michass Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Sorki koledzy nie wiem czy dobrze trafiłem w dział i tp. ale nie jestem zbyt dobry z komputerami Proszę o pomoc,szukam odpowietrznikow w/w układu chłodzenia.Silnik j/w 2,0benzyna 2001r 20 zaworow,w passatach tez chyba były. Mam awarie,ponoc standardową-pękł węzyk od płynu chłodzacego pod kolektorem ssącym.Naprawie sam ale trzeba zalac płyn i odpowietrzyc. Widzialem ze u góry silnika idzie stalowa rurka z e srubka na imbus,czy to odpowietrznik,czy jest ich wiecej.siedze na forum od rana i nic nie znalazlem, jak komus sie cos objawi bede wdzieczny.pozdro dla wszystkich co lubią grzebusowac przy samochodach [br]Dopisany: 11 Kwiecień 2010, 13:44_________________________________________________Siemano,jeszcze raz zapytam :czy wie ktos z Was gdzie siedzą odpowietrzniki ukladu chlodzenia w A4 b6 2.0 benzyna 130kuniuf 2001r. poprostu chodzi o silnik ALT.Upierdzielił mi sie wąż wodny (chłodnica oleju>rura wodna) taki krutki jak C wyglada,i płyn poleciaaaał.Mam już gadżety żeby to poskładac ale nie jestem pewien gdzie sie odpowietrza układ.tylko mniemam sobie ,że to ta śrubka imbusowa na ruże stalowej,tej nad kolektorem ssącym.
ROBERT Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Dla B5 ale w B6 myślę, że jest tak samo. http://www.a4-klub.pl/smf/b5_wymiana_plynu_chlodniczego-t2384.0.html http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t64170.0.html;highlight=odpowietrzanie+uk%C5%82adu+ch%C5%82odzenia
michass Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Dzieki wuja.Nie bede ukrywał ze szukam czegos konkretnego.Te linki sa spoko ale nie bardzo sie mają do mojej padaczki.Niedawno sam wymieniałem głowice w punto mojej żony,i też trza było odpowietrzyć,to se znalazłem piekny opis w necie-były to dwa zaworki,1.chłodnicy 2.na wężu do nagrzewnicy.A i dodam ze "sam" to sie nie chcial odpowietrzc. Mimo wszystko jeszcze raz dziekuje za zainteresowanie.
artur81 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 witam, ja to robilem i wykrecalem tylko ta srubke w stalowej rurce na gorze, po zalaniu plynu troche wyszlo i po kilku kilometrach jeszcze uciekalo powietrze, ponoc jest mozliwosc odpowietrzania przy nagrzewnicy ale ja nic nie robilem tam i jest ok, po kilku miesiacach dolalem troszke plynu wiec bardzo mozliwe, ze mozna lepiej to zrobic, powodzenia
ROBERT Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 ... ponoc jest mozliwosc odpowietrzania przy nagrzewnicy ale ja nic nie robilem tam i jest ok, po kilku miesiacach dolalem troszke plynu wiec bardzo mozliwe, ze mozna lepiej to zrobic, powodzenia jaka mordenga z odpowietrzaniem, popuszczasz gumowego weza doprowadzajacego plyn do nagrzewnicy i odciagasz go troche, jest tam maly otworek ktory sluzy wlasnie do odpowietrzania, a co do spuszczania, dajesz na klimatroniki max grzanie i na dole w chlodnicy masz korek spustowy, oczywiscie jeszcze posciagac weze. zdjęcie zapożyczone od kolegi Pikuś
michass Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2010 sorewicz panowie ale nie bylo czasu napisac.Kolega Artur81 okazał sie byc pomocny dodam że po czasie .Zrobbiłem to w poniedziałek,ale dzieki za pomoc,i miałes 100% racje.To ta srobka na rórze wodnej nad silnikiem,i styka tylko trzeba uważac żeby temperatura przy nagrzewaniu silnika nie skoczyła za wysoko.Na postoju(z malym gazem)sie mi niechciał nagrzac(termostat nie otwarty) wiec sie bujnąłem na wioskę i po 0,5 km wskazówka na połowie a po 0.7 km poza połową delikatnie.Szybkie zatrzymanko imbusik w ruch i gazowanko z otwartym odpowietrznikiem,ażzaczeło tylko sikac płynem.temperaturka spadła w pół minuty do 90* podczs gazowania.taki niebezpieczny momęt uważam,bo łatwo można zagotowac dziada.Wszystko gra nagrzewnica grzeje,klima chula,temperaturka 90*.płynu dolałempo akcji i na drugi dzien.Ipo zawodach,a opis dla Ptomnych Płyn G12+
Igiełkasprzęcik Opublikowano 16 Lutego 2018 Opublikowano 16 Lutego 2018 Odpowietrznik jest pod plastikowa pokrywą na silniku . Jest to metalowa śrubka na imbus . Trzeba odkręcić zbiorniczek i popuścic tą właśnie śrubkę i dolewać płyn do momentu aż nie przestanie go ubywać . Oczywiście na zgaszonym silniku . Po akcji odpalić silnik i gdy się nagrzeje jeszcze raz powtórzyć zabieg.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się