a4etka Opublikowano 3 Lipca 2007 Opublikowano 3 Lipca 2007 CZY KTOS BEDZIE TAK WSPANIALY I OPISZE MI OBSLUGE SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ ZACZąWSZY OD 1 2 3 D N R P.Z górki dzięki
Gość MorgothV8 Opublikowano 4 Lipca 2007 Opublikowano 4 Lipca 2007 Ruszanie: zapalasz silnik (na P) hamulec, naciskasz przycik i wyierasz D (trzymając hamulec), puszczasz ham, odczekujesz na załączenie napędu i ogień .....jeździsz zatrzymujesz się, hamulec, zaciągasz ręczny, wrzucasz P (z hamulcem), puszczasz hamulec, gasisz silnik tak samo załączasz inne biegi tj. 1,2,3,4 itd D oznacza jazę na automacie - wszystkie biegi bieg liczbowy 1,2,3,4 oznacza jazdę maksymalnie na wybranym biegu, tj, np na 2 automat używa tylko 1 i 2 a na 3 tylko 1,2,3 itd (służą do jazdy w cięższym terenie, zimą itp) R załączasz tak samo jak D tyle że najpierw trzeba się zatrzymać tj z D na P a potem włączyć R N - to luz włączasz aby móc holować pchać itp. W trybie D możesz w czasie jazdy włączyć tryb +/- (tiptronic) i zmieniać biegi + i - (bez sprzęgła itp) Na czas przełączania D <--> +/- puść gaz Co nie robić: NIGDY nie włączać P gdy auto nie stoi nieruchomo Nie przełączać inaczej niż D<->+/- w czasie jazdy zmiany programów P,D,1,2,3,4 itp na postoju nie naciskać gazu i hamulca jednocześnie
dawajrapa Opublikowano 4 Lipca 2007 Opublikowano 4 Lipca 2007 Co nie robić: Nie przełączać inaczej niż D<->+/- w czasie jazdy zmiany programów P,D,1,2,3,4 itp na postoju hmm.. nie wiem czy dobrze Cie zrozumialem, ale piszesz, zeby zmiany P,D,1,2... dokonowywac tylko na postoju?? moze sie myle, ale wiem ze jesli chodzi o tzw. obciecia biegow tj. 1,2,3,4 (w wiekszosci przypadkow bez 4 i 1) - to mozna przerzucac spokojnie podczas jazdy z D, na wybrany nr biegu- np- jedziesz na D, gorka, zaczyna mulic a nie chce jeszcze sam zredukowac/ lub uparcie ciagnie na wyzszym biegu z malymi obrotami- wtedy zalaczasz sobie np. 2 - zatrzymujesz sie na srodku gorki zeby to zrobic? jest jeszcze wiele innych przypadkow kiedy te obciecia sie przydaja i wydaje mi sie, ze nie trzeba sie zatrzymywac. moze sie myle, jesli tak prosze mnie poprawic
Gość MorgothV8 Opublikowano 4 Lipca 2007 Opublikowano 4 Lipca 2007 miłem na myśli zmiany typu A-P, A-R, P-R, gdzie A to: 1,2,3,4,D Zmiany D-3, 4-2 itp nie, może się źle wyraziłem.....
ono Opublikowano 4 Lipca 2007 Opublikowano 4 Lipca 2007 Jeśli chodzi o dobry start to robisz tak : Trzymasz bardzo mocno hamulec i deptasz gaz tak do 4 tyś obrotów , puszczasz hebel i gaz podłoga Do setki będzie od 1 do 2 sekund mniej Ale nie polecam tego hyhyhy
Luqas26 Opublikowano 5 Lipca 2007 Opublikowano 5 Lipca 2007 polecam poczytac troszke na tej stronce. http://www.automat.pl/news.php kilka ciekawych rzeczy mozna sie dowiedziec o obsludze automatu. sam jezdze od 3 lat i robilem wiele bledow.
a4etka Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Opublikowano 6 Lipca 2007 polecam poczytac troszke na tej stronce. http://www.automat.pl/news.php kilka ciekawych rzeczy mozna sie dowiedziec o obsludze automatu. sam jezdze od 3 lat i robilem wiele bledow. [/quote dzieki Lugas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się