dziadekM 1 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Witam. Przeszukałem całe forum i nigdzie nie mogę znaleźć. Zabieram się za wymianę tarcz i klocków(Lucas+Ate), ale obawiam się że mam piasty do wymiany bo rok temu po wymianie tarcz i klocków na początku cały czas coś popiskiwało jak by właśnie tarcza o coś zacierała bo po wciśnięciu hamulca przestawało, a później pojawiło się bicie przy hamowaniu. Mam już zaciski pod wentylowane(wcześniej miałem pełne), ale nie wiem czy można wymienić piasty żeby nie uszkodzić łożysk? Starych piast raczej nie da się odczyścić bo są całe skorodowane i mają powierzchnię jak baranek. Proszę o pomoc bo łożyska mi jeszcze nie huczą i nie chcę kasy marnować na nowe. A czy nowe piasty muszą być oryginalne czy mogą być jakieś zamienniki np: http://moto.allegro.pl/item827108535_piasta_kola_audi_a4_a6_vw_passat_skoda_superb.html ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekce 1 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 przy wymianie piast uszkodzisz łożyska , wyczyść piasty nasmaruj smarem miedzianym lub ceramicznym i składaj powinno być ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekM 1 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Dzisiaj dokonałem prowizorycznych pomiarów. Przymocowałem jakiś kawałek metalu do zwrotnicy tak żeby dotykał tarczy i obracałem tarczą. Na połowie tarczy zaczepiało a na drugiej nie. Wziąłem dla porównania nową tarczę i to samo. Czy możliwe żeby tarcza nierówno przylegała a przez to też koło do piasty i nie było by żadnych wibracji w czasie jazdy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daimos 2 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 najlepiej podjedź do kogoś kto sprawdzi bicie samych piast czujnikiem zegarowym, mogą być zwichrowane i krzywić z czasem dobrą tarczę jeżeli nie ma wibracji podczas hamowania z wyższych prędkości (120-140km/h) to wg mnie jest wszystko ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekM 1 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Właśnie że im z większej prędkości hamuję tym gorzej. Powyżej 160km/h ciężko zapanować nad samochodem. Dlatego stawiam na krzywe piasty. Jeżeli chodzi o pomiar piast to mechanik powiedział że jeżeli piasty są mocno skorodowane to nie ma szans na wiarygodny wynik. Czeka mnie więc spory wydatek- Tarcze, klocki, zaciski pod wentylowane, piasty, łożyska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się