Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Czujnik temperatury paliwa


wasermann

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jest problem z odpaleniem passata 1.9 tdi 110Km AFN.Słabo odpala na zimnym silniku,raz odpali od razu raz nie, jest błąd w sterowniku silnika dotyczący czuj. temp. paliwa.Czujnik jest w pompie.Jak go wyciagnąć i sprawdzić po wymontowaniu?Mam vaga oto błąd.Chcemy spróbować sami bo mechanicy kasują jak za zboże.Podobno trzeba zwalić dekiel od pompy?wiem że to ma wpływ na zapalanie.

00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)

30-00 - Open or Short to B+

to log 007

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abaa7debe2bb2788.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jest problem z odpaleniem passata 1.9 tdi 110Km AFN.Słabo odpala na zimnym silniku,raz odpali od razu raz nie, jest błąd w sterowniku silnika dotyczący czuj. temp. paliwa.Czujnik jest w pompie.Jak go wyciagnąć i sprawdzić po wymontowaniu?Mam vaga oto błąd.Chcemy spróbować sami bo mechanicy kasują jak za zboże.Podobno trzeba zwalić dekiel od pompy?wiem że to ma wpływ na zapalanie.

00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)

30-00 - Open or Short to B+

to log 007

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abaa7debe2bb2788.html

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=123217.0;highlight=czujnik+temperatury+paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mi kiedyś padł czujnik paliwa, w zapalaniu nie było żadnej różnicy, jedynie z padniętym auto paliło 0,5L mniej :)

z padniętym rekord jaki w ciągu dwóch lat udało mi się uzyskać przy pałowaniu na maxa 5,6L, po wymianie rekodr 6,67..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedź i link :good:[br]Dopisany: 24 Wrzesień 2010, 19:17_________________________________________________Aaa... Czy uszkodzony czujnik temp.paliwa może powodować że nie można zmienić dawki paliwa?Teraz jest 8.4 mg/R ? można ja tylko zmniejszyć na 9 mg/R.nie chcę przejść testu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik ma wpływ na dawkę jałową ale stukając nastawnik ustawisz dawkę jaką chcesz, dawka 8,4mg to bardzo mała dawka, auto na pewno jest mułowate, proponuje po wymianie czujnika nic nie próbować ustawiać vagiem, niech tam będzie wartość fabryczna, ustaw luzując śrubki nastawnika i pokajać nastawnik, przy rozgrzanym do 90C silniku i wyłączonych wszystkich urządzeniach elektrycznych typu nawiew, światła czy radio ustawiasz, możesz ustawić 3,2mg i 1,58V, ustawiając większe wartości u mnie mocy ubywa a spalanie wzrastało, tu masz przydatny filmik, tej dziwacznej śrubki nie trzeba luzować:

!

jeszcze jedna moja teoria spiskowa wbrew innym :evil: kolumna trzecia 001 opisywana przez wszystkich za napięcie według mnie jest kątem a nie napięciem, co spanky na ten temat powiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne ze u ciebie ponizej 3.2 mg traci moc u mnie do 2.4-2.6 schodze bez problemu,nizej nie chce bo po co.Przyrost mocy widoczny spalanie na tym samym poziomie.Co do 3 kolumny w 1grupie jest to napiecie czujnika(czyli te ktore idzie na nastawnik).Zle jego ustawienie powoduje oszukiwanie dawki na biegu jalowym.A bardzo zle inne cyrki z samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja was zaskocze, miałem walniety czunik, miałem wzrost spalania i to gdzieś o 1l, i odpalanie na zimnym było kłopotem :gwizdanie: zmieniłem czujnik i jak reką odjął :gwizdanie: . Za czujnik zapałciłem 36zł+8zł za uszczelke. Druga sprawa pojedź na program z walniętym czujnikiem, nie da rady zrobić programu, do 2tys nic nie ciagnie, a kopci przez cały zakres obrotów po zrobieniu softu(doswiadczenie z zeszłego roku), a przed softem nic nie wykazuje żeby było źle. Błąd czujnika wpadał po jakis 100-200km :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vauxhall95 źle mnie zrozumiałeś, przy mniejszej dawce był słabszy i więcej palił(różnica może śmiesznie mała ale była), ja tam pisałem o "wartościach w logu" że przy większych..., co do wartości V twoja opcja ze to jest napięcie na nastawniku pewnie jest słuszna, ja się spotkałem z wypowiedzią że V oznacza czas wtryskiwania paliwa podany w jednostce - stopniach obrotu wału korbowego, specjalnie tak napisałem zęby wyszła z tego jakaś debata :evil: i myślę że dawka paliwa jest na jałowym zawsze taka sama tylko czas wtryskiwania przez wtrysk można zmieniać, proszę mnie douczyć bym dalej nie szerzył tych herezji :>

Kowi87, uszkodzony czujnik może zawyżać albo zaniżać, mój dawał temp poniżej zera, a twój pewnie zawyżał? Ja żadnych z objawów o których piszesz nie miałem, u mnie był błąd:

00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powoduje uszkodzenie tego czujnika :mysli: ja w tamtym roku go wymieniałem i wczoraj zrobiłem to ponownie, lipne paliwo z orlenu :mysli: bo tylko tam tankuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem bosh :wink4: koleszka mi go z VW sciągał, wiec sam juz nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury paliwa jest bardzo wazny. Uszkodzony powinno sie wymieniac na nowy - najlepiej ori z ASO dedykowany do silnika.

