Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Pompa paliwa nie ma sekundowego impulsu na zapłonie


mcfc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem,sprawdzalem na przekazniku pompy paliwa i brakuje mi sekundowego impulsu po wlaczeniu na zaplon.Impuls pojawia sie dopiero przy kreceniu rozrusznikem.Czy to normalne,czy pompa paliwa sie wlaczac na zaplonie na sekunde?

Z tego powodu mam problem z odpalaniem z rana,tyle juz porobilem i nic(czyszczenie przepustnicy,wymiana zaworka z weglem aktywnym)

Teraz sprawdzam pompe,ale najpierw chce miec pewnosc zanim kupie nowa ze sterowanie jest ok

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto ci powiedział, że pompa ma się włączyć po zapłonie? Działa dopiero z rozrusznikiem.

I nie pisz, że inni mają po zapłonie, bo jest to zależne od silnika i rodzaju układu wtryskowego (sterownika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego sie pytam,w ksiazce sam naprawiam audi a4 pisza ze taki impuls jest,nikt nie pisze ze jest to zalezne od modelu silnika.Wiec jeden problem mam z glowy,sterowanie jest ok.Nie domyslasz sie moze co to moze byc?Kilka sekund musze krecic zanim odpali,jak juz odpali pali za pierwszym ,wystarczy ze postoi kilka minut i znow problem?

Dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chciałbym "odgrzać kotleta", powiedzmy że mam ten sam problem, auto po nawet krótkim postoju wymaga kilkukrotnego kręcenia rozrusznikiem aby odpaliło (2-5 razy w zależności od długości kręcenia), problemu szukałem w układzie pompy paliwa która nie chodzi na zapłonie dopiero na rozruchu i jak już auto odpali rzecz jasna, kierując się podręcznikiem "sam naprawiam audi a4 b5" sprawdziłem działania samej pompy (chodzi) zasilanie (bezpiecznik oraz napięcia na listwie na której znajduje się przekaźnik okej) oraz sterowanie tutaj nie do końca wiem czy jest okej mianowicie wg księgi powinno się to sprawdzać jakąś kontrolką (lampką) w pozycji zapłon ma się zapalić na 1 sek. na rozruchu ciągle, z braku laku sprawdzałem wartość napięcia wynik to na zapłonie stałe ~5V(brak zmian, jakiś impulsów) na rozruchu ~11V. Do pompy z tyłu między pinem 1 i 4 jest zasilanie 12V tylko na rozruchu, na zapłonie brak, między 4 i innymi nie pamiętam którym jest 5V. Jakiś czas temu gdy miałem krytyczną ilość paliwa w baku w ogóle nie mogłem odpalić kombinowałem z pozycją auta (dziób w dół i odpali) ogólnie staram się nie jeździć na rezerwie bo ilość paliwa w baku i pozycja auta w takiej sytuacji wpływa na odpalanie. Kolejną rzeczą jaką sprawdzam to przekaźnik, oznaczony nr 208 niedostępny zamiennik w hurtowniach a na allegro tylko jakieś używane, nie kontaktowałem się z serwisem audi. Jedyny błąd jaki mi wywala na kompie to 0561 - uboga mieszanka na biegu jałowym kolega sprawdzał jeszcze parametry w czasie rzeczywistym wartości zadane na sondzie lambda różnią się od realnych o kilkanaście procent. Na biegu jałowym chodzi 900 obrotów i czasem sobie pofaluje 800-1200. Kumpel twierdzi że sonda lambda do wymiany ale raczej nie ma to wpływu na problem z odpalaniem. Po głowie chodzi mi jeszcze kwestia czujnika poziomu paliwa, nie wiem jak to sprawdzić (wskaźnika poziomu na tablicy działa poprawnie). Poza problem z odpalaniem i sporadycznym falowaniem silnika na biegu jałowym nie zauważyłem spadków mocy czy nie równej pracy podczas jazdy.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...