Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Demontaż kolektora


ripper774

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przymierzam się do wymiany połamanej kierownicy (zespół napędowy kol.ssącego) w kolektorze ssącym.Z tego co widzę nie obędzie się bez demontażu całego kolektora , wymianę planuję dokonać we własnym zakresie.Mam zapytanie na co zwrócić uwagę przy demontażu kolektora żeby go nie uszkodzić?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema ziomulek :) ja ci nie powiem na co uważać ale ci powim obejżyj se przy łokazji tom pierdolonom odme olejową bo będziesz ją miał jak na widelcu.Powodzenia.Acha jest jeszcze jeden motyw: filtr oleju jest wkrecony w chłodniczkę oleju,i z niej wychodzi wąż wodny wchodzący w rurę wodną-krótki w kształcie litery C. obejżyj go sobie czy nie jest sparciały,albo załamany bo one pękają na potege-plaga.Też bedziesz miał do niego dojście a możesz uniknąć wycieku chłodziwa.życzę powodzenia przy grzebusowaniu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem już po wymianie kierownicy powietrza , demontaż kolektora odbył się bez większych trudności, pierwsze wrażenia po wymianie to lepsze przyśpieszenie i brak dzwonienia przy 2500-3000obr/min,teraz jestem w fazie sprawdzania ilości spalanego oleju, chce sprawdzić ile ubędzie po przejechaniu 1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisz kolego, tez jestem ciekawy?? ....

a tak na marginesie ile ci palił wcześniej oleju ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę głównie bardzo spokojnie, bez wariacji. Spalanie zwykle w okolicach 6L trasa, w mieście 8L ...

Czasami na niewielkich odcinkach do 150km/h, ale ogólnie 100km/h ...

Oleju pali mi 1L na 2tys. , chodź wolałbym, aby autko brało znacznie mniej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM,

Najwięcej zjadał mi oleju na trasach 0,7l/tyś km (duże prędkości), ale i w jeździe po mieście było spore zużycie.Czekam na jakąs dłuższą trasę to sprawdzę dokładnie.Tak na marginesie po demontażu kolektora wylało sie z niego jakeś 150ml oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż u mnie kierownica reaguje na dodawanie gazu (mam nadzieje ze to świadczy o poprawnym działaniu kierownicy)...

Ale z tego co widzę to wszyscy maja podobne złożycie oleju ....

Wiec nie wydaje mi sie aby wariator(element 4) był przyczyną .... wygląda on na element który raczej nie wymienia się profilaktycznie,

a tu nagle u wszystkich był by wadliwy ....

Kierownica też jest przypadkiem nietypowym , ale przy spokojnej jeździe nie powinna wywoływać zbyt intensywnego pobierania oleju ...

wiec gdzie leży przyczyna !!! :mysli:...

A możne kierownica naszła nagarem i stała się mało przepustowa ....

Kolego ripper774 jak wyglądała stara kierownica po demontażu ???...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Kolego aramir kierownica wyglądała troszkę zdarta , ta nowa którą zamontowałem chodzi bardzo ścisło.Co do zużycia oleju w moim przypadku znacznie spadło przejechałem od wymiany 860km dolałem 150ml oleju do stanu który miałem zaraz po założeniu kierownicy.Dynamika silnika znacznie się poprawiła, a wynik ze zużyciem oleju jest dla mnie satysfakcjonujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na początek proszę o wyrozumiałość dla zielonego do czego służy ta kierownica i za co odpowiada 2 jak sprawdzić jej stan lub działanie prawidłowe lub nie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na początek proszę o wyrozumiałość dla zielonego do czego służy ta kierownica i za co odpowiada 2 jak sprawdzić jej stan lub działanie prawidłowe lub nie

pozdrawiam

bylo juz pisane na forum jak sprawdzic: wystarczy zdjac plastikowe wieczko które siedzi na wcisk i zobaczyc czy porusza sie dzwigienka przy mocniejszym depnieciu w gaz.

A do czego ona słuzy to chetnie sam poslucham.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy mógłby ktoś opisać krok po kroku jak zdemontować kolektor ssący? Czy odkręcać go w całości od silnika czy zdjąć opaski i zsunąć bez odkręcania? Wszystko zrobię od góry czy z kanału też coś trzeba odkręcać? Da radę wyjąć razem z przepustnicą żeby ją przy okazji przeczyścić? Pozdrawiam

Edytowane przez Maxiiiii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się łapię do pytania kolegi bo też czeka mnie demontaż 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...