jack king Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 Witam wszystkich mam a4 quattro ostatnio podczas jazdy usłyszałem cichy zgrzyt w okolicy skrzyni biegów. Po kilku dniach zaczęło sie to nasilać, postanowiłem to sprawdzić .Podczas jazdy wrzuciłem na luz i nasłuchiwałem,zgrzytanie nie ustąpiło ,postanowiłem wyłączyć silnik i dalej to samo. Uniosłem więc samochód i zacząłem obracać kołem prawym i nic lewym też nic. Napiszcie proszę co może być przyczyną i jak to sprawdzić oraz koszty części i naprawy pozdrawiam
cayenne Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 Ale zgrzyta Ci podczas zmiany biegów,czy jak poprostu jedziesz? Sprawdz przede wszystkim poziom oleju. Jak najszybciej podjedz do warsztatu niech zwalą skrzynie,albo niech jakaś złota rączka sie z Tobą przejedzie. I zrób to jak najszybciej,bo możesz niedługo szukać nowej skrzyni,czego Ci nie życze. Jeśli to oczywiście skrzynia wydaje takie dźwięki.
Pikuś Opublikowano 9 Lipca 2007 Opublikowano 9 Lipca 2007 Jak kolega wyzej, szybko sprawdz poziom oleju. Moze to byc tez torsen. Sa ta zgrzyty, czy moze metaliczny odglos jakby cos o cos sie ocieralo?? Czy po wcisnieciu sprzegla ustaje? na postoju tez jest ten objaw? Ceny nie beda male bo masz quattro.
jack king Opublikowano 10 Lipca 2007 Autor Opublikowano 10 Lipca 2007 Jak już wcześniej pisałem niepokojący mnie dźwięk nie słychać podczas zmiany biegów, wciśnięcie sprzęgła też nic nie pomaga ,słychać go nawet wtedy gdy auto się toczy na luzie a silnik jest wyłączony ,na postoju nic nie słychać. Dźwięk jest podobny do uszkodzonego przegubu. słychać go przy prędkości ok 30km i więcej,i nie cały czas tylko co 2 ,3 sekundy. Olej w skrzyni oczywiście zaraz sprawdzę. [br]Dopisany: 09 Lipiec 2007, 15:13 _________________________________________________olej w skrzyni sprawdziłem jest ok.
felek59 Opublikowano 15 Lipca 2007 Opublikowano 15 Lipca 2007 To niestety moze oznaczac problem z torsenem, przynajmniej tak bylo w moim przypadku, stuki i zgrzytanie niezaleznie czy jade na luzie czy na biegu skonczylo sie to dosc optymistycznie bo koszt naprawy z wymiana sprzegla i oleju w skrzyni zamknal sie kwota 1500zl u mnie dokladnie poszla taka podkladka dystansowa w torsenie i kawalki jej caly czas krazyly w skrzyni co chwile rowalajac mi rolke napedu predkosciomierza teraz mam spokoj ale koszta pewne ponioslem dziwna sprawa jest taka ze auta z napedem 4x4 powinny miec jednakowe opony tzn na obu osiach ten sam rozmiar, kupujac opony na wiosne wiedzialem o tym fakcie i mam stadartowe 195/65/15 , jezdze po dziurach i nie mam zamiaru zmieniac na inny profil ale w brifie niemieckim mialem ze auto wyszlo z fabryki na na przedniej osi 195/65/15 a na tylniej 206/60/15 to jest okolo 7,5mm roznicy w srednicy kola !!! ponad 1% !!!! nie wiem jak to mozliwe ale tak bylo i to zawsze jest przyczyna uszkodzenia torsena radze przyjzec sie tez zawieszcze tylniej wachacz podparty jest na 2 takiech elementach gumowo metalowych niestety mozna je kupic tylko w aso ale nie kosztuja duzo cos kolo 50zl i czasem jak sa wybite wachacz lata jak zyd po pustym sklepie i pojawiaja sie zgrzyty w kazdym razie sprawdzic zawieche a jak pewny jestes ze to skrzynia to na podkarpaciu moge pomoc mam czlowieka ktory zajmuje sie tylko skrzyniami manualami wiec telefon moge dac pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się