Jump to content
IGNORED

JAK OBSLUGIWAC AUTOMAT


a4etka
 Share

Recommended Posts

Guest MorgothV8

Ruszanie:

zapalasz silnik (na P)

hamulec, naciskasz przycik i wyierasz D (trzymając hamulec), puszczasz ham, odczekujesz na załączenie napędu i ogień

.....jeździsz

zatrzymujesz się, hamulec, zaciągasz ręczny, wrzucasz P (z hamulcem), puszczasz hamulec, gasisz silnik

tak samo załączasz inne biegi tj. 1,2,3,4 itd

D oznacza jazę na automacie - wszystkie biegi

bieg liczbowy 1,2,3,4 oznacza jazdę maksymalnie na wybranym biegu, tj,

np na 2 automat używa tylko 1 i 2 a na 3 tylko 1,2,3 itd (służą do jazdy w cięższym terenie, zimą itp)

R załączasz tak samo jak D tyle że najpierw trzeba się zatrzymać tj z D na P a potem włączyć R

N - to luz włączasz aby móc holować pchać itp.

W trybie D możesz w czasie jazdy włączyć tryb +/- (tiptronic) i zmieniać biegi + i - (bez sprzęgła itp)

Na czas przełączania D <--> +/- puść gaz

Co nie robić:

NIGDY nie włączać P gdy auto nie stoi nieruchomo

Nie przełączać inaczej niż D<->+/- w czasie jazdy

zmiany programów P,D,1,2,3,4 itp na postoju

nie naciskać gazu i hamulca jednocześnie

Link to comment
Share on other sites

Co nie robić:

Nie przełączać inaczej niż D<->+/- w czasie jazdy

zmiany programów P,D,1,2,3,4 itp na postoju

hmm.. nie wiem czy dobrze Cie zrozumialem, ale piszesz, zeby zmiany P,D,1,2... dokonowywac tylko na postoju?? moze sie myle, ale wiem ze jesli chodzi o tzw. obciecia biegow tj. 1,2,3,4 (w wiekszosci przypadkow bez 4 i 1) - to mozna przerzucac spokojnie podczas jazdy z D, na wybrany nr biegu- np- jedziesz na D, gorka, zaczyna mulic a nie chce jeszcze sam zredukowac/ lub uparcie ciagnie na wyzszym biegu z malymi obrotami- wtedy zalaczasz sobie np. 2 - zatrzymujesz sie na srodku gorki zeby to zrobic? jest jeszcze wiele innych przypadkow kiedy te obciecia sie przydaja i wydaje mi sie, ze nie trzeba sie zatrzymywac.

moze sie myle, jesli tak prosze mnie poprawic ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest MorgothV8

miłem na myśli zmiany typu A-P, A-R, P-R, gdzie A to: 1,2,3,4,D

Zmiany D-3, 4-2 itp nie, może się źle wyraziłem.....

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o dobry start to robisz tak : Trzymasz bardzo mocno hamulec i deptasz gaz tak do 4 tyś obrotów , puszczasz hebel i gaz podłoga :)

Do setki będzie od 1 do 2 sekund mniej :)

Ale nie polecam tego hyhyhy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...