Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Brak wolnych obrotów


rki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nigdy wcześniej nie było problemu z wolnymi obrotami. Zawsze włączało się ssanie i było ok 1200 obr/min ,po rozgrzaniu miał trochę zawyżone obroty - ok.1000 obr/min. Niedawno zakopałem się w śniegu i po tym zdarzeniu nie mam wolnych obrotów. Na zimnym silniku muszę wciśnąć trochę gazu żeby nie zgasł, na ciepłym wolne obroty ok 400-500 obr/min. Na postoju przy używaniu wspomagania kierownicy silnik gaśnie. Miałem kiedyś podobny problem w poprzednim aucie - ford mondeo. Wtedy okazało się że spadł jakiś wężyk od podciśnienia. Po założeniu wszystko wróciło do normy.

Szukałem też w audi jakiś wężyków i znalazłem jeden, który był przerwany ( na zdjęciu). Niestety po jego założeniu nic się nie zmieniło, dalej brak wolnych obrotów.

cTKp9.jpg

Wydaje mi się że słychać przy pracującym silniku jakby gdzieś było zasysane powietrze, lecz może to tylko złudzenie. Może ktoś wie gdzie może być jeszcze jakiś wężyk odpowiedzialny za wolne obroty.

Przy szukaniu zauważyłem jeszcze coś jakby przekaźnik, który cały czas załącza się i rozłącza bez przerwy. Nie wiem co to jest więc załączam zdjęcie. Co to może być bo co by to nie było to chyba nie powinno w ten sposób pracować.

sAjUS.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz VAG-a wtedy będzie wiadomo ale najprawdopodobniej trzeba będzie adoptować przepustnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak słyszysz, że zasysa "lewe" powietrze to szukaj gdzie ... Tak jak kolega chudineze napisał może trzeba zaadoptować przepustnicę ...

Ten zaworek pokazany na zdjęciu to "zawór węgla aktywnego" który działa poprawnie według Twojego opisu (powinien raz tykać raz nie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem akumulator na pół godziny, po czym zrobiłem adaptację przepustnicy bez VAG i zarówno ssanie jak i wolne obroty wróciły :>

Jednak pojawił się teraz objaw taki, że jak silnik schodzi z wysokich obrotów to obroty spadają do ok. 600obr/min i wracają dopiero do ok.800obr/min.

Nie jest to dla mnie żaden problem. Najważniejsze że teraz nie gaśnie.

Dziękuję za pomoc. :good:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błedy były???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jeszcze VAG-a. W najbliższym czasie mam zamiar kupić, tylko może ktoś podpowie jaki jest dobry i w przystępnej cenie.

http://www.a4-klub.pl/smf/all_vagcom_jaki_kupic-t4810.0.html

tutaj są informacje na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...