MarEsp 0 Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 Jak w temacie (AEB 1,8T 97 r.) wymiana termostatu czy ktoś sam to robił ? Czy było łatwo czy były trudności ? Na co zwrócić uwagę itp. Mam pytanko 2 miesiące temu wymieniałem termostat wraz z rozrządem i pompą wody i aktualnie termostat sie zacioł i jest cały czas otwarty (temp stale 60 stopni chłodnica gorąca). Czy powinni mi wymienić za darmo termostat czy za robocizną zapłacić bo nie jest to wina warsztatu (części nowe kupował warsztat) ale za koszt termostatu (ok 70 zł) nie powinienem płacić ? Czy dobrze kumam że termostat powiniem wytrzymać 100 tys. km a nie zacinać się po 3 tys km ? Najnowsza wiadomość termostat wystraszył się i już zamyka ale i tak go wymienić ? to już 2 raz zaciął się na 2 dni a potem się odblokował.... [br]Dopisany: 31 Maj 2007, 20:25 _________________________________________________Wlałem nowy płyn chłodniczy Petrygo przy wymianie rozrzadu 2 miesiące temu - to ma związek, że nie wlałem G12 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pre_pl 9 Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 mi się wydaje, że ani za darmo nie powinni Ci jeszcze raz robić, ani za ich pieniądze kupować nowego.... No chyba, że mówiłeś "kupcie oryginał z ASO", a ludki kupili jakąś taniochę za parę zeta. Wtedy inna bajka. Termostat nie jest trudno zmienić, ale trzeba mieć warunki. W benzynie to zdaje się siedzi pod spodem, także wydaje mi się albo kanał, albo podnośnik. Masz coś takiego ? Albo możesz się pogimnastykować Ja bym wymienił, jak się zacina, to znaczy że nie działa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest spedyt Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarEsp 0 Posted June 1, 2007 Author Share Posted June 1, 2007 ok w poprzednich autach sam wymieniałem to i w niuni sam wymienię [br]Dopisany: 01 Czerwiec 2007, 18:19 _________________________________________________ mi się wydaje, że ani za darmo nie powinni Ci jeszcze raz robić, ani za ich pieniądze kupować nowego.... Nie o to chodzi lecz czy powinii oni reklamować w sklepie od którego kupili (pewnie zaprzyjaźniony), że termostat zamiast chodzić 100 tys km zacioł się po 2 tys km (2 miesi ące od wymiany) Dalej czekam na ewentualne odpowiedzi czy wlanie płynu innego niż G12 miało wpływ na zacięcie się termostatu tak szybko ?[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2007, 18:22 _________________________________________________ :Ja bym wymienił, jak się zacina, to znaczy że nie działa. Ale czy na lato warto wymieniać termostat nie lepiej jak będzie cały czas otwarty (60 st Celc) do rur i tak nie można sie dotknąć bo są parzące - co innego na zimę jak sie chce mieć ogrzewanie i szczeliny w silniku dociśnięte, ale latem CO WY NA TO ? Jak nie bę dzie mi więcej palił jak normalnie to chyba nie wymienię , a sonda lambda zaczyna działać od pewnej temperatury ? Niedogrzany silnik szybciej się zużywa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pre_pl 9 Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Nie o to chodzi lecz czy powinii oni reklamować w sklepie od którego kupili (pewnie zaprzyjaźniony), że termostat zamiast chodzić 100 tys km zacioł się po 2 tys km (2 miesi ące od wymiany) aaa, myślę że na pewno warto reklamować. Z tym płynem to nie wiem, ja bym takiego nie wlał. Ale niektórzy jeżdzą i nic się nie dzieje. Ja bym raczej się skłaniał ku temu, że nie miało to znaczenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin j 0 Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Niedogrzany silnik szybciej się zużywa ? Nie wpływa to najlepiej na jego kondycje. Radze wymienić termostat na ORI z ASO. Na takiej części nie ma co oszczędzać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarEsp 0 Posted June 3, 2007 Author Share Posted June 3, 2007 Ok tak zrobię A gdzie na Śluuunsku jest to ASO, to trzeba by do Bieńkowskiego (już nie na Śluunsku - dzielnica Kielc najbardziej wysunięta na południu - w Sosnowcu) lub do "Nomy" (Katowice) pojechać czy jak ?[br]Dopisany: 02 Czerwiec 2007, 11:45 _________________________________________________ Niedogrzany silnik szybciej się zużywa ? Nie wpływa to najlepiej na jego kondycje. Radze wymienić termostat na ORI z ASO. Na takiej części nie ma co oszczędzać. Oryginalny termostat do 1,8T z 1997 r. to jakiej firmy ma być ? I Ile kosztuje ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waters 0 Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 Proponuje termostat Wahler, mam taki od 2 lat i wszystko jest ok. Kupiłem go w IC chyba za 86 PLN. Pnoć Wahler robi termostaty dla VW i Audi ale na bank tego nie wiadomo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pre_pl 9 Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 Oryginalny termostat do 1,8T z 1997 r. to jakiej firmy ma być ? I Ile kosztuje ? oryginalny to oryginalny... idziesz do ASO, podajesz numer VIN, a oni Ci sprzedają termostat o numerze 050 121 113 C (050121113C), który kosztuje 100-120zł. Proponuje termostat Wahler, mam taki od 2 lat i wszystko jest ok. Kupiłem go w IC chyba za 86 PLN. Pnoć Wahler robi termostaty dla VW i Audi ale na bank tego nie wiadomo. też słyszałem, że to Wahlera.... Ale różnicy dużej nie ma w cenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarEsp 0 Posted June 4, 2007 Author Share Posted June 4, 2007 Oryginalny termostat do 1,8T z 1997 r. to jakiej firmy ma być ? I Ile kosztuje ? oryginalny to oryginalny... idziesz do ASO, podajesz numer VIN, a oni Ci sprzedają termostat o numerze 050 121 113 C (050121113C), który kosztuje 100-120zł. Dzięki za info Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now