Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AUM instalacja LPG + Chip


Goszu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam auto z silnikiem 1.8T (Skoda Octavia) 150KM, w którym od nowości jest instalacja Landirenzo Omegas (reduktor IG1-Turbo, wtryski MED czarne=średnie).

Auto ma przebieg ponad 40kkm i jak na razie instalacja sprawuje się wyśmienicie - żadnych zastrzeżeń.

No, ale teraz chciałbym zrobić skodzince program i tu się pojawiają wątpliwości.

Może ktoś z doświadczeniem w temacie LPG będzie wiedział, może ktoś z Was próbował coś podobnego.

Moje wątpliwości to:

- czy przy lajtowym sofcie (powiedzmy 175KM) wtryski dadzą radę (teoretycznie czarne MED-y są chyba do 165KM?) ?

- jaka jest teoretyczna wydajność tego reduktora ?

I w konsekwencji - czy robić chip-a na max (pewnie ok 190KM) i od razu się przygotować na przerabianie instalki LPG,

czy może zrobienie lżejszego softu (powiedzmy 175KM) pozwoli mi na zostanie przy klamotach gazowych, które już mam ?

Wiadomo, że grubsza przeróbka instalacji to spore koszta, a istniejąca ma dopiero 1,5 roku - szkoda klamoty wyrzucać.

Poza tym to zawsze jakieś ryzyko, że z autem pojawią się problemy :(

Co byście mi poradzili w takiej sytuacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj na forum chyba nikogo nie ma z ta instalacja :mysli:

poczytaj sobie lpg forum i tam moze uzyskasz info o wydajnosci gazowni.

co do chipa to kwestia ile musialbys wymienic rzeczy w instalacji i jakie sa tego koszta. Jezeli jest tak jak mowisz i ta instalacja ma do 165KM to obawiam sie ze to juz jest na maxa i jakiekolwiek modyfikacje spowoduja ze zacznie sie problem z przelaczaniem na benzyne. Zapas zostawili tylko 15KM wiec nie jest tak duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrobić kilka rzeczy :

1. Dokładnie sprawdzić jaka wydajność mają wtryski i reduktor , wtryski juz niby wiesz ze do 165Km więc na bank nie wyrobią :thumbdown: , pozostała sprawa reduktora , przyjmijmy że tez bedzie do wymiany

2. Musisz podjechać do jakiegoś kumatego gaziarza który sie określi czy bedzie potrafił wyregulować Twój sterownik lpg pod nowy reduktor i wtryski , bo te dwa elementy bedą do wymiany.

Jeśli tak, to pozostanie Ci wymiana reduktora na ScorpionaGT (do ponad 300KM) i wtryski jakieś matrixy , , są tu na forum bardziej kumaci to sie napewno wypowiedzą jaki dokładnie model :wink4:

Moim zdaniem powinieneś robić soft maxymalny bezpieczny dla silnika , nie bawić sie w półśrodki :thumbdown: , no i przede wszystkim wtryski wymień sobie z zapasem mocy bo nigdy nie wiesz czy nie przyjdzie ci w przyszłości do głowy wymiana suszarki na większą a po co bawić sie znowu później w wymiane na większe , teraz dołożysz pare złotych ale bedziesz miał w przyszłości spokój :good:

koszty w przypadku wymiany wtrysków i reduktora to około 1000pln w zależności ile zażyczy sobie gaziarz za robocizne , moge Ci polecić bardzo dobrego fachowca p. Nowotczyński , zakład mieści sie w Mławie ale z tego co sie orientuje pół Polski do niego jeździ montować instalacje , jest najlepszy w swoim fachu

masz tu linka do forum LPG , nowotczyński (nick) gra tam pierwsze skrzypce :

https://forum.ac-sa.eu/index.php

zadaj pytanie o możliwości swojej aktualnej instalacji , co to wogóle jest i z czym sie je , ile kosztowałaby wymiana i regulacja elementów które ci powyżej wypisałem (wtryski/reduktor) , lub może bedą mieli inne propozycje , tylko zaznacz ze chcesz mieć troche zapasu :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Namiar na dobrego speca od LPG to ważna sprawa.

Mistrz od instalacji jest na wagę złota w takim wypadku.

Już do kolegi napisałem, czekam na odpowiedź.

Siedziałem też wczoraj i sporo informacji przeszukałem.

Wynika z tego, że teoretycznie ten reduktor powinien ogarnąć nawet do 200KW,

jeśli dostanie odpowiednią ilość gazu od strony zbiornika.

Z wtryskami może być różnie - jedna z opinii na forum LPG była taka: "na tych gratach co masz i są czarne

po chipie który jest dobrze zrobiony nie będzie żadnych problemów".

Może więc starczy dobry specjalista i regulacja.

