Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVV] Spalanie oleju


mirek309

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mój problem polega na tym iż systematycznie musze dolewac olej ok.0.5 litra na 1000 km

samochód nie kopci nawet w najmiejszym stopniu

przebieg mam 250000 olej półsyntetyczny

jedyne co zauważyłem to pocenie sie silnika chyba przy pokrywie od tyłu silnika ale czy to by miało az taki wpływ???

nie ma takiego wycieku zeby az kapało na ziemie

dzieki za wszystkie porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tym roczniku-raczej normalne,ewentualnie wszystkie uszczelki i uszczelniacze wymienic-raczej nie robi sie tego,ale mozna sprobowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co myslicie o zmianie oleju ???w tej chwili castrol 10w40 moze innego by mniej brał

moze nacos gesciejszego,ale nie wiem,czy to dobry pomysl ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest sie co martwic. ten zapis o 1L/1000km to mrzonka. sprawna bezyna nie ma prawa brac wiecej niz 1L/10000km ( i to tez przy ostrej jezdzie - moze sie dosmarowywac).

u ciebie olej moze sie dostawać przez stwardniale usczelniacze zaworow do kanałow dolotowych.

do komor spalania przez zuzyte piercienie.

wycieki przez uszczelniacze walu korbowego.

jak mialbys turbine - olej moze przedostawac sie przez zuzyte uszczelnienia i odrzutniki do kanalu dolotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest sie co martwic.
no na pewno nie jest to powód do radości, ale miałem na myśli że skoro producent przewidział możliwość zużycia oleju to coś w tym musi być. dotyczy to także nowych samochodów prosto z salonu.

to jest tylko i wylacznie zabezpieczenie gwarancyjne producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdiagnozować co sie dzieje z tym olejem.

Czy najzwyczajniej w świecie wydostaje sie przez nieszczelnosci? -zobacz czy po dłuższym postoju sa plamy oleju?

Może uszczelniacze popychaczy zaworowych sa juz wyrobione i stwardniałe ze starości? Odpal auto po dłuższym postju i od razu leć do rury wydechowej zobaczyć czy wydobywa sie niebieskawa chmura dymu. Najlepiej jak ktoś inny odpali auto.

A moze pierścienie? Na rozgrzanym silniku trzeba mu dac po garach i patrzeć czy dymi. Na postoju moze efekt być słabo zauważalny. Ale niech ktoś jedzie za Tobą (albo daj komuś poprowadzić a Ty jedź innym zamochodem za nim) i dać ostro po garach na 2 i 3 biegi i obserwować czy snuje sie niebieskawa smuga i czuć słodkawy zapach przeplaonego oleju - pierscienie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak

po długim postoju ok 2 dni zero plam

nie kopci w zaden sposów sprawdzone na dwa auta i rano na zimnym

jedyne co to pocenie sie z tyłu silnika ale nie az tak mocno wiec nie wiem gdzie go wywala

Przy tych ilościach ubywającego oleju to raczej plamy by były na 100% bo z silnika lało by sie jak z konewki. Jak na postoju nie leci to misę masz szczelną. Jak nie kopci to raczej olej musi uciekać na ziemię podczas jazdy- wzrasta ciśnienie oleju i przez nieszczelność ulatnia się. A jak gazujesz na postoju to nie widac strużki oleju na parkingu?

Możesz podjechać na sprawdzenie szczelności silnika. Wykręcają świecę zapłonowa podłaczaja sprężarkę z aparaturą i patrza czy powietrze ucieka. Stetoskopem słucha sie gdzie słychać nieszczelność.

A próbę drogowac robiłeś z kimś kumatym? Czyt moze z żoną, która sprodziewała sie chmury jak z jelcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 200 000 km zaleca sie stosowac mineral ale czy to prawda?

Nie zaleca sie!

Stosować jak najdłużej pełen syntetyk w ostatecznosci przejść na pól syntetyk jak spalanie oleju daje mocno po kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...