Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] a4 quattro pomocy zgrzyty w okolicy skrzyni biegów


 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich mam a4 quattro ostatnio podczas jazdy usłyszałem cichy zgrzyt w okolicy skrzyni biegów.

Po kilku dniach zaczęło sie to nasilać, postanowiłem to sprawdzić .Podczas jazdy wrzuciłem na luz i nasłuchiwałem,zgrzytanie nie ustąpiło ,postanowiłem wyłączyć silnik i dalej to samo.

Uniosłem więc samochód i zacząłem obracać kołem prawym i nic lewym też nic.

Napiszcie proszę co może być przyczyną i jak to sprawdzić oraz koszty części i naprawy

pozdrawiam :quattro:

Link to comment
Share on other sites

Jak kolega wyzej, szybko sprawdz poziom oleju.

Moze to byc tez torsen. Sa ta zgrzyty, czy moze metaliczny odglos jakby cos o cos sie ocieralo??

Czy po wcisnieciu sprzegla ustaje?

na postoju tez jest ten objaw?

Ceny nie beda male bo masz quattro.

Link to comment
Share on other sites

Jak już wcześniej pisałem niepokojący mnie dźwięk nie słychać podczas zmiany biegów, wciśnięcie sprzęgła też nic nie pomaga ,słychać go nawet wtedy gdy auto się toczy na luzie a silnik jest wyłączony ,na postoju nic nie słychać.

Dźwięk jest podobny do uszkodzonego przegubu.

słychać go przy prędkości ok 30km i więcej,i nie cały czas tylko co 2 ,3 sekundy.

Olej w skrzyni oczywiście zaraz sprawdzę.

[br]Dopisany: 09 Lipiec 2007, 15:13 _________________________________________________olej w skrzyni sprawdziłem jest ok.

Link to comment
Share on other sites

To niestety moze oznaczac problem z torsenem, przynajmniej tak bylo w moim przypadku, stuki i zgrzytanie niezaleznie czy jade na luzie czy na biegu skonczylo sie to dosc optymistycznie bo koszt naprawy z wymiana sprzegla i oleju w skrzyni zamknal sie kwota 1500zl

u mnie dokladnie poszla taka podkladka dystansowa w torsenie i kawalki jej caly czas krazyly w skrzyni co chwile rowalajac mi rolke napedu predkosciomierza

teraz mam spokoj ale koszta pewne ponioslem

dziwna sprawa jest taka ze auta z napedem 4x4 powinny miec jednakowe opony tzn na obu osiach ten sam rozmiar, kupujac opony na wiosne wiedzialem o tym fakcie i mam stadartowe 195/65/15 , jezdze po dziurach i nie mam zamiaru zmieniac na inny profil ale w brifie niemieckim mialem ze auto wyszlo z fabryki na na przedniej osi 195/65/15 a na tylniej 206/60/15 to jest okolo 7,5mm roznicy w srednicy kola !!! ponad 1% !!!! nie wiem jak to mozliwe ale tak bylo i to zawsze jest przyczyna uszkodzenia torsena

radze przyjzec sie tez zawieszcze tylniej wachacz podparty jest na 2 takiech elementach gumowo metalowych niestety mozna je kupic tylko w aso ale nie kosztuja duzo cos kolo 50zl i czasem jak sa wybite wachacz lata jak zyd po pustym sklepie i pojawiaja sie zgrzyty

w kazdym razie sprawdzic zawieche a jak pewny jestes ze to skrzynia to na podkarpaciu moge pomoc mam czlowieka ktory zajmuje sie tylko skrzyniami manualami wiec telefon moge dac

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...