Jump to content
IGNORED

[B5 ADP] Wyjmuję kluczyk a ona nadal chodzi


audia41.6
 Share

Recommended Posts

Witam mam pytanie co może być przyczyną samozapłonu w mojej niuni podczas tych upałów 3 razy zdarzyło mi się że wyciągnęłem kluczyk a ona dalej chodzi tylko tak jak by na dziwnych obrotach mało co silnik z poduszek nie urwało

Link to comment
Share on other sites

Tak tylko jest mały problem ja nie mam gazu po drugie przepustnice czyściłem 3 miesiące temu bo mi falowały obroty :embarrassed:

Link to comment
Share on other sites

Doczytałem tamten temat i to niebyła wina gazu

cytat:

"Ale no właśnie - został jeden problem autko dalej po zgaszeniu próbuje się samoczynnie odpalić - ludzie co jest. Elektromechanik z bogatym doświadczeniem i po ponownym sprawdzeniu wszytskiego i wykluczeniu w tym zakresie inastalacji gazowej (istniało założenie że parownik lub ktorys zawór jest nieszczelny i podaje po zgaszeniu na wtrysk troche gazu stąd samozapłon) ustalil i naprawił zawór zwrotny z filtrem węglowym który po prostu nawali, podawał na wtryski po prostu zassane paliwo i stąd samozapłon"

Warto czytać całość należy się mi :bicz: hyhyhy

Link to comment
Share on other sites

co do naprawy tego zaworu z filtrem aktywnym istnieje możliwość naprawienia go w inny sposób: ten zaworek znajduje sie przy obudowie filtra powietrza i wystarczy: 1. Odpiąc wtyczkę od tego zaworku 2. w przewód dochodzący do tego zaworku wsadzić kulkę tj. zapchać przewód 3. zrobić w wężyku dochodzącym do tego zaworku dziurkę (nawiercić otwór) tak by nie powstawało podciśnienie. mechanik poinformował mnie że robił tak wielokrotnie i że jest to chyba najlepszy sposob na naprawe - dodał że tak naprawdę ten zawór to jest kompletnie nieprzydatny i niczemu nie służy. Rzeczywiście autko śmiga normalnie i nic się nie dzieje. mam zdjątko co i jak zrobic ale nie umiem jakoś tego tutaj wkleić

Link to comment
Share on other sites

Znajmomy ma ten sam problem w fordzie, zauważyłem że przed samym zgaszeniem warto podnieść obroty silnika i wtedy zgaśnie normalnie(u niego to działa) nie jest to rozwiązanie ale myślę że na czas takiej awarii może to zaoszczędzić poduszki silnika.A przyczyna może leżeć po stronie rozregulowanego zapłonu,lub jak pisze Redrick dostającej się jakiejś dawki paliwa do silnika . audia41.6 spróbuj jak pisze dodać gazu przed zgaszeniem i napisz czy w audi też to działa.

Link to comment
Share on other sites

Bo mi ktoś powiedział że skoro tak się dzieje to silnik padlina a mam dopiero 208tys

Link to comment
Share on other sites

Guest Kaziu_Wichura

Bo mi ktoś powiedział że skoro tak się dzieje to silnik padlina a mam dopiero 208tys

prawdziwe 208 tys czy "licznikowe"?

Jeśli prawdziwne to "ten ktoś" nie ma pojęcia co mówi.[br]Dopisany: 17 Czerwiec 2007, 23:34 _________________________________________________

Znajmomy ma ten sam problem w fordzie, zauważyłem że przed samym zgaszeniem warto podnieść obroty silnika i wtedy zgaśnie normalnie(u niego to działa) nie jest to rozwiązanie ale myślę że na czas takiej awarii może to zaoszczędzić poduszki silnika.A przyczyna może leżeć po stronie rozregulowanego zapłonu,lub jak pisze Redrick dostającej się jakiejś dawki paliwa do silnika . audia41.6 spróbuj jak pisze dodać gazu przed zgaszeniem i napisz czy w audi też to działa.

potwierdzam to co kolega mówi. Brak zaworu węgla aktywnego w niczym nie przeszkadza - jest on ze względów ekologicznych.

