jayd Opublikowano 25 Maja 2010 Opublikowano 25 Maja 2010 Cześć Mam prośbę żeby ktoś zerknął na moje logi ANB 1.8T. Ogólnie mam problem że na jałowym trzęsie szarpie silnikiem. Kilka informacji: - nie ważne czy ciepły czy zimny, czasami szarpie mniej czasami więcej - błędów w VAGu nie ma - wyraźnie jakby silnik gubił zapłony, w VAGu misfires 0 - świece zmieniane 10tys - na gazie też się zdarza ale 20% słabiej i rzadziej niż na benzynie - rok temu też się to zdarzało (nie miałem wtedy gazu) ale rzadko tzn jedno lekkie szarpnięcie na 1 minutę, ale teraz to jest co kilka sekund lub nawet kilka razy w ciągu sekundy, nieregularnie - kilka razy wlewałem STP do wtryskiwaczy, jeździłem też na benzynie sporo ale nic nie pomaga - szarpnięcia odczuwalne są na całej budzie... - problem odczuwalny tylko na jałowym, podczas jazdy nie ma przerw, dławienia itp..., chociaż wydaje mi się że wozik się słabo zbiera, ale to inna historia, wyjdzie w logach - dzisiaj zrobię dynamiczne... pod kątem turbo i przepływomierza - rozrząd zmieniany z 10k temu Dodam, że te szarpnięcia pokrywają się ze "skokami" IgnitionAngle z kanału 003 Nie wiem czy dobrze widzę, ale wartości przepływomierza są tragiczne (nie wiem czy w logach statycznych wartości powinny się zmieniać w stosunku do obrotów tak jak w dynamicznych, bo silnik jest nieobciążony - więc mnie uświadomcie) Dzisiaj chyba wymienię filtr powietrza i przeczyszczę przepływkę. Jeszcze pytanie czy wartości napięć na cylindrach powinny się różnić (nie mam tego w logach ale mnie to interesuje)? np cylinder 1 - 0,9V 2 - 1,2V 3 - 1,1V 4 - 0,7V Logi z kanałów 001, 002, 003, 031, 110 http://img232.imageshack.us/img232/1518/001003f.png http://img248.imageshack.us/img248/1149/002tb.png http://img21.imageshack.us/img21/9844/003jw.png http://img693.imageshack.us/img693/5505/003031.png http://img44.imageshack.us/img44/3452/110rr.png Dzięki za każde rzetelne info
mateogda Opublikowano 25 Maja 2010 Opublikowano 25 Maja 2010 Nie wiem czy dobrze widzę, ale wartości przepływomierza są tragiczne... Jak dla wolnych obrotów są ok. Zrób przepływkę i ciśnienie doładowania dynamicznie, bo inaczej nie ma o czym gadać. Pokaż też wartości wyuczone sondy z gr 032.
jayd Opublikowano 25 Maja 2010 Autor Opublikowano 25 Maja 2010 OK, powtórzyłem logi i dodałem dynamiczne, logowałem co się dało Logi statyczne: 001 002 002 026 003 004 031 032 033 034 036 037 041 055 099 Logi dynamiczne: 002 (te są trochę niedokończone, lepiej widać w 002_115) 115 114 115 002 115 118 Po logach turbo i przepływomierza widać że chyba nie jest tak źle... Co sądzicie o tych logach? Oczywiście główny problem który mnie interesuje to to nieszczęsne szarpanie (tylko na jałowym). Mam jeszcze jedno pytanie... gdzieś czytałem że jeśli układ jest szczelny to jeśli szczelnie zatkam wlot powietrza (np. tuż przy filtrze) to silnik powinien się chociaż przydusić, jest to prawdą?
mateogda Opublikowano 26 Maja 2010 Opublikowano 26 Maja 2010 Oczywiście główny problem który mnie interesuje to to nieszczęsne szarpanie (tylko na jałowym). Na obu paliwach? Mam jeszcze jedno pytanie... gdzieś czytałem że jeśli układ jest szczelny to jeśli szczelnie zatkam wlot powietrza (np. tuż przy filtrze) to silnik powinien się chociaż przydusić, jest to prawdą? Wręcz zgasnąć bym powiedział....
jayd Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Opublikowano 26 Maja 2010 Szarpie na obu paliwach - z tym że na gazie dużo słabiej i rzadziej o jakieś 90%. Na gazie pracuje bardzo równo i jest to prawie nieodczuwalne, więc możliwe, że nie ma powiązania pomiędzy lpg i nieregularną praca na benzynie, ale wykluczyć tego nie mogę. Dodam że te zaburzenia pracy silnika słuchać/czuć też przy wydechu z rury, tzn czuć że powietrze jest wydmuchiwane nieregularnie, skokowo zgodnie z szarpnięciami, więc na pewno jest to problem z pracą silnika a nie z tłumieniem drgań... itp. 7.06.2010 Niestety na gazie zaczyna się robić podobnie i z podobną intensywnością - ten sam nierówny charakter pracy silnika (drgań). Wymieniłem w międzyczasie filtr powietrza i przeczyściłem przepływomierz, ale jest tak samo... Ma ktoś pojęcie czemu tak się może dziać? Może to coś z rozrządem - przeskoczył? - sprawdzałem pasek jest dobrze napięty, podczas pracy chodzi równo. Da się takie coś w logach wykryć?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się