Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Pytanie po wymianie przepływomierza


ROBERT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś wymieniłem przepływomierz. Teraz pytanie za 100 pkt. : Czemu wart. na VAGu z lmm (LOGI DYN.) są jednakowe: z odpiętym lmm, podpiętym starym(uszkodzonym) i nawet z nowym ???

[br]Dopisany: 06 Listopad 2009, 21:22_________________________________________________Po resecie w 10[ADAPTATION] kanał 00 >>> 000 >>> SAVE

Obroty kilka razy zatrzymały się ~1100 RPM po czym opadły na ~850RPM

Czy sterownik po wymianie przepływomierza potrzebuje trochę czasu żeby się "nauczyć" nowego ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już nie pamiętam na którym kanale są wskazania przepływki ale jeśli sprawdzasz odpowiedni kanał i wartości nie zmieniają się na starym jak i na nowo podpiętym przepływomierzu to może oznaczać że wiązka lub wtyczka ma przerwę. Jeszcze napisz ile wynosi to wskazanie, i który kanał sprawdzasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już nie pamiętam na którym kanale są wskazania przepływki ale jeśli sprawdzasz odpowiedni kanał i wartości nie zmieniają się na starym jak i na nowo podpiętym przepływomierzu to może oznaczać że wiązka lub wtyczka ma przerwę. Jeszcze napisz ile wynosi to wskazanie, i który kanał sprawdzasz ?

gr. 003

Wstawię zaraz loga z tej gr. ale mam tylko ze starego lmm[br]Dopisany: 06 Listopad 2009, 22:43_________________________________________________003 DYN

XuLti.jpg

003 STAT

mV9G0.jpg

003BS

mVeFi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sterownik po wymianie przepływomierza potrzebuje trochę czasu żeby się "nauczyć" nowego

jesli chodzi ci o "wyuczenie" nowej przeplywki-nie istnieje cos takiego-przeplywka to w skrocie przewod,ktory sie nagrzewa,a przeplywajace powietrze studzi go do okreslonych temperatur,co ECU odbiera jako wartosci,wyswietlane w Vagu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sterownik po wymianie przepływomierza potrzebuje trochę czasu żeby się "nauczyć" nowego

jesli chodzi ci o "wyuczenie" nowej przeplywki-nie istnieje cos takiego-przeplywka to w skrocie przewod,ktory sie nagrzewa,a przeplywajace powietrze studzi go do okreslonych temperatur,co ECU odbiera jako wartosci,wyswietlane w Vagu

To dlaczego zawsze te wskazania są jednakowe ? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj LOG bez przepływki ( z odpietą wtyczką)

4Xn90.jpg

[br]Dopisany: 06 Listopad 2009, 22:59_________________________________________________

aq skad pewnosc,ze stara przeplywka jest zla?moze nie jest i dlatego wartosci sa takie same... :wink4:

W serwisie w którym zajmują się wyłącznie samochodami grupy VAG (nie ASO) tak stwierdzono

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: był problem z obrotami,dokładniej mówiąc po wciśnięciu sprzęgła lub podczas postoju i dodaniu gazu(no i oczywiście puszczeniu) obroty czasami nie zatrzymywały się na ~850 tylko spadały niżej ( nawet niekiedy na 500RPM!) teraz już się tak nie dzieje (no może czasami spadną na ~750-800RPM)[br]Dopisany: 06 Listopad 2009, 23:09_________________________________________________

a masz logi starej i nowej do porownania?

Nowe logi będą jutro,bo dziś niestety nie było tyle czasu

Jeszcze jedno pytanie:Loguję poprawną grupę ? Tzn. 003 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak,tylko w 003 powinienes miec w poz 1 obroty,poz 2 wartosci domyslne ,poz 3 wartosci rzeczywiste

ale glowy bym nie dal co do pozycji-bo dawno temu robilem logi w 1,6 i nie pamietam-ale na pewno 003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak,tylko w 003 powinienes miec w poz 1 obroty,poz 2 wartosci domyslne ,poz 3 wartosci rzeczywiste

ale glowy bym nie dal co do pozycji-bo dawno temu robilem logi w 1,6 i nie pamietam-ale na pewno 003

No ale w gr. 003 mam w 2 poz. wart. z lmm, a w 3 "LOAD" czyli wg. mnie to ile nacisnąłem pedał gazu (dałem przy logu do podłogi i jest 100%)

Może to nie ta grupa? Może cały czas loguje tylko wart. domyślne i przez to cały czas są takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w gr. 003 mam poz.2 przepływka, 3 poz. potencjometr(przepustnicy a raczej przy pedale gazu)[br]Dopisany: 07 Listopad 2009, 14:51_________________________________________________To gdzie wart. rzeczywiste a gdzie domyślne ?

Gdzieś czytałem że dla silnika 1.4-1.6 w gr.101 podczas jazdy na 3 biegu ze wciśniętym pedałem gazu do podłogi(log dyn.) przy 3000RPM lmm powinien wskazywać 50-70 mg/s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi pali w normie. Którą grupę logowć by sprawdzić wskazania rzeczywiste lmm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz zrobic 002 i 003 -w okolicach odcinki ,powinno pokazywac okolo 80% ,jaka przedstawia wartosc mocy auta,przy mocy Twojego silnika,nie bedzie to trudne-ok 80 g/s,okolo odcinki-jesli pokazuje mniej niz 60-70,to juz jej koniec...ewentualnie cos z wiazka przewodow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz zrobic 002 i 003 -w okolicach odcinki ,powinno pokazywac okolo 80% ,jaka przedstawia wartosc mocy auta,przy mocy Twojego silnika,nie bedzie to trudne-ok 80 g/s,okolo odcinki-jesli pokazuje mniej niz 60-70,to juz jej koniec...ewentualnie cos z wiazka przewodow...

No to według logu zamieszczonego powyżej przy ~4800RPM mam ~ 70g/s. Co 1000 RPM wskazanie MAF rośnie o ok.15g/s. Ocięcie jest na 6500RPM, to by wyszło ok. 90-95g/s co w moim przypadku daje 90-95% czyli chyba :good: (nawet chyba ponad normę)

Dziwi mnie tylko czemu po odpięciu wtyczki jest to samo i czemu nie pojawia się jakiś błąd :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z odpieta wtyczka bylo 56 g/s-wiec moze to jest jakas "awaryjna" dawka,w razie ,jakby sie wtyczka odpiela podczas jazdy,albo cos z przeplywka stalo-wtedy komputeri tak bedzie ustalal dawke paliwa,bo jesli nic by nie pokazywalo-nie moglby ustalic dawki-ale to moja teoria i wcale nie musi byc prawdziwa... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...