Skocz do zawartości

wasermann

Pasjonat
  • Postów

    76
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O wasermann

Osiągnięcia wasermann

0

Reputacja

  1. Witam.Postanowiłem umieścić krótki opis-poradę dla klubowiczów odnośnie błędu 00539 - Fuel Temperature Sensor (G81) 30-00 - Open or Short to B+ wszystkie marki koncernu.Samochód był w serwisie skody w sprawie tej usterki.Chcieli wymienić całą pompę-dlaczego?Wiele ludzi z rożnych forum boryka się tym,jest wiele opisów jak zbadać czujnik,przewody(sprawdzić przetarcie,piny na złączach).Wymiana czujnika czasami nic nie daje.Wystarczy miernik z piszczkiem.Przykład passat B5 AFN.Sprawdziliśmy grzebień i napięcie na nich,dojście napięcia na czujnik,szliśmy po przewodach.Przewody przy pompie były przetarte-ktoś (gość ze skody po izolował).W ASO skody się poddali i skasowali za wjazd.Co zrobił źle elektryk z ASO?To że nie rozebrał sterownika bo którego wchodzi wtyka.W sterowniku silnika był upalony styk od środka gniazda.Wystarczył do tego brzęczek i chęci.Dolutowanie kabelka i kasowanie.Efekt brak temp.paliwa w -5,4 stopnia.Możliwość ustawienia poprawnie statecznego kata wtrysku.korekcja dawki paliwa(przedtem ECU ustawiał 9mg\R.Konieczność przestawienia nastawnika).Także nie wymieniać pochopnie czujnika,jest dużo opisów jak sprawdzić przewody.Na moje to poszła zwara do masy i dlatego zjarał się pin,ale przygrzały się takie procesorki(były okopcone).Szukać samemu i nie bać się patrzeć w ECU bo tym w ASO się nie chcę, a kasę i tak biorą. :mrgreen:
  2. ok.Dzięki muszę to zbadać
  3. Dzięki za podpowiedz.To jest nastawnik?Proszę daj podpowiedź jak sie do tego zabrać,jak to zrobić? Co pomierzyć,żeby trafić na usterkę?
  4. Witam.Chodzi o samochód kolegi silnik AFN 98r.Na vagu pojawia się błąd 00539 - Fuel Temperature Sensor (G81) 30-00 - Open or Short to B+ Czujnik pokazuje temp pliwa -5.4 stopnie.Jest zwara do plusa.Na początku wymieniliśmy czujnik i nic.Na czujniku jest napięcie 5V.Zwara jest gdzieś na przewodach lub płytce.Sprawdziliśmy przewody od prostokątnej wtyki do grzebienia mirnikiem (na brzęczka),no i chodzi prosimy kogoś o sprawdzenie podanych połączeń do pompy,czy to tak ma być?kilka razem?Podobno czujnik podłączony jest do 4 i 7 styku na grzebieniu.Podaje co wyszło.Patrząc od przodu(rozrząd)(Jakbyś tu patrzył od napisu z prawej)Bo jak sprawdzić czy jest na płytce Grzebień-piny we wtyczce 7 -2,3 6-2,1 5-2,1,3 tu jest rozrząd,patrzysz od przodu 4-7 3-4 2-6,5 1-6,5 Dodam że na brzęczka sprawdzaliśmy od czujnika temp. paliwa (od śrub) do grzebienia.Na grzebieniu odpowiadał pinowi 4 i 7.Czy to dobre połączenie?Czy ktoś ma pomysł jak znaleźć tą zwarę?Czy ktoś może wskazać jakie piny na grzebieniu do czego służą i napięcia i masy?
  5. no zawsze inną w granicach 8 mg\R.Ja to tak myślę że to ta zwara z czujnika temp. paliwa ma wpływ.Ecu dobiera jakieś awaryjne wartości ustawienia.może się mylę.
  6. Dawka zmienia się jakos dziwnie.Gość jeździ np. 3 dni potem dawka zmienia się na np 8.2 mg\R.mówi ze mu nie ma dynamiki,pedał jest miękki,wtedy jedzie do mnie ja sprawdzam i jest jak piszę. Przecież nie może tak być ,innych błedów brak,nie łapie trybów awaryjnych
  7. Proszę. 00539 - Fuel Temperature Sensor (G81) 30-00 - Open or Short to B+
