tutaj...

http://www.a4-klub.pl/smf/wszystkie_r4_tdi_oprocz_pd_ustawienie_kata_wtrysku-t10913.0.html

http://www.a4-klub.pl/smf/ahh1zafnavgajmanbatj_wymiana_termostatu_fotostory-t4521.0.html

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka na wolnych i kat wtrysku (zapłon) - to dwie rozne rzeczy.

Zacznij od ustawienia zapłonu i wymiany termostatu - co i jak znajdziesz tutaj...

http://www.a4-klub.pl/smf/wszystkie_r4_tdi_oprocz_pd_ustawienie_kata_wtrysku-t10913.0.html

http://www.a4-klub.pl/smf/ahh1zafnavgajmanbatj_wymiana_termostatu_fotostory-t4521.0.html

Pozdrawiam

Kurde zastanawiam się jednak nad tym termostatem. Czy to tak z tych logów widać że on jest do wymiany. Kurde jak jeżdzę to tem. trzyma na 90 stopni cały czas. Dziś sprawdziłem to tez na klimatronicu i też 90 cały czas. Na jakiej podstawie twierdzicie że termostat do wymiany ? Sorry że zadaje trudne pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde zastanawiam się jednak nad tym termostatem. Czy to tak z tych logów widać że on jest do wymiany. Kurde jak jeżdzę to tem. trzyma na 90 stopni cały czas. Dziś sprawdziłem to tez na klimatronicu i też 90 cały czas. Na jakiej podstawie twierdzicie że termostat do wymiany ? Sorry że zadaje trudne pytania.

np logi 001 kolumna 4-ta ...

temperatura na wskazniku to jak przebieg na zegarach ... niby dobry [niski] ale tak naprawde nie wiadomo czy tyle ma ... :wink4:

poszukaj sobie na forum o czujniku temp G2/G62 i bedziesz wszystko wiedzial .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde zastanawiam się jednak nad tym termostatem. Czy to tak z tych logów widać że on jest do wymiany. Kurde jak jeżdzę to tem. trzyma na 90 stopni cały czas. Dziś sprawdziłem to tez na klimatronicu i też 90 cały czas. Na jakiej podstawie twierdzicie że termostat do wymiany ? Sorry że zadaje trudne pytania.

np logi 001 kolumna 4-ta ...

Tam jest 82,8 i 83,7. To ile w końcu ma być. Przepraszam za dociekliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalna temperatura zdrowego TDI ~90* :)

Cytuje jak robić test dynamiczny: "b. próba dynamiczna

warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej];"

Czyli w odczycie na vag-u ma być minumum 80 stopni ? No to u mnie jest 82-83 ? Czy ja to źle rozumuje ??

Czy ta temp. która jest w kolumnie 4 logu 001 to jest tem. z deski rozdzielczej czy z vaga ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura robocza to 90 stopni ... [

80 stopni to minimalna temp zeby wyniki byly miarodajne ...

z czujnika ktory podaje temp do sterownika (ECU).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura robocza to 90 stopni ... [

80 stopni to minimalna temp zeby wyniki byly miarodajne ...

z czujnika ktory podaje temp do sterownika (ECU).

Z termostatu już odrobiłem lekcję :) i zgadzam się że jest do wymiany. W sobotę wymieniam termostat i reguluje kąt wtrysku no i może jeszcze przepływkę przeczyszczę. JAk to porobię do dam logi jak to wygląda.

spanky czy to możlowe że katalizator jest już zapchany skoro to auto ma prawdziwy przebieg 150 tyś !!! Jedyne co może za tym przemawiać to to że jeździła tym autem kobieta od początku i nie prostowała mu rury ale to niewiadomo. Zastanawiają mnie jeszcze silne drgania na wydechu, których nawet nogą nie utrzymam.[br]Dopisany: 29 Wrzesień 2009, 06:41_________________________________________________

-dawka na wolnych niska

Jeżeli można to proszę o info, w którym logu to jest widoczne i jak się za to zabrać.

Bardzo dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

001

wybierami 1-engine

11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233( sa tez inne loginy)

10 adaptacja

W adaptacji blok 1

ustaw ~3-4 mg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

001

wybierami 1-engine

11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233( sa tez inne loginy)

10 adaptacja

W adaptacji blok 1

ustaw ~3-4 mg

Witam

-termostat wymieniony - trzyma 91-92

- kąt wtrysku ustwiony na 54

Mam problem z dawką paliwa na biegu jałowm. Przez vag[a chyba sie nie da jej już zmienjszyć bo jest wartość 32785 i można ją jedynie korygować w jedną stronę tzn. tak że dawka się zwiększa a nie zmiejsza a w dugą strone chuba up jest nieaktywne. Czy coś źle robie czy trzeba coś z pomą ręcznie zrobić bo jest już ustawione na maxa przez vaga ?

Przepłyka będzie w tygodniu wyczyszczona i logi będą jak wyczyszczę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jaka wartosc mozesz ustawic ?

