Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Sprzęgło wiskotyczne


piotrpz87

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas tych mrozów około -16 cały czas mi chodzi wiatrak wyczytałem ,ze sprzęgło wiskotyczne powinno go rozłączyć przy minusowej temp. - pytanie tylko przy jakiej temp. sprzęgło się rozłącza? -a może to normalne że wentylator działa przy takich mrozach?

Pytam bo nie miałem jeszcze do czynienia z tego typu sprzęgłem i nie bardzo wiem co mu dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło wiskotyczne działa na zasadzie rozszerzalności temperaturowej substancji. Im większa temperatura wiskoza zaczyna "puchnąć" i powoduje to, że wiatrak zaczyna się kręcić (im bardziej wiskoza rozszerzy się tym lepiej obraca się wiatrak). Może masz mało płynu chłodniczego i po prostu jest słabe chłodzenie całego silnika i dlatego załącza się wiatrak, który wspomaga przepływ powietrza przez chłodnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze zależy jak sie kręci, umnie się też cały czas kręci ale bez problemu mogę zatrzymać wentylator ręką, wisko dopiero zasprzęgla jak temp silnika przekroczy 90c i wtedy to można powiedzieć że sie kręci, aż słychac wiatrak, by najmniej u mnie tak jest, a tak na logiokę to im mniej płynu chłodzącego albo nie dogrzany silnik to wisko nie powinno się wogóle załączyć no chyba że jest walnięte :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie jest chyba walniete bo cały czas się kreci -fakt płynu chłodniczego troche mało musze dolac- nawet nie moge go zatrzymać ręką i wydaje mi się że kręci się na maxa -za to jak zgaszony jest silnik to kręci się lekko i bez oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest mało płynu chłodniczego to silnik będzie się szybciej nagrzewał. Bo czynnik, który odbiera ciepło z silnika to nic innego jak płyn chłodniczy. Im mniej płynu chłodniczego to powiedzmy, że pojemność cieplna czynnika spada (bo jest go mniej - mniejsza objętość), a wentylator jest po to aby wspomóc układ chłodzenia. Jeżeli za bardzo wzrasta temperatura, z którą nie jest w stanie pomóc sobie chłodnica to wtedy wiatrak zaczyna coraz "szybciej wirować", aby zwiększyć skuteczność chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiatrak zawsze się będzie kręcił tylko wolniej jak silnik jest zimny a jak silnik jest gorący to z prędkością wałka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wiskoza włancza sie z dodaniem gazu podczas jazdy przy wyższych obrotach jej nie słychać

termostat ma utrzymywać temp jesli autko trzyma ja to jest ok

a płyn no cóż jak nie zamarzł :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wentylator tez kreci się cały czas tylko można zatrzymac go ręką powiedzmy w rękawicy, natomiast jak temp. cieczy osiągnie ~94oC(po dłuższej pracy silnika na postoju) wtedy zasprzęgla się wisko i wtedy po dodaniu gazu słychać jak wentylator zwiększa też swoje obroty( dźwięk jakby pod maską było V8 :wink4:) i nie da się go zatrzymać ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...