Czas więc powoli poszukać wolnego terminu u tunera :>

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika z tego, że teoretycznie ten reduktor powinien ogarnąć nawet do 200KW,

jeśli dostanie odpowiednią ilość gazu od strony zbiornika.

no to spoko , rurka zamontowana od butli do klamotów powinna dać rade zasilić w gaz cały uklad , dopiero duzo powyżej 200KM powinno sie wymienić na taka o wiekszej średnicy :good:

Z wtryskami może być różnie - jedna z opinii na forum LPG była taka: "na tych gratach co masz i są czarne

po chipie który jest dobrze zrobiony nie będzie żadnych problemów".

Może więc starczy dobry specjalista i regulacja.

mozliwe ze wtryski wystarczą , możesz zrobic w ten sposób że pojedziesz zrobic soft , potem koniecznie musisz jechac na regulacje Lpg bo wątpie zeby auto dobrze smigało na gazie bez tych zabiegów. gość ci wyreguluje i bedzie od razu widział czy wtryski daja rade czy nie , jesli nie to wymiana , a podejrzewam że Nowotczyński bedzie miał u siebie w warsztacie na stanie te potrzebne części , jesli nie bedzie miał to coś poradzi , najlepiej jakbyś przed samym zabiegiem jeszcze przed wyjazdem pogadał z nim przez tel. i zapytał czy w przypadku kiedy auto nie bedzie chciało jechać na starych wtryskach bedzie miał coś na podmianke.to jest ugodowy i rzeczowy facet , ja do niego gnałem z Piaseczna ale sie opłacało :wink4:

"na tych gratach co masz i są czarne

po chipie który jest dobrze zrobiony nie będzie żadnych problemów".

w tym wypadku pojęcie "dobrze zrobiony chip" jest troszke nie teges , bo cóz miałoby to oznaczać ???

to jest czysta matematyka , zrobisz soft na 190KM a wtryski masz na 165KM , wtryski nie podadzą tyle paliwa ile jest potrzeba i przeskakuje na lpg :thumbdown:

dobrze/źle zrobiony oznacza chyba w tym przypadku ilość KM :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, kolega Nowotczyński nie chce grzebać w LandiRenzo.

> dobrze/źle zrobiony oznacza chyba w tym przypadku ilość KM

tu chyba raczej chodzi o czasy wtrysków, ale musiałby się spec wypowiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, kolega Nowotczyński nie chce grzebać w LandiRenzo.

> dobrze/źle zrobiony oznacza chyba w tym przypadku ilość KM

tu chyba raczej chodzi o czasy wtrysków, ale musiałby się spec wypowiedzieć

ta instalacja jest malo popularna i malo kto ja montuje. z serwisem tez moze byc problem. dobra ale droga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta instalacja jest malo popularna i malo kto ja montuje. z serwisem tez moze byc problem. dobra ale droga

i tu się robi problem :(

Nie ma gazownika = nie ma chipowania.

A może ktoś zna zakład, któremu można zaufać na Pomorzu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Od kilkunastu dni też jeżdżę na instalce LR Omegas, reduktor tak jak u Ciebie IG1 Turbo tylko wtryskiwacze mam wydajniejsze, bo MED biały. Przed montażem uprzedziłem gazownika, że autko w niedalekiej przyszłości pewnie będzie miało dłubnięty motor więc instalka ma być rozwojowa (stąd biały MED). Co do reduktora to nie musisz się martwić bo podoła bez problemu, poczytaj sobie na sieci o jego konstrukcji i wydajności. Co do wydajności wtryskiwaczy to zależy od softu jaki zrobisz. Podobno taką bezpieczną granicą podniesienia mocy, przy której wtryskiwacze będą sobie radziły i nie będą się zapętlały jest próg 180 PS'ów. Jeśli tuner będzie doświadczony i będzie wiedział co robi to nie powinieneś mieć problemów na tej instalacji. Ewentualnie zainwestuj w nową listwę wtryskową - MED'a białego, koszt chyba coś ok. 800 zeta, jak odsprzedaż swoją to nie powinieneś być mocno w plecy.

Co do wystrojenia instalacji po modyfikacjach to powinien to ogarnąć każdy gazownik. Podjedź tam gdzie zakładałeś gaz, jeśli z salonu Skodzina wyjechała z instalacją to podjedź do salonu skody i zapytaj kto im montuje (ewentualnie sprawdź w papierach, powinna być jakaś pieczątka zakładu). Jak ktoś wcześniej napisał instalacja nie jest mocno popularna ze względu na cenę ale warto do niej dopłacić, zwłaszcza jak ktoś dłużej będzie jeździł autem.

