Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ANB] Prośba o anlize logów, trzęsie szarpie silnikiem na jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Mam prośbę żeby ktoś zerknął na moje logi ANB 1.8T. Ogólnie mam problem że na jałowym trzęsie szarpie silnikiem.

Kilka informacji:

- nie ważne czy ciepły czy zimny, czasami szarpie mniej czasami więcej

- błędów w VAGu nie ma

- wyraźnie jakby silnik gubił zapłony, w VAGu misfires 0

- świece zmieniane 10tys

- na gazie też się zdarza ale 20% słabiej i rzadziej niż na benzynie

- rok temu też się to zdarzało (nie miałem wtedy gazu) ale rzadko tzn jedno lekkie szarpnięcie na 1 minutę, ale teraz to jest co kilka sekund lub nawet kilka razy w ciągu sekundy, nieregularnie

- kilka razy wlewałem STP do wtryskiwaczy, jeździłem też na benzynie sporo ale nic nie pomaga

- szarpnięcia odczuwalne są na całej budzie...

- problem odczuwalny tylko na jałowym, podczas jazdy nie ma przerw, dławienia itp..., chociaż wydaje mi się że wozik się słabo zbiera, ale to inna historia, wyjdzie w logach - dzisiaj zrobię dynamiczne... pod kątem turbo i przepływomierza

- rozrząd zmieniany z 10k temu

Dodam, że te szarpnięcia pokrywają się ze "skokami" IgnitionAngle z kanału 003

Nie wiem czy dobrze widzę, ale wartości przepływomierza są tragiczne (nie wiem czy w logach statycznych wartości powinny się zmieniać w stosunku do obrotów tak jak w dynamicznych, bo silnik jest nieobciążony - więc mnie uświadomcie) :przebiegly:

Dzisiaj chyba wymienię filtr powietrza i przeczyszczę przepływkę.

Jeszcze pytanie czy wartości napięć na cylindrach powinny się różnić (nie mam tego w logach ale mnie to interesuje)?

np cylinder 1 - 0,9V 2 - 1,2V 3 - 1,1V 4 - 0,7V

Logi z kanałów

001, 002, 003, 031, 110

http://img232.imageshack.us/img232/1518/001003f.png

http://img248.imageshack.us/img248/1149/002tb.png

http://img21.imageshack.us/img21/9844/003jw.png

http://img693.imageshack.us/img693/5505/003031.png

http://img44.imageshack.us/img44/3452/110rr.png

Dzięki za każde rzetelne info

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze widzę, ale wartości przepływomierza są tragiczne...

Jak dla wolnych obrotów są ok. Zrób przepływkę i ciśnienie doładowania dynamicznie, bo inaczej nie ma o czym gadać. Pokaż też wartości wyuczone sondy z gr 032.

Opublikowano

OK, powtórzyłem logi i dodałem dynamiczne, logowałem co się dało :)

Logi statyczne:

001 002

s001002.th.png

002 026

s002026.th.png

003 004

s003004.th.png

031 032

s031032.th.png

033 034

s033034.th.png

036 037

s036037.th.png

041

s041.th.png

055

s055.th.png

099

s099.th.png

Logi dynamiczne:

002 (te są trochę niedokończone, lepiej widać w 002_115)

d002.th.png

115

d115.th.png

114 115

d114115.th.png

002 115

d002115.th.png

118

d118.th.png

Po logach turbo i przepływomierza widać że chyba nie jest tak źle...

Co sądzicie o tych logach?

Oczywiście główny problem który mnie interesuje to to nieszczęsne szarpanie (tylko na jałowym).

Mam jeszcze jedno pytanie... gdzieś czytałem że jeśli układ jest szczelny to jeśli szczelnie zatkam wlot powietrza (np. tuż przy filtrze) to silnik powinien się chociaż przydusić, jest to prawdą?

Opublikowano

Oczywiście główny problem który mnie interesuje to to nieszczęsne szarpanie (tylko na jałowym).

Na obu paliwach?

Mam jeszcze jedno pytanie... gdzieś czytałem że jeśli układ jest szczelny to jeśli szczelnie zatkam wlot powietrza (np. tuż przy filtrze) to silnik powinien się chociaż przydusić, jest to prawdą?

Wręcz zgasnąć bym powiedział....

Opublikowano

Szarpie na obu paliwach - z tym że na gazie dużo słabiej i rzadziej o jakieś 90%.

Na gazie pracuje bardzo równo i jest to prawie nieodczuwalne, więc możliwe, że nie ma powiązania pomiędzy lpg i nieregularną praca na benzynie, ale wykluczyć tego nie mogę.

Dodam że te zaburzenia pracy silnika słuchać/czuć też przy wydechu z rury, tzn czuć że powietrze jest wydmuchiwane nieregularnie, skokowo zgodnie z szarpnięciami, więc na pewno jest to problem z pracą silnika a nie z tłumieniem drgań... itp.

7.06.2010

Niestety na gazie zaczyna się robić podobnie i z podobną intensywnością - ten sam nierówny charakter pracy silnika (drgań).

Wymieniłem w międzyczasie filtr powietrza i przeczyściłem przepływomierz, ale jest tak samo...

Ma ktoś pojęcie czemu tak się może dziać?

Może to coś z rozrządem - przeskoczył? - sprawdzałem pasek jest dobrze napięty, podczas pracy chodzi równo.

Da się takie coś w logach wykryć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...