  8. Witam.W passacie mojego kolegi jest problem z dawką paliwa.Kiedy go kupił występował błąd czujnika temp. paliwa G81 zwarcie do plusa, w gr. 007 poz.1 -5.4 stopnia.Dodam że nie dało się zmienić dawki elektronicznie była 8.2 mg\R.Myślałem że to czujnik,czujnik wymieniony błąd nadal jest.Ruszyliśmy nastawnik na 4.5 mg/ R,samochód odżył.problem pojawia się,że dawka już ustawiona wraca na 8.2 lub 7.2.Dawka była ustawiona w adaptacjach, grupa 1,oczywiście wartość test ,save.I za pewien czas się zmienia.Co do czujnika zmierzyłem miernikiem jest na czujniku +5V.Jak zlokalizować zwarcie?Czy zwara na tym czujniku powoduje takie cyrki z ustawieniem dawki przez ECU?Czy ktoś miał coś podobnego?Proszę o odpowiedź.
  9. wycieraczka tylnia nie działa,eletryk sprawdził diagnoza-nie żyje.Oczywiście zakup nowego boli.teraz pytanie .Czy pasuje silnik od passata variant bo róznia się numery w Etce.Mój to rok 97 6X0 955 711C.Rok 98 8L0 955 711B a passat 97 też 8L0 955 711B.Ciężko tafić silnik do mojego rocznika 97.Czy mozna zastosować te z nowszych modeli?Niby są takie same,ale numery inne?ktoś wie?
  10. ok.Ale jak rozkręcić ta płytkę?bo po odkręceniu tych 3 śrubek z góry coś tam z jednej strony trzyma.Na co zwrócić uwagę przy rozbieraniu i sprawdzaniu obwodu?[br]Dopisany: 02 Październik 2010, 15:56_________________________________________________znalazlem opis czyszczenia nastawnika i tam jest opisane jak rozebrać.potrzebuje tylko jakie są napięcia i na których stykach w pompie,styki od płytki(te co są zgrzane i trzeba je uciąć od blaszek) do porównania i w celu wykrycia zwarcia.ktoś zna te wartości?
  11. czujnik wymieniony na ori z ASO i ..... .bląd pozostał i nie chce się skasować 00539 - Fuel Temperature Sensor (G81) 30-00 - Open or Short to B+ zmieniłem dawkę nastawnikiem z 8.4 mg/R do 4mg/R.Samochód rwie bruk ,ale na zimnym źle odpala.Jeszcze raz dostałem sie do czujnika i zmierzyłem miernikiem.Na czujniku przy włączonym zapłonie jest prąd 5V.Czy powinno być tam napięcie?Przecież błąd wskazuje na zwarcie do +.to na moje nie powinno być napięcia.Musi być zwora.Co może być przyczyną i co sprawdzić?proszę o odpowiedź i jakieś info jak dalej rozebrać środek pompy i to sprawdzić tą płytkę
  12. ok.tak zrobię.Spróbuje zmienić dawkę elektronicznie(po wymianie czujnika),jak nie da to przestawię nastawnik.
  13. dzięki za podpowiedź i link [br]Dopisany: 24 Wrzesień 2010, 19:17_________________________________________________Aaa... Czy uszkodzony czujnik temp.paliwa może powodować że nie można zmienić dawki paliwa?Teraz jest 8.4 mg/R ? można ja tylko zmniejszyć na 9 mg/R.nie chcę przejść testu!
  14. Witam.Jest problem z odpaleniem passata 1.9 tdi 110Km AFN.Słabo odpala na zimnym silniku,raz odpali od razu raz nie, jest błąd w sterowniku silnika dotyczący czuj. temp. paliwa.Czujnik jest w pompie.Jak go wyciagnąć i sprawdzić po wymontowaniu?Mam vaga oto błąd.Chcemy spróbować sami bo mechanicy kasują jak za zboże.Podobno trzeba zwalić dekiel od pompy?wiem że to ma wpływ na zapalanie. 00539 - Fuel Temperature Sensor (G81) 30-00 - Open or Short to B+ to log 007 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abaa7debe2bb2788.html
  15. No generalnie ekipa (szwagier mechanik i kupujący) pojechali prędzej zobaczyc wizualnie i przejechać się...No nawet idzie,tak mówili :kox:Ale vag nie kłamie.Od razu widać przeplywkę,ale autobus po mojej ocenie z tą przepływką to itak jakoś idzie.Jak ja im tłumaczę,że nowy przeplywomierz to dopiero będzie jazda-nie mogą tego ogarnąć :>Nie pytajcie jak im tlumaczyłem dlaczego przepływka tnie na logach.... [br]Dopisany: 15 Maj 2010, 21:09_________________________________________________Ps. mówiąc idzie- sam jechałem i przeprowadzilem ogólną ocene podzespołów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...