trigg Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Witam Panowie i Panie szybka prośba o pomoc w interpretacji kodów. Jako, ze w kraju jestem tylko do piątku i jutro musze podjąć decyzje czy i co bedzie w autku robione chciałbym zeby doświadczeni koledzy z forum wypowiedzieli się w tej materii bo jeden z drugim majsterklepka z ktorymi gadalem jakos nie wygladali specjalnie przekonywujaca. Autko a4 1.8 SE z 96 roku benzynka bez gazu. Oto co wyplul vag po przemieleniu danych: 00532 00561 16500 16518 16705 17735 17978 Przyczyny, ktore skłoniły mnie do diagnostyki: Problem z immobiliserem - czasem przekrecam kluczyk 3-4 razy zeby kontrolka zgasla inaczej nie odpale auta. Falowanie obrotow na jałowym biegu, przy dojezdzaniu do skrzyzowania oraz ciezsza jakzda na niskich biegach 1,2 - auto prawie gasnie jakas gimnastyka ze sprzeglem i gazem pomaga. falowanie nie wystepuje zawsze, ale dosc czesto - taka hustawka 700-1500. Pancio w warsztacie juz po samych kodach ocenil twardo ze przeplywomierz do wymiany, ja natomiast po lekturze forum podjerzewam ze moze trzeba zaczac od przyjrzenia sie przepustnicy zanim wmanewruje sie w wymiane przeplywomierza ktory do naszych autek jest raczej dosc kosztowny ? Wiec wole sie upewnic ze to wydatek konieczny. W kazdym razie kazda sugestia czemu i w jakiej kolejnosci sie przyjrzec bedzie mile widziana. Od razu mowie ze moja znajomosc mechaniki samochodowej ogranicza sie do umiejetnosci zlokalizowania bagnetu pod maska
pre_pl Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 00532 - Supply voltage - Signal too small (słabe ładowanie) 00561 - Mixture adaptation ( i tu jest kilka rodzajów tego błędu, trzeba podać dokładniej) 16500 - Coolant temperature sender G62 - Implausible signal (przeczyść styki w tym czujniku, albo wymiana) 16518 - Bank 1, probe 1 - No activity (problem z sondą lambda) 16705 - Engine speed sender - G28 - Implausible signal 17735 - Knock control, cyl. 3 (przyczyną może być sonda, sprawdzić czujnik stukowy) 17978 - tu jest ten problem z immobilizerem (opisany w warsztacie)
trigg Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2007 00561 wlasnie nie zapisalem pelnych komunikatow, tam chyba chodzilo o hot oxygen sensor czy cos takiego HO2 hmm.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 przyczyną falowania jak i błędu mieszanki może być sonda lambda. Raczej na 100% będzie do wymiany. Co powinieneś zrobić: 1. Wymienić sondę - tylko na orginalną albo jakiś dobry zamiennik (żadnych gówien z allegro) 2. Wyczyścić na blask przepustnicę i zaadaptować 3. Nie zaszkodzi jak wyczyścisz przepływomierz 4. Sprawdź stan pinów na czujniku temp. - jeśli są w porządku to czujnik może już powoli niedomagać. Silnika trzyma temp? Nie pali za dużo?
mateogda Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 16500 - Coolant temperature sender G62 - Implausible signal (przeczyść styki w tym czujniku, albo wymiana) Ja bym stawiał na termostat, ale za poradą wyczyszcze jutro styki (bo łatwiej i taniej i szybciej)
trigg Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2007 przyczyną falowania jak i błędu mieszanki może być sonda lambda. Raczej na 100% będzie do wymiany. Co powinieneś zrobić: 1. Wymienić sondę - tylko na orginalną albo jakiś dobry zamiennik (żadnych gówien z allegro) 2. Wyczyścić na blask przepustnicę i zaadaptować 3. Nie zaszkodzi jak wyczyścisz przepływomierz 4. Sprawdź stan pinów na czujniku temp. - jeśli są w porządku to czujnik może już powoli niedomagać. Silnika trzyma temp? Nie pali za dużo? temp trzyma ok, ale pali zdrowo mam silne wrazenie ze zbyt zdrowo z 9-10 wciaga przy 130 km/h. ...a pozatym jestem ostro wkurzony wystarczylo 4 dni w kraju i zwedzili mi dekielki zakrywajace sruby w aluskach heh.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 9-10 wciaga przy 130 km/h powiedzmy, że z litr za dużo. Zrób to co ci podpowiedziałem, powinno pomóc.
trigg Opublikowano 14 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2007 jutro wymienie sonde lamda w wydechu, przeczyszcze przepustnice, zobaczymy jak bedzie .. a co z tym czujnikiem do ewentualnego przeczyszczenia stykow? czy to przy termostacie ? Btw zauwazylem ze auto ostatnio zachowuje mi sie znacznie lepiej jak je przegonilem 1600 km za jednym zamachem heh. Tak czy inaczej dziekuje za wszystkie rady. Jak porobie dam znac czy pomoglo. [br]Dopisany: 14 Czerwiec 2007, 19:02 _________________________________________________ok, wyglada na to, ze autko chodzi jak powinno... lub przynajmniej duzo lepiej niz wczesniej :> oprocz wymiany sondy i czyszczenia przepustnicy musialem jednak zainwestowac w przeplywomierz, na chwile obecna obroty sa stabilne, auto zachowuje sie juz dobrze na niskich biegach, do tego do wymiany poszedl wahacz prawy przod dolny-dolny (przez to nazewnictwo musialem 2 razy do sklepu jechac i wymieniac bo diagnosta, sprzedawca i mechanik uzywali roznych nomenklatur, do mniej najbardziej przemawia gorny-przedni, gorny-tylny, dolny-gorny, dolny-dolny hehe) ... i jestem gotowy do drogi Jescze raz dzieki za rady.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się