jarkond Opublikowano 18 Lipca 2007 Opublikowano 18 Lipca 2007 Witam To mój pierwszy wątek więc proszę o wyrozumiałość. Mam problemy z klimatyzacją na postoju (na trasie chłodzi super, ale w mieście np. na światłach, załącza się i rozłącza i jedynie śmierdzi) - z tego co widziałem nie załącza się wentylator chłodnicy. VAG zgłasz a błąd: 792 - Włącznik ciśnienia w klimatyzacji - F129 Wiem, że w tym samochodzie, kilka miesięcy temu był wymieniony ten wentylator. A obecna awaria pojawiła się po odebraniu samochodu z warsztatu, gdzie wymieniali mi chłodnicę. (Niestety reklamacja nie wchodzi w grę ) Może coś jest nie podłączone ?? Dzwoniłem do poleconego mi przez znajomych warsztatu zajmującego się klimatyzacją ale powiedzieli jedynie, że sie takimi rzeczami nie zajmują. Ozdrawiam i będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Jarek
lukasssw Opublikowano 18 Lipca 2007 Opublikowano 18 Lipca 2007 sprawdź czy przewód jest podłączony poprawnie do wentylatora (złączka o ile się nie mylę jest w okolicy zbiorniczka od wspomagania) ewentualnie podłącz wentylator na krótko do akumulatora aby sprawdzić czy jest sprawny, bo prawdopodobnie się uszkodził. Zawsze kiedy włączasz klimatyzację wentylator MUSI się kręcić
jarkond Opublikowano 18 Lipca 2007 Autor Opublikowano 18 Lipca 2007 Zrobiłem tak jak pisałeś. Podłączyłem wentylator na krótko i działa...
Motor Opublikowano 18 Lipca 2007 Opublikowano 18 Lipca 2007 Czyli : 792 - Włącznik ciśnienia w klimatyzacji - F129 jest po stronie pasażera przy chłodnicy zobaczysz jak zdejmiesz nakładkę zderzaka.
Eljot Opublikowano 23 Lipca 2007 Opublikowano 23 Lipca 2007 Te objawy świadczą o tym, że masz problem ze sterowaniem pracą wentylatora/jeżeli chodzi po podłączeniu na krótko/. Jak jedziesz w trasie, to powietrze chłodzi czynnik i nie powstaje w układzie wysokie ciśnienie. Na światłach nie masz takiego chłodzenia i dlatego ciśnienie wzrasta do max i wyłącznik ją rozłącza. Aby się do niego dostać musisz wyjąć prawą przednią lampę, za nią przy chłodnicy jest ten wyłącznik. Sprawdź połączenie, przeczyść styki a najlepiej popryskaj środkiem dla polepszenia kontaktu. Jak wymieniali chłodnicę mogli to niedokładnie połączyć. Następnie to samo zrób z drugim końcem/wtyk z 4 przewodami/ znajdujący się koło zbiornika z płynem do wspomagania.Jeżeli nie będzie poprawy sprawdź, cy nie ma gdzieś zwarcia "po drodze" tych 4 przewodów. Powodzenia.
jarkond Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Opublikowano 31 Lipca 2007 SPRAWA ZAMKNIęTA... Pod kolumną kierownicy trzeba było odkręcić osłonę i wymienić "bezpiecznik wentylatora klimatyzacji" Pozdrawiam Wszystkich Jarek
jaskil Opublikowano 31 Lipca 2007 Opublikowano 31 Lipca 2007 jestem zielony mam ten sam problem a teraz do sedna sparawy w schematach znalazlem tylko w dodatkowej skrzynce przekaznikow bezpiecznik wentylatora chlodnicy czy to wlasnie ten?? pozdrawiam jaskil
jarkond Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Opublikowano 31 Lipca 2007 Dokładnie ten pod kolumną kierownicy odkręcasz 4 sruby i zdejmujesz osłonę. Zobaczysz kilka przekazników i 2 duże bezpieczniki, lewy (40) to własnie ten od wentylatora klimatyzacji. Powodzenia, i oby o to chodziło (mnie ta naprawa kosztowała 2 PLN
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się