Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Zatarte panewki na wale korbowym - nowy silnik?


Obsession

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie będę się rozpisywał na temat tego jak do tego doszło. Oddałem auto do zaufanego mechanika, rozebrał, sprawdził i wyrok jest jednoznaczy... zatarte panewki na wale korbowym... ;(

Chłopaki przerabialiście taki temat? Jak najlepiej z tego wybrnąć? Mechanik specjalizuje się w innej marce i powiedział, że się tego nie podejmie. Są dwie możliwości.. naprawić to co jest, albo wymienić silnik - doradza drugą opcję. Powiedział, że naprawa będzie droga i pewnie przewyższy cenę nowego silnika. Pytałem go czy mogę kupić sam wał korbowy, panewki.. Odpowiedział, że tak napewno będzie taniej, ale wiąże się to z pewnym ryzykiem (zresztą jak każda naprawa) Patrzyłem ceny silników i 1500 to góra.. oby tylko trafić zdrowy egzemplarz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro panewki przytarłeś to w wyniku braku smarowania zapewne. Skąd pewność, że reszta (tuleje, wałki rozrządu) są w porządku?

Jeżeli jednak cała reszta nie ucierpiała to czemu nie zrobisz szlifu wału + nowe panewki (pod szlif) chyba najtaniej wyjdzie :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, brak smarowania.. Zaświecała mi się kontrolka oleju po czym wymieniłem czujnik ciśnienia oleju.. przez 2 dni wszystko było ok a potem zaświeciła się znowu kotrolka smarowania.. Być może podczas spadku ciśnienia spowodowanego walniętym czujnikiem doszło to przytarcia panewek.. Pompa pracuje, ale nie wiem czy podaje dobre ciśnienie, smok pompy był czysty. Rozmawiałem 2h temu z mechanikiem przez telefon bo to trzyma auto poza Mińskiem (gdzie mieszkam). Będę u niego to zobaczę co i jak bo nie skladał tego narazie. Powiedział, że tuleje i wałki rozrządu są ok. Ile w takim razie może mnie wynieść szlif wału z panewkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padnięty czujnik nie powoduje spadku ciśnienia,jeżeli zaświeci się kontrolka informująca o braku ciśnienia to trzeba podpiąć manometr i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju aby wyeliminować awarię czujnika. Co do ceny za szlif to pytaj w konkretnych zakładach mechanicznych które się tym zajmują. Szlif wału to wydatek rzędu 150-200 złotych o ile dobrze pamiętam do tego koszt panewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik był padniety w sensie, że był nieszczelny. Na wysokich obrotach ostro dawał olejem. To jeśli tak tani jest szlif to opłacałoby się to robić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz dokladnie co sie wysralo tylko u jakiegos dobrego mechanika zeby pozniej sie nie okazalo ze bedziesz musial wymieniac dobre graty bo mechanik chce zarobic. Jak sie okaze ze poszly tylko panewki (w co watpie bo jezdziles przez dwa dni bez smarowania) to nie ma sensu wymieniac silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panewki i wał korbowy.. Mechanik chwalony przez znajomych i konkretny. Mlody magister :) Jeśli tylko wał do roboty, szlif tani, to ile oni sobie biorą za taką robotę na silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...