Link to comment
Share on other sites

faktyczne bo mam ją od znajomego który w rajchu mieszka a co dziwniejsze to powiedział mi to człek z frmy wajdemajera

Link to comment
Share on other sites

Witam. Troche odświeże temat, może mi ktoś doradzi :] Za co będę wdzięczny :]

Mam podobny problem, ogólnie silnik chodzi dobrze, ale czasami przy odpalaniu pofaluje obrotami (400 - 1800obr) i tak na wolnym biegu faluje, jak już ruszę to jest OK. No ale tego samego dnia jak zgasze silnik następuje "samozapłon" po przekręceniu stacyjki na OFF. Porzuca ok 3-5 sek. silnikiem i gdy chcę go odpalić ponownie jest efekt jakby silnik nie dostawał paliwa i po 10 razie zaczyna powoli dostawać paliwo aż całkiem odpali i jest OK. Wygląda to tak jakby np. odciąć pompę paliwa i znowu ją potem włączyć.

Moje A4 B5 ADP 1.6 nie ma gazu, ma przejechane 190 tyś km (sprawdzone), z tym żę większość w cyklu miejskim.

Dostaje jeść V-Powera i systematycznie olej, filtry, płyny itd. Miesiąc temu była czyszczona przepustnica i chodził jak zegarek.

Czy mam stawiać na ten zaworek na filtrze powietrza?? Czasami "cykał" jak szalony...

W piątek dostane VAGa, podepne i też myśle się cos dowiem. Może da się jakoś wyregulować zapłon za pomocą VAGa???

Dziękuje z góry za każdą poradę i pomoc.

Pozdrawiam serdecznie...

Link to comment
Share on other sites

Witam. Troche odświeże temat, może mi ktoś doradzi :] Za co będę wdzięczny :]

Mam podobny problem, ogólnie silnik chodzi dobrze, ale czasami przy odpalaniu pofaluje obrotami (400 - 1800obr) i tak na wolnym biegu faluje, jak już ruszę to jest OK. No ale tego samego dnia jak zgasze silnik następuje "samozapłon" po przekręceniu stacyjki na OFF. Porzuca ok 3-5 sek. silnikiem i gdy chcę go odpalić ponownie jest efekt jakby silnik nie dostawał paliwa i po 10 razie zaczyna powoli dostawać paliwo aż całkiem odpali i jest OK. Wygląda to tak jakby np. odciąć pompę paliwa i znowu ją potem włączyć.

Moje A4 B5 ADP 1.6 nie ma gazu, ma przejechane 190 tyś km (sprawdzone), z tym żę większość w cyklu miejskim.

Dostaje jeść V-Powera i systematycznie olej, filtry, płyny itd. Miesiąc temu była czyszczona przepustnica i chodził jak zegarek.

Czy mam stawiać na ten zaworek na filtrze powietrza?? Czasami "cykał" jak szalony...

W piątek dostane VAGa, podepne i też myśle się cos dowiem. Może da się jakoś wyregulować zapłon za pomocą VAGa???

Dziękuje z góry za każdą poradę i pomoc.

Pozdrawiam serdecznie...

witaj i ja miłem kiedyś tak samo poczytaj http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t33950.0.html;highlight=czaja77 wymieniłem dodatkowo czujnik spalania stukowego i pomogło ale może vag coś pokarze pozdrawiam :hi:

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie, dzięki ... czaja77 za odpowiedź :]

Sprawdziłem ten zaworek na filtrze, jest ciągle zamknięty, wchodzą do niego dwa wężyki, jeden od silnika a drugi chyba od baku paliwa. Gdy odpale silnik to od strony silnika dość mocno zasysa powietrze co w efekcie powoduje falowanie obrotami, jak go przytkam palcem silnik pracuje równiutko. Teraz moje pytanie:

Który wężyk ma być zatkany a który ma być tym odpowietrzeniem??

