Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ADP] Jak naprawić błąd ABS-u 00597. Ruchome sygnały prędkości kół ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem robiłem u mechanika hamulce tył wymiana tarcz i klocków przód toczenie. Po tym wyskakuje mi błąd "00597 P1728 Ruchome sygnały prędkości kół ABS – zakres / działanie" mechanik nie wie o co chodzi i jak sie za to zabrać żeby naprawić. A Wy jak sądzicie co to może być? Czyżby mi jakiś czujnik zepsuł?

Opublikowano

Przyczyną tego błędu (00597 - różnica prędkości obrotowej kół) jest:

różny rozmiar kół

zabrudzenie rotorów lub czujników

uszkodzenie któregoś czujnika

odsunięcie się czujnika od rotora

uszkodzone łożysko koła.

Ja obstawiam, że albo uszkodził ci tarczę ABS z tyłu albo nie dosunął jej tak jak powinna być. Są wybijane ze starych tarcz i mogło mu coś nie pójść tak jak powinno. Albo nie dokręcił odpowiednio łożyska z tyłu i tarcza jest odsunięta od czujnika.

Gość Mateusz.olma
Opublikowano

witam,w mojej wystepuje podobny problem tylko ze pojawia sie podczas jazdy na prostym odcinku drogi powyzej predkosci 130km/h i swieci az do wylaczenia silnika,podlaczylem Vaga i pokazal mi taki blad "(597) Roznice w impulsach prekosci kol,brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzetem-Blad sporadyczny".hmm nie wiem gdzie szukac tego problemu bo normalnie wszystko dziala dobrze.Pomocy

Opublikowano

Czujniki są zasilane z małych generatorów napięcia i są zbudowane z rdzenia magnetycznego oraz z uzwojenia wykonanego z materiału przewodnikowego, (czyt. wytwarzają pole magnetyczne). Głównym powodem usterek czujników ABS jest korozja. Na końcówkach czujników zbiera się rdza, stąd przekłamania czujników. W moim przypadku miałem identyczne objawy jak kolega Mateusz, pomogło wyjęcie i przeczyszczenie czujników. U mnie błąd pojawił się po wymianie tarcz i klocków.

Gość Mateusz.olma
Opublikowano

No bede musial zrobic podobnie,bo faktycznie ja jeszcze nie wymienialem nic w hamulcach ale ktos chyba przedemna napewno wymienial tarcze i klocki bo dobrze wygladaja,ale jak u ciebie pomoglo to i faktycznie i u mnie bedzie podobnie.Dzieki napisze jak i co po czyszczeniu czujnikow. :th:

Opublikowano

A ja mam pytanie w koledi A4 97r 1,8 podczas dojezdzania do skrzyzowania i hamowania z malych predkosci wlacza sie abs oraz przy jezdzie 150 km/h oswieca sie kontrolka abs. Po podłaczniu vaga bledów nie ma. Co to moze byc czujnik ktorys uszkodzony czy moze tarczka z abs uszkodzona?? Trzeba sprawdzac przy kazdym kole czy moze da sie jakos dokladnie zlokalizowac problem?? Oraz dlaczego vag nie pokazuje błedu??

[br]Dopisany: 04 Czerwiec 2008, 10:35 _________________________________________________czy nikt nic nie wie na ten temat??

Gość Mateusz.olma
Opublikowano

No i pomoglo,faktycznie vag nie rejestrowal bledu tylko ten jeden nam znany juz 597 ale i to nie zawsze.Ale dokonalem pomiaru predkosci kol w samochodzie oczywiscie tylko przy jezdzie na wprost z malymi prekosciami bo przy wiekszych system sie rozlanczal,zauwazylem znacznie wieksza wartosc w pewnym momencie w tylnim prawym kole wszystkie mialy po 10km/h a ten jeden mial az 28/kmh wyciaglem czujnik i byl strasznie zardzewialy i zabrudzony przeczyscilem go i wlozylem wszystko dziala jak powinno.Pozdrawiam :) :th:

Opublikowano

No i pomoglo,faktycznie vag nie rejestrowal bledu tylko ten jeden nam znany juz 597 ale i to nie zawsze.Ale dokonalem pomiaru predkosci kol w samochodzie oczywiscie tylko przy jezdzie na wprost z malymi prekosciami bo przy wiekszych system sie rozlanczal,zauwazylem znacznie wieksza wartosc w pewnym momencie w tylnim prawym kole wszystkie mialy po 10km/h a ten jeden mial az 28/kmh wyciaglem czujnik i byl strasznie zardzewialy i zabrudzony przeczyscilem go i wlozylem wszystko dziala jak powinno.Pozdrawiam :) :th:

Trzeba słuchać starszych :tongue4: dobra robota :th:
Opublikowano

dokonalem pomiaru predkosci kol w

Gdzie mozna znalezc w Vag te wartości? Chyba ze inaczej je sprawdzałeś.

Opublikowano

Jak wejdziesz sobie Vag-iem w opcje ABS to chyba 011 kanał w logach albo inny nie pamiętam tam pokazuje 4 czujniki po jednym z każdego koła tam możesz sprawdzić czy czujka działa poprawnie. U mnie przed i po wymianie łożyska które rozsypało się w mak błąd wyskakuje zaraz po ruszeniu, ale przypuszczam że albo tarcza uszkodziła czujnik bo był mocno szlifnięty albo go przesunęła do wnętrza i nie łapie sygnału bądź też za płytko siadła mi tarcza i jak trochę auto nabije km to sytuacja sie unormuje jak dociągnę tarcze. Jak będę sprawdzał dynamicznie czujniki to napisze który kanał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...