K.F. 0 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Dzień Dobry. Witam kolegów dawno nie zaglądałem na forum ale do tj pory nie miałem problemów ze swoją Audinią. B5 A4 1,9 TDI-PD AJM/ATJ. Wszystko było fajnie auto ma przejechane 235 tyś. sprawowało sie fantastycznie ale w pewnym momencie zaczeło mi brakować mocy. Wydaje mi się że zajechałem turbinę tzn jest pewnie zawalona sadzą bo czasami moc wraca i wszystko jest ok. Dlatego mam prośbę aby ktos podpowiedział mi jak długo i na jakich obrotach popróbować przedmuchać turbinkę. Czytałem na forum że jest to jeden ze sposobów na uratowanie turbiny. Za pomoc z góry dziękuję. Kazik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boseron 2 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 a jestes pewnien ze to turbina a nie wchodzi Ci w tryb awaryjny i masz problemy z przeładowaniem, moze poczytaj o N75 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekce 1 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 a najlepiej podłacz vaga :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K.F. 0 Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Raczej turbina bo po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu moc wraca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekce 1 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 pewnie przeładowanie turbinka do czyszczenia jest dużo na forum na ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boseron 2 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Raczej turbina bo po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu moc wraca raczej nie turbina skoro moc wraca, gdyby to było turbo to moc by nie wracała, poczytaj o przeładowaniu , notlauf, N75, dziura w dolocie napewno masz jedną z tych przyczyn lub węze podciśnienia nieszczelne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamosor 0 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Raczej turbina bo po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu moc wraca raczej nie turbina skoro moc wraca, gdyby to było turbo to moc by nie wracała, poczytaj o przeładowaniu , notlauf, N75, dziura w dolocie napewno masz jedną z tych przyczyn lub węze podciśnienia nieszczelne Nie chciałbym się wymądrzać bo nie znam się ,ale też miałem kiedyś te same objawy i na początku ze 2-3 razy wyłączenie na krotko pomogło ,zanim trzeba było czyścić łopatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekce 1 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 co to jest wyłaczenie na krótko ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyggga 0 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 aczej nie turbina skoro moc wraca, gdyby to było turbo to moc by nie wracała, poczytaj o przeładowaniu , notlauf, N75, dziura w dolocie napewno masz jedną z tych przyczyn lub węze podciśnienia nieszczelne mialem te same objawy co kolega ....przedmuchanie tu chyba nie pomoze....regeneracja sie klania albo czysczenie ale jak juz robic to wsio......... zapieczone lopatki rozwalone lozysko w moim przypadku.... jak notlauf to turbinka.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetsnaz 2 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Dzień Dobry. Witam kolegów dawno nie zaglądałem na forum ale do tj pory nie miałem problemów ze swoją Audinią. B5 A4 1,9 TDI-PD AJM/ATJ. Wszystko było fajnie auto ma przejechane 235 tyś. sprawowało sie fantastycznie ale w pewnym momencie zaczeło mi brakować mocy. Wydaje mi się że zajechałem turbinę tzn jest pewnie zawalona sadzą bo czasami moc wraca i wszystko jest ok. Dlatego mam prośbę aby ktos podpowiedział mi jak długo i na jakich obrotach popróbować przedmuchać turbinkę. Czytałem na forum że jest to jeden ze sposobów na uratowanie turbiny. Za pomoc z góry dziękuję. Kazik. Sprawdź w jakim stanie jest przewód podciśnienia dochodzący do gruszki przy turbo. Często parcieje i załamuje się przy wyższym podciśnieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyggga 0 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 nie znam sie dokladnie ale jak mi robli turbo chlopaki cos gadali ze rozwalona/zapieczona turbina daje inne parametry niz normalna wtedy komputer ja wylacza zeby sie nie rozleciała i ciala obce nie poleciały dalej...jak moc powraca po zgaszeniu silnika komp wali re starta i mozna jechac dalej....do ok 2500 obrotwo pozniej znowu wylacza...tak samo jak sie zalozy swieza turbinke treba skasowac bledy po krotkim tescie/jezdzie zeby komp zalpalam nowe parametry ...wiec to raczej nie dziura...widzialem bylem ........i placilem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boseron 2 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Panowie miałem takie same objawy w b5 po ponownym odpalaniu auta było ok az do 3 tys obrotów i znów to samo muł, okazało sie ze zawór N75 był do wymiany, weze podciśnenia które do niego dochodziły i na dodatek miałem dziure w dolocie i kopcił na czarno pryz mocnym dodaniu gazu. więc nie sądze zeby to była turbawka ale najlepiej zapiąc Vaga i zrobić logi dynamiczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyggga 0 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 facet ma dwa wyjscia albo turbo albo jakis zawor ale na pewno nie dziura i notlauf jak juz to kopcenie jak w starym Jelczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boseron 2 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 facet ma dwa wyjscia albo turbo albo jakis zawor ale na pewno nie dziura i notlauf jak juz to kopcenie jak w starym Jelczu dlaczego wykluczasz dziure i notlauf- jego objawy ewidentnie wskazują na łapanie trybu awaryjnego skoro po odpaleniu auta wszystko wraca do normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyggga 0 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 nie "wskazują" tylko napisal ze lapie a to roznica....nie spotkalem sie jeszcze z takim przypadkiem ze walil notaufa po dziurze....mogl byc spadek mocy kopcenie ale nie not auff no chyba ze mu spadla cala rura z opaski wtedy tak....no ale podejrzewam ze nie jest taki glupi i by to zauwazyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K.F. 0 Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Koledzy dziękuję za podpowiedzi są bardzo cenne. Autko nie dymi na czarno to tak na marginesie. Dzis przegoniłem autko po autostradzie w zakresie 4 tyś obrotów na ocinku 2x10 km i na razie jest ok. Jezeli się powtórzy zaczne sprawdzać to co sugerujecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boseron 2 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 nie "wskazują" tylko napisal ze lapie a to roznica....nie spotkalem sie jeszcze z takim przypadkiem ze walil notaufa po dziurze....mogl byc spadek mocy kopcenie ale nie not auff no chyba ze mu spadla cala rura z opaski wtedy tak....no ale podejrzewam ze nie jest taki glupi i by to zauwazyl słuchaj ja miałem dziure w dolocie i łapał notlaufa przez to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyggga 0 Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 słuchaj ja miałem dziure w dolocie i łapał notlaufa przez to skoro tak miales to nie bede sie sprzeczal...K.F. jak naprawisz to napisz w tym watku OCB to przynajniej bedziemy wiedziec cos sie stalo:D pzdr all Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamosor 0 Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 co to jest wyłaczenie na krótko ? No to sprecyzuję :na bardzo krótko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppaziuu 0 Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 każde auto panowie jest indywidulane .. .. ja również miałem notfaul .. .. auto się dusiło na wyższych obrtoach .. .. pa włączeniu i wyłaczeniu silnika wracało do normy .. .. co z robiłem .. .. : 1- wymiana n75 .. .. pomogło na 2 tygodnie .. .. 2- wymiana przepływki .. .. pomogło na miesiąc .. .. 3- czyszczenie turbiny ze strony ciepłej .. .. była osmolona .. .. póki co jezdzi i nie narzekam .. zbiera sie calkiem niezle .. .. nie mam nic do zarzucenia poki co .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się