W silnikach zasilanych VP37 trzecim polu w 001 stat/dyn widzimy napięcie wyrazone w Voltach.

W silnikach zasilanych PD widzimy kąt wyrazony w stopniach.

W swietle tego

myślę że dawka paliwa jest na jałowym zawsze taka sama tylko czas wtryskiwania przez wtrysk można zmieniać

radze poczytac w necie na temat - kąta wyprzedzenia wtrysku i kąta wtrysku - bo to dwie rozne rzeczy.

koniec herezji

Amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach zasilanych VP37 trzecim polu w 001 stat/dyn widzimy napięcie wyrazone w Voltach.

napięcie czego i w jakim celu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik wymieniony na ori z ASO i ..... :kwasny:.bląd pozostał i nie chce się skasować

00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)

30-00 - Open or Short to B+

zmieniłem dawkę nastawnikiem z 8.4 mg/R do 4mg/R.Samochód rwie bruk ,ale na zimnym źle odpala.Jeszcze raz dostałem sie do czujnika i zmierzyłem miernikiem.Na czujniku przy włączonym zapłonie jest prąd 5V.Czy powinno być tam napięcie?Przecież błąd wskazuje na zwarcie do +.to na moje nie powinno być napięcia.Musi być zwora.Co może być przyczyną i co sprawdzić?proszę o odpowiedź i jakieś info jak dalej rozebrać środek pompy i to sprawdzić tą płytkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.Ale jak rozkręcić ta płytkę?bo po odkręceniu tych 3 śrubek z góry coś tam z jednej strony trzyma.Na co zwrócić uwagę przy rozbieraniu i sprawdzaniu obwodu?[br]Dopisany: 02 Październik 2010, 15:56_________________________________________________znalazlem opis czyszczenia nastawnika i tam jest opisane jak rozebrać.potrzebuje tylko jakie są napięcia i na których stykach w pompie,styki od płytki(te co są zgrzane i trzeba je uciąć od blaszek) do porównania i w celu wykrycia zwarcia.ktoś zna te wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja mam problem z tym czujnikiem, wymieniłem tydzień temu na nowy bosh i po tygodniu na vagu znowu pojawił sie błąd G81 :wallbash: tyle ze nie tak jak u kolegi wyzej bez braku mozliwosci skasowania, u mnie normalnie sie kasuje i nie mam problemów z odpalaniem auta[br]Dopisany: 02 Październik 2010, 19:27_________________________________________________Wasermann poradziłeś sobie z tym czujnikiem :mysli:

Ile powinien pokazywać sprawny czujnik podczas jazdy na rozgrzanym silniku, temp powinna być stała?? U mnie po skasowaniu błędu na rozgrzanym silniku zaczyna sie od 30st i dochodzi do 45st i potym wyskakuje juz błąd jak sksasuje to temp trzyma na poziomie 44,1st, na sprawnym chyba nie powinna przekroczyc 37st jak patrze po logach na forum

Kupiłem nowy czujnik ale przed jego załozeniem chciałbym sie dowiedzieć co dokłądnie moge sprawdzic przed powtórnym jego uszkodzeniem

Na necie znalazłem takie oto porady

Działanie

Czujnik temperatury paliwa to opornik termoczuły. Niska temperatura powoduje wysoki opór na czujniku, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór na czujniku. Sprawdzając napięcie na czujniku zespół sterowania określa temperaturę paliwa.

Specyfikacje

napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)

opór: 2.000 - 3.000 omów / 20 °C

Diagnostyka

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.

Sprawdzić opór:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z pompy diesel. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem 4 i 7 złącza. Porównać z podanym oporem.

Sprawdzić napięcie zasilania:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z pompy diesel.

Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 4 a ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.

Sprawdzić podłączenie do ECU:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z pompy diesel i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4, 7 a odpowiednimi końcówkami w złączu ECU, każda wartość powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Czujnik możesz sprawdzić następująco:

zmierz opór między pinami 4 i 7 w kostce pompy. Przy temperaturze 10stopni powinien mieć opór między 3500 om a 4500 om. Wraz ze wzrostem temperatury opór maleje.

Jeżeli obwód będzie przerwany tzn że spalił się czujnik. Jeżeli czujnik będzie ok to sprawdź ciągłość przewodu.

Abyś miał łatwiej zlokalizować piny:

pin4 to przewód brązowo niebieski

pin7 to przewód żółto niebieski

[br]Dopisany: 05 Październik 2010, 17:15_________________________________________________
Super schemat owalnej wtyczki

1 3 5 7 <=WTYCZKA

2 4 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...