Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Kierownica ciężko chodzi + dziwne dzwięki


HiRide

Rekomendowane odpowiedzi

Odkad kupilem a4 kierownica dosc ciezko chodzi podczas parkowania na oponach 215.55.16.Do tego dochodzi dosc glosne buczenie rowniez podczas parkowania.Przymierzam sie do opon 235.45.18 i juz sie boje jak sie bedzie krecic kierownica.Plyn jest i nie ubywa,kolor dobry nie pieni sie.Co moze byc przyczyna?Ostatnio koledze w golfie 4 zmieniali zawieszenie na gwintowane (kola18') i po odpaleniu auta szok-kierownica chodzi leciutko jak marzenie.

Ale on nie mial problemu z glosnym wspomaganiem na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może łożysko alternatora? :mysli: Ja miałem dokładnie takie same objawy jak mówisz: buczenie wręcz jęczenie przy skręcie na postoju, przy parkowaniu i kiera ciężko chodziła - jakby problem ze wspomaganiem. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Koszt sprzegiełka do mojego furacza to ok. 115pln. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może łożysko alternatora? :mysli: Ja miałem dokładnie takie same objawy jak mówisz: buczenie wręcz jęczenie przy skręcie na postoju, przy parkowaniu i kiera ciężko chodziła - jakby problem ze wspomaganiem. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Koszt sprzegiełka do mojego furacza to ok. 115pln. :good:

to sprzeglo moze powodowac takie problemy z kreceniem kierownica?Jak je sprawdzic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wchodze na forum i na samej gorze watek chyba z moim problem:/

dzis rano cos sie jeblo i przy skrecaniu kierownica na postoju, mam chrobotanie niejednorodne, jakby przeskakiwanie kol, zabkow

ciezko to opisac

macie podobnie?

i to sprzegielko czy lozysko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz i Jarek... jeśli skręcacie na postoju na maxa... i przy tym maxie macie dziwne dzwięki... i w jedną i w drugą stronę to pewnie sprzęgiełko (koło pasowe) alternatora...

Jak jeszcze sobie otworzycie maskę żeby podejrzeć co się dzieje (kogoś zatrudniając do kręcenia) to zauważycie że napinacz paska wielorowkowego lata "jak żyd po sklepie".

Wynik tego taki, że pasek przeskakuje na alternatorze i za chwilę się zerwie (ja przejechałem tak 100km i dało radę)

Koło pasowe ok. 100zł firmy INA i samemu ciężko bo trzeba mieć ściągacz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz i Jarek... jeśli skręcacie na postoju na maxa... i przy tym maxie macie dziwne dzwięki... i w jedną i w drugą stronę to pewnie sprzęgiełko (koło pasowe) alternatora...

Jak jeszcze sobie otworzycie maskę żeby podejrzeć co się dzieje (kogoś zatrudniając do kręcenia) to zauważycie że napinacz paska wielorowkowego lata "jak żyd po sklepie".

Wynik tego taki, że pasek przeskakuje na alternatorze i za chwilę się zerwie (ja przejechałem tak 100km i dało radę)

Koło pasowe ok. 100zł firmy INA i samemu ciężko bo trzeba mieć ściągacz...

u mnie nic nie piszczy ani nie chrobocze tylko buczy -cos jakby wspomaganie zaraz po odpaleniu silnika.Wkurza mnie to jak nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO tak jak u mnie było HiRide. Buczenie a póżniej głośnę jęczenie. Jakby właśnie problem ze wspomaganiem a okazało się, że to właśnie to łożysko o którym mówiłem wyżej. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO tak jak u mnie było HiRide. Buczenie a póżniej głośnę jęczenie. Jakby właśnie problem ze wspomaganiem a okazało się, że to właśnie to łożysko o którym mówiłem wyżej. :good:

jak te lozysko sprawdzic ? bo chyba jest jakis sposob?

stetoskop mam ale nie wiem czy to wystarczy tak jak przy lozyskach kol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak te lozysko sprawdzic ? bo chyba jest jakis sposob?

stetoskop mam ale nie wiem czy to wystarczy tak jak przy lozyskach kol

Sprzęgiełko łatwo sprawdzisz obserwując wirnik alternatora jak się zachowuje po wyłączeniu silnika. Do tego będziesz potrzebował druga osobę która zgasi silnik a ty obserwuj czy po zatrzymaniu silnika wirnik alternatora się jeszcze obraca, będziesz go widział przez szczeliny w obudowie alternatora. jak się obraca to sprzęgiełko jest sprawne. Co do wspomagania to jak miałem awarie pompy to właśnie ciężko kręciło się kierownica podczas jazdy w mieście. Przy wyższych obrotach jeszcze dawała radę ale cały czas występował odgłos szumu co było słychać w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak te lozysko sprawdzic ? bo chyba jest jakis sposob?

stetoskop mam ale nie wiem czy to wystarczy tak jak przy lozyskach kol

Sprzęgiełko łatwo sprawdzisz obserwując wirnik alternatora jak się zachowuje po wyłączeniu silnika. Do tego będziesz potrzebował druga osobę która zgasi silnik a ty obserwuj czy po zatrzymaniu silnika wirnik alternatora się jeszcze obraca, będziesz go widział przez szczeliny w obudowie alternatora. jak się obraca to sprzęgiełko jest sprawne.

Dokładnie tak. Poproś kogoś i sprawdzisz to bez problemu. :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ten wirnik ma się kręcić dłużej niż pół sekundy :naughty:

przygazuje tak na 8 tys obr/min i zgasze motur to sie pokrecia i z minute :sarcastic:

zapomnialem ze to diesel :doh1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...