Co do zakładów w Twoim regionie to sprawdź na stronie: http://www.landi-renzo.com.pl/

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Już postanowione - chip będzie, MED-y muszę zmienić na białe,

kalibrację instalacji powinienem ogarnąć sam. Jak nie ogarnę,

to będę ew. szukał pomocy u speców od LPG.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Już postanowione - chip będzie, MED-y muszę zmienić na białe,

kalibrację instalacji powinienem ogarnąć sam. Jak nie ogarnę,

to będę ew. szukał pomocy u speców od LPG.

...

Z wymianą listwy wtryskiwaczy wstrzymaj się do czasu zrobienia chipsa, może dadzą radę. Jeśli nie to wtedy wymienisz.

Masz może programik do Omegas'a? Bo ja znalazłem jakiś w sieci ale okrojony (sporo funkcji jest niedostępnych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja bym robił tak. Chip na moc max na jaką pozwala stan silnika przy obecnych gratach Pb w granicach bezpieczęństwa. Następnie zrobienie autokalibracja instalacji jak już będzie chodził na wolnych to lapka na siedzenie pasażera i w drogę. Jak wtryskiwacze zaczną sie zapętlać to trzeba by je wymienić, sprawdzić do jakiej krytycznej wartości spada ciśnienie na reduktorze (pewnie trzeba będzie podnieśc ciśnienie robocze o jakies 0,2bara)- może wystąpić koniecznosć wymiany miedzi na 8mm od butli do elektrozaworu. Rozwiercenia elektrozaworu na większą średnię. Przy niewielkich spadkać ciśnienia moze wystarczyć zrobienie spirali z przewodu 8mm od elektrozaworu do reduktora. Można wyregulować instalację tak aby jeździła w miarę ok do pewnych obciązeń silnika z odznaczeniem opcji spadku ciśnienia na reduktorze do krytycznych 0,8bara i bezwzględnym przełaczneim sie na Pb. Mnożnik pewnie będzie w okolicach 1,5 lub nawet momentami wyższy w zależności od tego jak dłubną motor i turbawka wydoli. Do 4 tyś/obr min powinieneś poruszać sie na LPG powyżej raczej bedzie sie przełaczął na Pb.

Jakbyś robił chip w stolicy to polecam zakłąd migas na modlinskiej tylko trzeba sie zapisać jakieś 1-2 tyg wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja u siebie mam identyczna instalke,tylko,ze zakladana we wloszech i na fabrycznych 180 konikach nie czuje roznicy w jezdzie pb czy lpg...i tez mysle nad programem...a tak z ciekawosci...orientowalas sie jak to cenowo wyglada u Ciebie wgranie programu...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sołtys85 - dzięki za sugestie

sebastian66 - customowy soft pod 1.8T ze shamowaniem myślę, że może kosztować 1000-1500zł.

Auto jest w trakcie ustawiania. Jak skonczę - podzielę się wnioskami, może się komuś przyda. Ze wstępnych testów wynika, że instalka LPG radzi sobie całkiem dobrze na podniesionej mocy, ale mapa dla LPG była ustawiona dziwnie - przy pełnym bucie korekcje były na +8. Wtryski lały gaz na maksa, korekcje krótkoterminowe z VAG-a na gazie przekraczały -20, a mimo to Labda Factor schodziło do 0,79. Może autor miał w tym jakiś cel (chłodniej?), ale to chyba lekka przesada, więc będę dążył do Lambda 0,8X przy mniejszych korektach. Poza tym, programdla Pb jeszcze nie jest doszlifowany do końca, więc na razie ciężko o konkrety.

Pozdrawiam[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2010, 00:27_________________________________________________sołtys85 - przy podniesionym cisnieniu (1,45bar) MED-y lały ogromne ilości gazu. Musiałem robić spore korekty. Powróciłem do 1.34 bar (jak w instrukcji) i przy doładowaniu max ok 1,1 bar (0,6 fabrycznie) i tak korekty przy pełnym obciążeniu są sporo na minus. Tak więc instalka z czarnymi MEDami spokojnie daje rady aż do odcinki. Jestem zaskoczony wydajnością tej instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Tak jak napisałem już na forum lpg - jak ogarniesz wszystko do końca to poproszę o jakiś mały poradnik w jaki sposób ogarniałeś gaz po zrobieniu softu, na podstawie których grup robiłeś logi w celu zrobienia korekt w sofcie Omegas'a itd. U mnie na standardowym sofcie benzynowym korekty długoterminowe podczas jazdy na lpg schodzą do -6,0~-6,3%, nie jest to dużo ale myślę, że warto było by to jeszcze troszkę skorygować.

Pozdrawiam!

Ps. Widzisz - myślałem, że czarne MED'y mogą sobie nie poradzić z nowym softem a tu proszę. :>

To co potrafią białe, które mam zamontowane u siebie? O reduktor się nie martwię, bo IG1 to chyba jeden z najlepszych reduktorów na rynku. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...