Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Tylne zaciski hamulca. Czy mogą być aluminiowe? Rok produkcji 31.12.1996


kls

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj.

Poszedł mi zacisk, a faktycznie to mi mechanik spierdzielił.

Czytałem ostatnio na forum, że od 1997 roku zakładano zaciski aluminiowe. Rok produkcji mojego AFNa to 31.12.1996.

W związku z powyższym czy mogę kupić zacisk aluminiowy jeśli wcześniej był żeliwny? Czy to się różni tylko materiałem produkcji czy są jeszcze jakieś inne różnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymieniasz to tylko komplet. Aluminiowe mają inne przewody oraz jarzma. O ile jarzma mogą pozostać z żeliwnych, to przewody z powodu innej średnicy muszą być nowe. Inne są też klocki w zaciskach aluminiowych. Wszystkie numery i opisy czynności przy wymianie masz opisane w tym dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewody w zaciskach żeliwnych są wkręcane

a w alu przykręcane

reszta jak wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie.

I takiej odpowiedzi chciałem.

Czy jeszcze komuś zdarzyło się, że mechanik rozpierdzielił tłoczek/cylinderek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocek do alu zacisku:

http://moto.allegro.pl/item825665039_klocki_ate_tyl_audi_seat_skoda_vw_rewelacja.html

klocek do zeliwnego zacisku:

http://moto.allegro.pl/item837851470_ate_klocki_hamulcowe_audi_80_100_200_a4_a6_cabrio.html[br]Dopisany: 19 Grudzień 2009, 17:32_________________________________________________

Dzięki Panowie.

I takiej odpowiedzi chciałem.

Czy jeszcze komuś zdarzyło się, że mechanik rozpierdzielił tłoczek/cylinderek?

mechanik czy kowal?

a co konkretnie uszkodził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie kowal, bo na siłę wyciągali tłoczek. Generalnie to mało widziałem bo siedziałem w aucie i pompowałem hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co na siłe???

nie rozumiem .....

wystarczy trochę po pompowac i sam wyskoczy

więc co konkretnie uszkodził???

masz foto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zdjęć. Mówił mi, że jest walnięty tłoczek/cylinderek i nie będzie latał w pełnym zakresie. Generalnie to jestem wkurzony bo nie patrzyłem im wtedy na ręce i mi wciskają, że tak już było. Tylko dziwne, bo wcześniej był ręczny na piątym, szóstym ząbku a teraz prawie 90 stopni i lewe koło nie hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zacisku raczej cięzko coś uszkodzić :mysli:

no chyba że gwint na trzpieniu w zacisku i w tłoczku :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dziś kupić używany zacisk z anglika w idealnym stanie. Wymieniony. Ręczny mam tak mocny, że mnie z rolek znów wyrzuca ;)

Dzięki Koledzy za pomoc :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...