Skocz do zawartości
IGNOROWANY

filtr stożkowy - wady, zalety, koniecznie przeróbki i koszty


pet3r

Rekomendowane odpowiedzi

witam! wpadl mi do glowy pomysl zamontowania stozkowego filtra do mojej 2.6 ale kompletnie nic o tym nie wiem. czy da cokolwiek oprocz ladniejszego dzwieku silnika? czy moge oczekiwac minimalnego wzrostu mocy? co musialbym przerobic, co wyrzucic z silnika i jakie beda tego koszty? jakie sa wady zastosowania stozka?

mysle, ze temat mozna rozwinac, np dla ludzi, ktorzy beda planowali cos takiego w przyszlosci lub teraz planuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie szkoda zachodu. To jest wywalenie kasy w bloto.

Ale mam male pojecie o tym wiec moge sie myslic.

Niech wypowiedza sie na ten temat inni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie stożek montuję się wówczas gdy klasyczny filtr nie daje rady, w silniku wolnossącym, nie dłubanym montaż stożka może nie tylko nie pomóc a nawet pogorszyć osiągi samochodu.

Miało by to jakiś sens w przypadku montażu pełnego dolotu z kierownicą zimnego powietrza, pełnego układu wydechowego i wystrojeniu yego wszystkiego. Wówczas można by liczyć na przyrost oaru koników i może 10-15Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobisz wiecej dla silnika i dla własnej kieszeni zmieniając filtr powietrza i paliwa dwa razy do roku niż zakładając stożek, jak przeliczysz to za stozek to masz 3-4 lata wymiany tych dwóch filtrów. A zakładając sam filterek stozkowy mocy ci nie przybędzie a jeśli nawet to czy odczujesz różnicę 2-3KM :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie mocy nie przybedzie, a jak skrocisz lub wydluzysz dolot co jest raczej pewne przy takim manewrze, autko przestanie ciagnac.Pzdr. V6 sa bardzo czule na zmiane dlugosci kanalu dolotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało by to jakiś sens w przypadku montażu pełnego dolotu z kierownicą zimnego powietrza, pełnego układu wydechowego i wystrojeniu yego wszystkiego. Wówczas można by liczyć na przyrost oaru koników i może 10-15Nm

dokladnie...troche sie nameczylem w peugeocie zeby to wszystko zrobic, ale sie oplacilo...przyrost mocy byl ok3% (hamownia)

ogolnie to autko jest duzo glosniejsze, a i wydatek dos spory (300pln dobry stozek i koleje 300 profi montaz)

czy jest sens montowac to do autka, ktorym sie nie scigasz...watpliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...