Jump to content

[INNE] Golf Mk4 ATD 2002r. Olej a uszkodzone pompowtryskiwacze?!


kazus
 Share

Recommended Posts

Witam

Dwa dni temu samochód zaczął się dziwnie zachowywać. Po przejechaniu kilkuset metrów praca silnika stawała się głośniejsza, samochód tracił moc i klekocze jakby chodził na 3 gary! Dzisiaj pojechałem na komputer i się okazało że do wymiany jest pompowtryskiwacz na drugim cylindrze. Dodatkowo wspomnę że wraz z tą dziwną pracą silnika załącza się i ciągle świeci kontrolka od ESP: kontrolkao.jpg

Ze 2 miesiące temu wymieniony został olej na pełen syntetyk Shell Helix Ultra Diesel:

img4991j.jpg

Wyczytałem że do silników z pompowtryskiwaczami leje sie olej 505.01 a ten jest 505.00 - czy ten olej może być powodem usterki wtrysku? Lepiej wymienić na inny czy jeździć na tym samym?

Jeśli chodzi o kupno pompowtryskiwacza to na allegro trochę tego jest. Co najlepiej zrobić - kupić nowy (który chyba jednak dla mnie jest nieosiagalny), regenerowany czy zwyczajnie używany? Na co zwracać uwagę żeby natepnego bubla nie kupić do kolekcji? Może znacie jakieś miejsca gdzie dostanie się w miarę tanio pompowtryski uzywane do ATD?!

Na allegro znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/item794290721_pompo_wtryskiwacz_audi_vw_1_9_tdi_038_130_073_aj.html

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ja latam na 10W-40 również 505.00 przez przypadek. Zrobiłem na nim 3500 km i nic się nie stało, wymieniam go niedługo na 5W-40, 505.01. Zaleca się stosowanie 505.01 do pompowtrysków, ale są i tacy którzy przejechali 300 000 km nie zachowując tej normy. Więc raczej uszkodzenie pompowtryskiwacza nie jest spowodowane olejem. Kontrolka ESP/ASR świeci się chyba z innego powodu. Wyskoczyły z tego sterownika jakieś błędy ?

Link to comment
Share on other sites

Jazda na oleju bez normy konczy sie na uszkodzeniu walka rozrządu,ale nie po jednej wymianie.

Link to comment
Share on other sites

błędy jakie sie pojawiły:

469B Zawór dla Unit Injection cylinder 2 Usterka w obwodzie prądowym

412E Przerywacz spalania cylinder 2 rozpoznany

Również log dla grupy 013 miał wartość dla drugiego cylindra około 3mg/skok gdzie reszta mieściła się w normie +/- 2!! Czyli raczej to 2 wtrysk padł!

Zastanawiałem się właśnie czy niedawna wymiana oleju mogła mieć na to wpływ ale chyba jednak to było błędne rozumowanie :)

Już samochodzik jeździ :) - wymieniłem 2 pompowtrysk!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...