arkadaus Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 witam szanowne grono kolegow!!!Na samym poczatku musze wspomniec ze jestem kompletnym nowicjuszem zarowno w temacie Audi jak i silnkow turbodoladowanych.Zaczne od poczatku,tak sie zlozylo ze stalem sie wlascicielem Audi a4,moze wiekszosc sie zdziwi ale do tej pory mialem tylko wloskkie bolidy w posiadaniu(ostatnio alfa 155 2,5 v6,niestety po ladowaniu na dachu nie nadawala sie do dalszej eksploatacji )ale nie o to chodzi.Zakupilem a4.I jak to z nowym autem,olej,filtry i (kur...)pasek rozrzadu.Majac ogolne pojecie o silnikach spalinowych(przy alfa romeo jest to niezbedne :>)zrobilem wszystko sam.Lubie sie grzebac.Moja a4 jest z 1995 roku.rolka napinacza,ktora kupilem kompletnie nie pasowala pomimo ze w serwisie-sklepie pan sprawdzal 3 razy czy dobra(wloskie doswiadczenia).Zmienilem wiec tylko pasek bedac dobrej mysli,niestety moje Kochanie wzielo auto i pojechalo na zakupy!!!!!Pasek spadl(rozlaczyl sie napinacz z rolka)i zdemolowal mi 12 zaworow.Jak wspomnialem mam ogolne pojecie o silnikach,kupilem 12 zaworow,wymienilem.Jest gitara.Nic nie stuka,nie puka dziala na zimnym silniku uzyskalem 14,5 atm cisnienia na kazdym cylindrze(przed robota mialem po 12)turbo dmucha w granicach 0,55 ale auto nie chce jechac.Pod gorke trzeba redukowac do 2,masakra.Powinno w granicach 8s setke osiagac a ok 14 mi sie zbiera.I tu moje pytanie,zauwazylem ze rozrzad jest o przyslowiowy jeden zabek zle zlozony ,CZY TO MOZE BYC PRZYCZYNA BRAKU MOCY W A4?Na 4 biegu auto nie ma szans na osiagniecie 4,5 tys obrotow.!!!POratujcie dobra rada,Prosze.Wiem ze trzeba forum przegladac,szukac itp.Nic nie znalazlem co moglo bymi pomoc.Sorki za te rozpisywanie sie ale inaczej nie umiem.Dzie
Cristoforo Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 mechanika to nie Twoja mocna strona jak lubisz grzebać to spraw kobiecie radość zrób logi, podłącz vag do auta bo to pierwsze co powinieneś zrobić bo pewnie masę błędów wywalił oczywiście że rozrząd ma wpływ ale pewnie miałbyś problem z normalnym rozruchem i płynnością spr w jakim stanie jest turbina i cały osprzęt który steruje ale głownie podjedz do dobrego mechanika bo a4 to nie włoszczyzna i tam trzeba mieć pojęcie zwłaszcza ze to TURBO powodzenia co za ludziska
wojtek26 Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 Na poczatek ustaw rozrzad poprawnie bo to ma ogromne znaczenie, masz czujnik położenia wałka rozrzadu i wału korbowego, podepnij Vaga i zobacz co on tam pokazuje.
kkrawat Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 Kolego napinacz i pasek razem już kup nowego typu 153 zabki zamiast 152 bodajże i ustaw jeszcze raz - to po pierwsze. Potem szczelnośc dolotu choć jak mówisz że ci dmucha 0,55bara to pewnie wskaźnik masz i dolot szczelny jest. Do tego Vag. Potem DV i N75 do sprawdzenia. Katalizator masz? Może już ma dość.. pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się