Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zablokowany wałek pompy oleju- brak smarowania


marjon

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich. mam nastepujacy problem z autem. podczas jazdy przez miasto wjechalem w dziure i dosc mocno szarpnelo autem (silnik nie uderzyl o asfalt bo nie bylo nic slychac i pod spodem auta tez nie ma zadnych sladow) i w tej chwili zaczelo cos piszczec i kopcic sie spod maski i zapalila sie kontrolka oleju. zgasilem auto i okazalo ze piszczal pasek rozrzadu az sie z niego kopcilo bo zablokowalo sie jedno kolko z ktorym wspolpracuje, nie napinacz ani rolka tylko to duze pod pompa wtryskowa. auto zcholowalem do domu i znajomy mechanik byl akurat w okolicy to do mnie przyjechal zeby zobaczyc co sie stalo. powiedzial ze to zablokowane kolko napedza walek od pompy oleju, dlatego zapalilo sie smarowanie. po scholowaniu auta to kolko zaczelo sie znow krecic ale silnika nie odpalalem bo widac po pasku rozrzadu ze jest mocno zciorany przez to tarcie i bycmoze nawet juz przeskoczyl o zabek jak sie rozgrzal, to sie troche boje zanim kupie nowy. mechanik nie stwierdzil jednak dlaczego to kolko sie zablokowalo bo sam nie wie bez rozbierania. tylko dodal ze jesli auto bylo w przeszlosci uderzone przodem(a napewno bylo) to mogl sie po czasie wysunac jakis klin od tego kolka i o cos zaczepic. spotkal sie juz ktos z takim przypadkiem?? prosze o jakies porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz problem nie ma co aż wspólczuje ale ja jak inni powiedzą że można tylko gdybać.Tak jak powiedział mechanik bez rozbierania trudno coś powiedzieć.Czy widziałeś w jakim stanie jest pasek rozrządu?.Jak przeskoczył jeden ząbek to nic się nie stało ale jak poszedł dalej to nie chcę straszyć ale zawory pokrzywione i popychacze do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz co było przyczyną i czy poradziłeś sobie z problemem? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki problem rozwiazany. przy rozbieraniu oslon od rozrzadu znalazlem na spodzie winowajce. byla nim wytarta z jednej strony nakretka M6 z kolniezem-podkladka, ktora to po wjechaniu w dziure musiala podskoczyc i zablokowala kolko pompy oleju, potwierdzily to swieze slady pod spodem kolka. przeszlifowalem to kolko papierem z resztek starego paska, znienilem pasek i rolki rozrzadu( oczywiscie musialem go od nowa ustawiac bo jak pasek sie nagrzal przeskoczyl na wale o 2 zabki) odpalilem i silnik normalnie pracuje!!!!!![br]Dopisany: 11 Maj 2010, 22:34_________________________________________________jednak trzeba uwazac zeby nic nie zgubic przy rozkecaniu auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...