Zatkać ten od strony silnika a otwarty od strony baku, żeby go odpowietrzało??

A sam zaworek spróboje przeczyścić albo poprostu poszukam nowego.

Jak nazłość nie dostałem kabelka do VAGa i nie moge podpiąć jeszcze...

Pozdrawiam :P

Link to comment
Share on other sites

ja wymienile na nowy zaworek dalem kupe :kox: 300zl :( ale za to juz prawie od dwoch lat nie falowaly mi obroty :> a jak chcesz zrobic to po kosztach to zruba jak koledzy radza

Link to comment
Share on other sites

he ten zaworek na szrocie max 30 zł. warto wydać i zobaczyć.może się coś poprawi :hi:

Link to comment
Share on other sites

Witam, w końcu dostałem VAGa i oto efekty:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62) Implausible Signal P0116 - 35 00 --

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35 - 10 - - - intermittent

jak odłącze wtyczkę od zaworu N80 na filtrze to odrazu mam taki błąd:

01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80) 26 - 00 - Output open

ale po podpięciu go spowrotem błąd da się skasować.

Gorzej z tymi dwoma błędami, pierwszy to chyba czujnik temp. płynu chłodzącego który podobno jest z tyłu silnika a co do drugiego błędu to co polecacie?? Czyszczenie przepływki??

Mam jeszcze pytanie odnośnie sondy lambda, jak podłącze pod VAGa i wejde w blok pomiarowy to na odpalonym silniku w grupie 007 mam tak

Lambda 0.8% Voltage 0.520V Duty Cycle 0,0%

z tym, że Voltage wacha się od 0.231V do 0.720V i czasami wskoczy na 0.8V a gdzieś obiło mi się o uszy, że napięcie na sondzie lambda ma być ok.0.7 - 0.9V dobrze myśle??

P O M O C Y

Dzięki z góry [br]Dopisany: 13 Czerwiec 2009, 17:43_________________________________________________Chciałbym troche odświeżyć temat. Bo już mam powoli dość mojego auta !

Aktualnie mam taki problem, że raz na 5 razy auta nie da sie odpalić np. przez 30 sekund kręcenia i czasami załapie, a czasami nie i wtedy wyciągam aku i ładuje :/

wygląda to tak, jakby np. brakło mi paliwa i zgasł silnik. Potem po nalaniu benzynki zaczynam odpalać i słychać, że tak po 10 sek zaczyna palić i tak coraz lepiej i już po 15 sek chodzi normalnie i lekko czuć zapach benzyny

Czy ktoś mi powie czego to może być wina??

Już tak myślałem - pompa paliwa nie daje benzynki??

Albo paliwo jest a zapłonu nie ma??

Koledzy pomóżcie!

Może ktoś wie gdzie na śląsku jest jakiś godny polecenia spejalista???[br]Dopisany: 12 Lipiec 2009, 13:21_________________________________________________Fajne te forum jest, ale nikt mi nie odpisywał dlatego na forum ogólnym audiklub.pl poszperałem, popytałem i była dokładnie opisana moja sytuacja o nie zapalaniu audi, dowiedziałem się że do wymiany jest czujnik temperatury G62, który coś przekombinował i chyba zalewało silnik bo było czuć benzynkę.

dziś kupiłem owy czujnik oryginalny w ASO VW Audi Gliwice za 120zł, zamontował i od razu auto paliłó, przejechałem dziś ok.200km po mieście i gasiłem silnik ok.10 razy i za pierwszym razem chwyta, dodam jeszcze że silnik jest jakiś bardziej dynamiczny i wydaje mi się że wskazówka z poziomu paliwa wolniej opada.

Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie braki zainteresowania :P:P:P:P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...