Witam

Zaraz napiszę odnośnie dawki bo pojawił mi się jeszcze jeden problem i jak myślę ma to związek z wymianą termostatu.

Wczoraj jak zalałem płyn po wymianie termostatu i jechania zaświecił mi się na desce czujnik płynu - sensor i znaczek żółty chłodzenia i zgasł myslałem że to ma związek z tym ze układ jest jeszcze zapowietrzony. Pojawiły się 2 błędy, które jednak dały się skasować:

2 Faults Found:

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-10 - - - Intermittent

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-10 - - - Intermittent

Dziś niestety na desce świci mi się cały czas ten sensor płynu chłodzacego na desce i tych błędów nie da się skasować ! Czy ja mogę z tym jeździć ? Temperatura jest ok tzn 91. Auto chodzi normalnie. Czy czujnik szlak trafił ? A moze go gdzieś ruszyłem bo troche grzebałem wczoraj przy silniku ?

A teraz odnośnie tej dawki. Da się najwyżaszą ustawić na 4,8 wcześniej byłą 5,4:

d348d9ee3251525amed.jpg

Log 001 wygląda teraz tak:

a9d2296ab7f4f313med.jpg

A tu log 001 z włączoną klimą - czy tak powinna wzrosnąć ta dawka paliwa ?

5b001271d9dd7c7dmed.jpg

Ogólnie auto po zmiane tego kąta wtrysku, wymianie termostatu i zwiększeniu dawki chyba mniej drży i silnik ładniej pracuje.

Co może być z tymi błędami i tym czujnikiem temperatury ?

Pozdrawiam.

Kurde tak sobie tera pomyślałem. Może to nie kontrolka od płynu chłodzącego tylko od stanu oleju ? Wczoraj wyciągałekm wtyczke z miski olejowej jak termostat wymieniałem ..... Może kiepsko włożyłem i wypadła z gniazda ? Mam pytanko czy taka żółta oliwiarka z napisem sensor to jest od płynu chłodzącego czy od stanu oleju ? Nie mogę nigdzie znaleść na forum opisu kontrolek deski. [br]Dopisany: 04 Październik 2009, 12:33_________________________________________________

na jaka wartosc mozesz ustawic ?

Witam

Zaraz napiszę odnośnie dawki bo pojawił mi się jeszcze jeden problem i jak myślę ma to związek z wymianą termostatu.

Wczoraj jak zalałem płyn po wymianie termostatu i jechania zaświecił mi się na desce czujnik płynu - sensor i znaczek żółty chłodzenia i zgasł myslałem że to ma związek z tym ze układ jest jeszcze zapowietrzony. Pojawiły się 2 błędy, które jednak dały się skasować:

2 Faults Found:

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-10 - - - Intermittent

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-10 - - - Intermittent

Dziś niestety na desce świci mi się cały czas ten sensor płynu chłodzacego na desce i tych błędów nie da się skasować ! Czy ja mogę z tym jeździć ? Temperatura jest ok tzn 91. Auto chodzi normalnie. Czy czujnik szlak trafił ? A moze go gdzieś ruszyłem bo troche grzebałem wczoraj przy silniku ?

A teraz odnośnie tej dawki. Da się najwyżaszą ustawić na 4,8 wcześniej byłą 5,4:

d348d9ee3251525amed.jpg

Log 001 wygląda teraz tak:

a9d2296ab7f4f313med.jpg

A tu log 001 z włączoną klimą - czy tak powinna wzrosnąć ta dawka paliwa ?

5b001271d9dd7c7dmed.jpg

Ogólnie auto po zmiane tego kąta wtrysku, wymianie termostatu i zwiększeniu dawki chyba mniej drży i silnik ładniej pracuje.

Co może być z tymi błędami i tym czujnikiem temperatury ?

Pozdrawiam.

Kurde tak sobie tera pomyślałem. Może to nie kontrolka od płynu chłodzącego tylko od stanu oleju ? Wczoraj wyciągałekm wtyczke z miski olejowej jak termostat wymieniałem ..... Może kiepsko włożyłem i wypadła z gniazda ? Mam pytanko czy taka żółta oliwiarka z napisem sensor to jest od płynu chłodzącego czy od stanu oleju ? Nie mogę nigdzie znaleść na forum opisu kontrolek deski.

Nie łączyła wtyczka od czujnika w misce olejowej i dlatego świeciła kontrolka stanu oleju .[br]Dopisany: 04 Październik 2009, 18:11_________________________________________________

na jaka wartosc mozesz ustawic ?

Witam

Zaraz napiszę odnośnie dawki bo pojawił mi się jeszcze jeden problem i jak myślę ma to związek z wymianą termostatu.

