YATES Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Panowie wielka prośba o pomoc. Temat dotyczy co prawda nie A4 tylko VW New Beetle ( silnik benzynowy AWH 1,6 ) ale to podobne silniki i też grupa VAG więc myślę, że coś doradzicie. Mam dwa błędy i powiązaną z nimi świecącą kontrolkę ESP : 16486 - Przepływomierz powietrza (MAF) - niskie napięcie wyjścia 17524 - Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - otwarty obwód grzałki czyli przepływka i sonda lamda do wymiany. Dziś się trochę zdenerwowałem gdyż przepływomierz nowy, oryginalny Hitachi (450zł) został założony przez dobrego mechanika i sytuacja nie uległa poprawie. Dodam tylko, że sonda będzie wymieniana jutro. Nadal mam te same dwa błędy, które po skasowaniu powracają i świeci się równolegle z nimi kontrolka ESP w liczniku. Czy nie powinien po wymianie przepływomierza pozostać tylko błąd sondy lambda ??? Czy jest możliwe żeby po wymienie przepływomierza nadal istniał błąd 16486 - Mass Air Sensor ( G70) : Signal too Low P0102 - 35-00 ??? Błąd nr 17524 ( Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - otwarty obwód grzałki ) rozumiem bo sonda czeka na wymianę. Czy jest taka możliwość, że ten pierwszy błąd przepływki zniknie bezpowrotnie po wymianie sondy ???? A może coś jest nie tak z przepustnicą ale to chyba VAG by pokazał inny numer błędu ???? Doradzcie coś bo już brak mi słów.
ROBERT Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Może przepływomierz był/jest ok tylko wtyczka lub przewód między lmm a ECU jest uszkodzony, może być tak, że nowy lmm jest uszkodzony, w najgorszym przypadku ECU kaput A co do sondy masz ewidentnie uszkodzoną "grzałkę" tej sondy lub przewód pomiędzy ECU-sonda, grzałka nie ma nic wspólnego z lmm.
YATES Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2010 No i już po problemie. Machanik wykrył , że urwane były jakieś trzy przewody od kontroli trakcji. Wymiana sondy i naprawa tych kabelków od ESP dało 100% rezultaty - zero błędów, samochód mocniejszy i najważniejsze nie falują obroty. Zobaczymy za jakiś czas jak zmieni się spalanie. Teraz powstaje jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie - czy konieczna była wymiana przepływki ?? W razie czego będę miał do sprzedania ten oryginalny używany przepływomierz Hitachi - być może jest w 100% sprawny choć gwarancji nie dam. Zawsze mogę przyjąć zwrot i oddać pieniądze.
mstan Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Witam Żeby sprawdzić wystarczy podmienić przepływki i masz pewność(dziwi mnie to że ten super mechanik tego nie zrobił) A poza tym co ma piernik do wiatraka.Być może grzebanie przy wtyczkach dało ten efekt. Mając urwane trzy kabelki od ESP i nie miałeś tego w błędach? Pozdrawiam
YATES Opublikowano 26 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2010 No niestety dziwne to ale nie było błędu związanego z kontrolą trakcji. Były tylko dwa błędy w bloku Engine - błąd przepływomierza i sondy lambda.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się