cuchu17 0 Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Mam pytanie niedawno moja audi zaczęła brać olej i kopcić na niebiesko na wysokich obrotach .Dzisiaj odkręciłem przewód odprowadzający powietrze od turbosprężarki do intecolera i i zauważyłem że w przewodzie jest olej .Czy to oznacza że padło mi turbo czy jakaś inna usterka? Pozdrawiam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster 31 Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 tam zawsze jest troche oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cuchu17 0 Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Tak ale zaczął brać mi olej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster 31 Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 jest prawdopodobne,że turbo juz olej spala.Sprawdz luzy na wirniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frimuś 2 Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Tak jest wez reka siegnij wirnika w turbinie i poruszaj gora- doł i lewao -prawo oraz wzdłuznie !! Jak luzy (Wzdłużne) to lipa! Tu cos pizse na temat luzow: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1060640#1060640 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cuchu17 0 Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Dzięki za rade sprawdzę jutro i dam wam znać . [br]Dopisany: 13 Luty 2010, 19:54_________________________________________________Dzięki za rade sprawdze jutro i dam znać .A w razie czego to ile może kosztować wymiana uszczelniaczy na zaworach może ktoś wie? [br]Dopisany: 13 Luty 2010, 19:57_________________________________________________Dzisiaj sprawdziłem luz na turbinie góra dół luzu niema jest za to luz przód tył .Czy to oznacza że turbina do wymiany na 100%? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frimuś 2 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Tzn.masz luz osiowy na wirniku i tak jak wyczytales to ZLE !!!![br]Dopisany: 14 Luty 2010, 11:43_________________________________________________Najlepsze rozwiazanie to regeneracja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cuchu17 0 Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Polecasz jakąś zaufaną firmę która zrobi to dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor 8 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Nie możliwe, że nie masz luzu poprzecznego. Nawet w nowej turbinie jest minimalny luz poprzeczny w innym wypadku turbo uległo by zatarciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frimuś 2 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Szczerze to niewiem ,moje turbo jak narazie hula a i nawet nie slyszalem. Umnie w miescie w service FIAT-aregeneruja turba z tego co wiem za ok.550zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cuchu17 0 Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Może i jest ale nie wyczuwalny. Na pewno mam luz wzdłuż sprężarki jak już pisałem wcześniej.Ale najbardziej martwi mnie to że zaczął kopcić na niebiesko i brać olej .Wcześniej też brakowało mocy ale rozruszałem sztangę kierownicy i moc wróciła.I chcę być pewny czy to turbo czy uszczelniacze zaworów,abym nie wywalił kasy na próżno . [br]Dopisany: 14 Luty 2010, 13:59_________________________________________________Dzięki za radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor 8 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 A ile było tego oleju w dolocie? Jak ściągnąłeś ten przewód to wyleciała kropla, kilka kropel oleju czy się polało? Jak było dużo oleju to musisz się dowiedzieć, czy to z turbo czy może z odmy olej się leje do dolotu. Możesz to sprawdzić w ten sposób, że wyciągasz przewód który idzie z odmy do przewodu filtr-turbo, miejsce po przewodzie z odmy zaślepiasz (tak żeby Ci zaślepki nie wessało), a koniec przewodu z odmy włóż do jakieś plastikowej butelki z dala od kolektora wydechowego i przymocuj to starannie ale tak, żeby wąż z odmy miał trochę luzu w szyjce butelki. Wyczyść cały dolot z oleju i pojeździj trochę. Jak znowu będzie dużo oleju w dolocie to znaczy że turbo puszcza, a jak będzie w butelce to z odmy Ci cieknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cuchu17 0 Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Dzięki za radę jutro to sprawdzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo814 4 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Polecasz jakąś zaufaną firmę która zrobi to dobrze? http://www.reampoland.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cuchu17 0 Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Dzięki za link [br]Dopisany: 16 Luty 2010, 12:00_________________________________________________Sprawdziłem dzisiaj i bardzo prawdopodobne że puszcza odma olej do dolotu turbiny.Ponieważ też czuć przepalający się olej .Czy jest jakiś sposób aby olej się tam nie dostawał? Znalazłem w etce że te silniki mogą mięć tzw oddzielacz oleju zamontowany na przewodzie odmy .Czy to coś da czy jest inny sposób na usunięcie tej usterki . Pozdrawiam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mech15 2 Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 masz wywalony katalizator?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MRoger 1 Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Miałem dokładnie tak jak piszesz, na wyższych biegach / wysokich obrotach waliło niebieskim dymkiem. Olej może być w dolocie z odmy. Po pierwsze sprawdź filtr powietrza bo jak jest zapchany turbo pociągnie z odmy. Jak masz luzy wzdłużne to turbo i tak nadaje się w najlepszym razie do regeneracji. Ja nie miałem luzów wzdłużnych i nie było mnóstwa oleju w dolocie/wydechu ale pod dużym obciążeniem puszczała olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cuchu17 0 Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Taki luz właśnie mam .Ale prawdopodobnie najpierw wymienię pokrywę zaworów bo tam też puszcza olej napewno.[br]Dopisany: 17 Luty 2010, 18:55_________________________________________________wyczyściłem turbo ,wymieniłem pokrywę i co się okazało gdy silnik jest zimny to kopci az zostawia zasłone za sobą a gdy już się rozgrzeje to nic nie kopci .Ręce już mi opadają .I nie mam pojęcia co to może być. [br]Dopisany: 20 Marzec 2010, 20:53_________________________________________________Jednak okazało się że padła turbina .Miła taki luz że puszczała olej . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się