Wczoraj jak zalałem płyn po wymianie termostatu i jechania zaświecił mi się na desce czujnik płynu - sensor i znaczek żółty chłodzenia i zgasł myslałem że to ma związek z tym ze układ jest jeszcze zapowietrzony. Pojawiły się 2 błędy, które jednak dały się skasować:

2 Faults Found:

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-10 - - - Intermittent

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-10 - - - Intermittent

Dziś niestety na desce świci mi się cały czas ten sensor płynu chłodzacego na desce i tych błędów nie da się skasować ! Czy ja mogę z tym jeździć ? Temperatura jest ok tzn 91. Auto chodzi normalnie. Czy czujnik szlak trafił ? A moze go gdzieś ruszyłem bo troche grzebałem wczoraj przy silniku ?

A teraz odnośnie tej dawki. Da się najwyżaszą ustawić na 4,8 wcześniej byłą 5,4:

d348d9ee3251525amed.jpg

Log 001 wygląda teraz tak:

a9d2296ab7f4f313med.jpg

A tu log 001 z włączoną klimą - czy tak powinna wzrosnąć ta dawka paliwa ?

5b001271d9dd7c7dmed.jpg

Ogólnie auto po zmiane tego kąta wtrysku, wymianie termostatu i zwiększeniu dawki chyba mniej drży i silnik ładniej pracuje.

Co może być z tymi błędami i tym czujnikiem temperatury ?

Pozdrawiam.

Kurde tak sobie tera pomyślałem. Może to nie kontrolka od płynu chłodzącego tylko od stanu oleju ? Wczoraj wyciągałekm wtyczke z miski olejowej jak termostat wymieniałem ..... Może kiepsko włożyłem i wypadła z gniazda ? Mam pytanko czy taka żółta oliwiarka z napisem sensor to jest od płynu chłodzącego czy od stanu oleju ? Nie mogę nigdzie znaleść na forum opisu kontrolek deski. [br]Dopisany: 04 Październik 2009, 12:33_________________________________________________

na jaka wartosc mozesz ustawic ?

Witam

Zaraz napiszę odnośnie dawki bo pojawił mi się jeszcze jeden problem i jak myślę ma to związek z wymianą termostatu.

Wczoraj jak zalałem płyn po wymianie termostatu i jechania zaświecił mi się na desce czujnik płynu - sensor i znaczek żółty chłodzenia i zgasł myslałem że to ma związek z tym ze układ jest jeszcze zapowietrzony. Pojawiły się 2 błędy, które jednak dały się skasować:

2 Faults Found:

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-10 - - - Intermittent

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-10 - - - Intermittent

Dziś niestety na desce świci mi się cały czas ten sensor płynu chłodzacego na desce i tych błędów nie da się skasować ! Czy ja mogę z tym jeździć ? Temperatura jest ok tzn 91. Auto chodzi normalnie. Czy czujnik szlak trafił ? A moze go gdzieś ruszyłem bo troche grzebałem wczoraj przy silniku ?

A teraz odnośnie tej dawki. Da się najwyżaszą ustawić na 4,8 wcześniej byłą 5,4:

d348d9ee3251525amed.jpg

Log 001 wygląda teraz tak:

a9d2296ab7f4f313med.jpg

A tu log 001 z włączoną klimą - czy tak powinna wzrosnąć ta dawka paliwa ?

5b001271d9dd7c7dmed.jpg

Ogólnie auto po zmiane tego kąta wtrysku, wymianie termostatu i zwiększeniu dawki chyba mniej drży i silnik ładniej pracuje.

Co może być z tymi błędami i tym czujnikiem temperatury ?

Pozdrawiam.

Kurde tak sobie tera pomyślałem. Może to nie kontrolka od płynu chłodzącego tylko od stanu oleju ? Wczoraj wyciągałekm wtyczke z miski olejowej jak termostat wymieniałem ..... Może kiepsko włożyłem i wypadła z gniazda ? Mam pytanko czy taka żółta oliwiarka z napisem sensor to jest od płynu chłodzącego czy od stanu oleju ? Nie mogę nigdzie znaleść na forum opisu kontrolek deski.

Nie łączyła wtyczka od czujnika w misce olejowej i dlatego świeciła kontrolka stanu oleju .

Wtyczka łączyła tylko była zalana płynem chłodniczym i zwarcie robiło ale myślę, że ten problem rozwiązany.

W sobotę zmienię filtr paliwa i wyczyszczę przepływkę i dam logi.

spanky co myślisz o tej dawce na wolnych obrotach ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostaw to 4.8 ... zeby zejsc nizej [wyzej] musialbys puknac nastawnik ... szkoda zachodu ...

Myśle, że może sobie i z tym dam rade tylko w czym mi to pomorze ? Ładniej silnik będzie chodził i będzie mocniejszy, może będę mniej czuł na samochodzie pracę silnika? Warto było by spróbować chyba.

Może jest gdzieś fotoporada, żeby to zrobić ? Najlepiej było by tak dla wartości wyśrodkowanej ustawić chyba ze 4,5 żebym mógł vagiem zmienić w te i w te stronę wartość dawki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...