Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Błąd 19561


wasermann

Rekomendowane odpowiedzi

Podłączyłem dziś skodę oktawie ALH.Tego błędu nie ma w żadnych kodach.Znalazłem na forum,ale niech ktoś mi to wytłumaczy bo dane są rozbieżne.Jedni piszą o klapie gaszącej a drudzy o elektozaworze powietrza,coś z EGR ijeszcze o potencjometrze pedalu gazu. :blink:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 038 906 012 H

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 3332

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 31480

Additional Info: TMBCG21U732767469 SKZ7Z0C1829696

1 Fault Found:

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

P3105 - 35-10 - - - Intermittent

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19561 P3105 4C69 Elektrozawór powietrza dolotowego - zwarcie do masy, otwarty obwód > przewody, zawór.

W "szukajce" wpisz 19561 i będzie wszystko jasne :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatem rozumiem, że silnik podczas gaszenia zatelepie nieprzyjemnie, błąd dotyczy usterki elektrycznej elektrozaworu N239 lub okablowiania do niego a ten właśnie elektrozawór podaje podciśnienie do siłownika sterującego zamykaniem/otwieraniem klapy gaszącej, gdybyś nie wiedział o który elektrozawór chodzi to wkleję fotkę :

tu widać obudowę zaworu EGR wraz z przymocowanym do niej siłownikiem sterującym klapą gaszącą i wężykiem podciśnieniowym idącym od siłownika do elektrozaworu N239 :

b8ebc0e3b9fb594fm.jpg

na fotce brak jest jedynie wtyczki z kabelkami idącymi do N239 a właśnie tymi kabelkami jak również i samą wtyczką powinieneś się zająć, przede wszystkim sprawdzić stan izolacji przewodów jak i stan pinów wtyczki i elektrozaworu, najlepiej je spryskać sprajem do złącz eleketrycznych, sam elektrozawór można łatwo sprawdzić czy nie padła w nim cewka podłączając do jego pinów kabelki bezpośrednio z plusa i munusa akumulatora - przy podłączaniu kabelków N239 powinien wyczuwalnie w dłoni klikać a dodatkowo w stanie z podłączonymi kabelkami podczas dmuchania w jeden króciec powinno wychodzić powietrze drugim a przy odpiętym zasilaniu powietrze wdmuchiwane do jednego króćca nie może wydmuchiwać pozostałym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...