Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Sterowanie klapą obiegu wewnętrznego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dot.: klapy powietrza (tej która znajduje się zaraz pod filtrm kabinowym i jest sterowana silniczkiem)

w jakich sytuacjach ta klapka pracuje?

poniżej tej klapki znajduje się druga klapka (podobno od obiegu zamkniętego - otwiera się lub zamyka wtedy gdy naciska się "przycisk z samochodzikiem" na panelu).

czy jest tak jak piszę czy może inaczej te klapki działają?

Opublikowano

jest dokładnie tak jak napisałeś. lecz z tego co mi wiadomo za wentylatorem jest tylko jeden silniczek ten który zamyka klapę dopływy świeżego powietrza i na pewno jest uruchamiany przyciskiem z samochodzikiem.

Opublikowano

w takim razie po co ta druga klapka (zaraz poniżej tej klapy powietrza), która podobno służy do zamknięcia/otwarcia obiegu powietrza w samochodzie? czym jest sterowana i w jakich okolicznościach pracuje?

Opublikowano

Witam

Pierwsza klapa jest regulowana silniczkiem sterowanym pośrednio przez czujnik temperatury(klapa przymyka się w czasie kiedy powietrze ma niską temperaturę-w okresie lata stoi pionowo)

Druga z kolei klapa zamyka się całkowicie w momencie włączenia recyrkulacji-przycisk na klimatroniku.Zamyka ją siłownik pneumatyczny który działa jak jest uruchomiony silnik(wykorzystuje podciśnienie w układzie dolotowym).

Pozdrawiam

Opublikowano

nie do końca jestem przekonany co do słuszności powyższego postu.

według mnie jest tak:

Nr 1. klapka powietrza (ta która znajduje się zaraz pod filtrem kabinowym) jest sterowana z klimatronika (przycisk z samochodzikiem), zamyka i otwiera dopływ powietrza z zewnątrz. jestem przekonany że tak jest, ponieważ miałem walnięty silniczek i panel wyświetlał mi błąd 15.3 - potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa. według mnie klapka ta przyjmuje dwie pozycje: po wciśnięciu przycisku z samochodzikiem zamyka się (zamyka dopływ powietrza), po wyłączeniu otwiera się (oltwiera dopływ powietrza).

Nr 2. druga klapa, nie wiem jak się fachowo nazywa?? (znajduje się poniżej klapy Nr 1), odkręciłem schowek i dmuchawę żeby zobaczyć jak tak klapa pracuje - zamyka dopływ powietrza gdy uruchamiam silnik (podnosi się) - otwiera dopływ powietrza gdy wyłączam silnik (opada).

takie są moje wnioski dotyczące tych klap. być może się mylę. proszę o ewentualne sprostowanie mojej "teorii".

nie do końca rozumiem sens działania tych klap (po co aż dwie klapy, nie wystarczyłaby jedna??) proszę o logiczne wyjaśnienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...