Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] Ciężko się kręci kierownicą.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

nie wiem jak to powinno być, ale u mnie nie ma opcji, żeby przekręcić kierownicę "jednym palcem" przy wolnej jeździe/postoju.

Kierownica chodzi dość ciężko, jak kupowałem to facet z Audi twierdził, że to normalne ale zaczynam mieć wątpliwości.

Można nią kręcić jedną ręką, ale trzeba porządnie złapać i użyć siły.

Przesiadłem się z Mercedesa A180, który fakt faktem jest 100 kg lżejszy od A4, ale tam kierownica chodziła bardzo lekko kręcenie jednym palcem odbywało się bez problemu.

Czy to normalne?

Opublikowano

Generalnie powinno chodzić lekko bez porządnego łapania kierownicy i użycia siły powinieneś kręcić kierą bo po to jest wspomaganie. :cool1: Nikt przecież nie jest w stanie ocenić czy wszystko jest ok nie siedząc za kierownicą. Jak u Ciebie z siłą? :wink4: Od początku masz te problemy czy coś było lepiej?

Opublikowano

Z siłą ok, tylko czuję ogromną różnicę pomiędzy poprzednim samochodem i tym. Auto jest dość nowe (1 rok) więc raczej nie powinno być uszkodzone.

Jak się już jedzie z normalną prędkością to zero problemów, ale manewrowanie na parkingu to już nie jest tak lekko.

Opublikowano

jedź na spota, popróbuj jak inne się kręcą, b7 czy b8 powinno być to samo

a potem reklamacja

Opublikowano

Nie porównuj Mercedesa z ulepszonym VW lub Skodą - sorry ale właśnie takie samochody mamy...

W mercedesach jest bardzo silne wspomaganie, szczególnie w tych starszych więc podejrzewam że kwestia przyzwyczajenia się do innego auta...

Opublikowano

A w Twoim kierownica na parkingu się kręci leciutko?

Ja nie mówię, że trzeba tam się strasznie wysilać, ale palcem się nie przekręci :) poprostu jak mam konkretnie kręcić to dobrze użyć obu rąk.

Opublikowano

A w Twoim kierownica na parkingu się kręci leciutko?

Ja nie mówię, że trzeba tam się strasznie wysilać, ale palcem się nie przekręci :) poprostu jak mam konkretnie kręcić to dobrze użyć obu rąk.

Słuchaj jak się wysiliłem to i palcem kiedyś w maluchu bez wspomagania kręciłem więc jest to pojecie względne. Jedno wiem że w mercach przynajmniej w tych z lat 80-90-tych i początek 2000 kiera się kręci prawie sama więc pewnie stąd twoje niezadowolenie po przesiadce ale weź pod uwagę to że przez to jest bardziej pewne...

Opublikowano

Nie no miałem na myśli bez wysiłku ;) nie tak żeby sobie palce połamać hehe.

No to że lepiej jak nie lata lekko przy większej prędkości to pewne, ale na parkingu lub podczas bardzo wolnej jazdy by się mogło przydać :)

Opublikowano

Potwierdzam... :)

Nie ma nawet co porównywać wspomagania w A4, a Mercedesie - nawet starej 190. :przebiegly:

Wsiądź sobie do BMW to podejrzewam, że nie palcem, a ręką będziesz miał problem kręcić kierownicą... :kox:

Opublikowano

Wsiądź sobie do BMW to podejrzewam, że nie palcem, a ręką będziesz miał problem kręcić kierownicą... :kox:

U mnie w BMW jest ok i ręki sobie jeszcze nie urwałem :cool1:

Ale zauważyłem pewną zależność im szersze opony tym bardziej odczuwa się opór na kierownicy gdy kręcisz w miejscu czy parkujesz ( oczywiście kręcenie kierą w miejscu jest nie zalecane :naughty: ). W BMW mam opony 205 a w Audi 235 i jak się przesiąde do Audi to czuję, że jest minimalnie ciężej, ale nie aż tak żebym się przy tym strasznie zmęczył :wink4:

Sprawdź jak szerokie masz opony u siebie w Audi, pozdro :wink4:

Opublikowano

Wsiądź sobie do BMW to podejrzewam, że nie palcem, a ręką będziesz miał problem kręcić kierownicą... :kox:

U mnie w BMW jest ok i ręki sobie jeszcze nie urwałem :cool1:

Ale zauważyłem pewną zależność im szersze opony tym bardziej odczuwa się opór na kierownicy gdy kręcisz w miejscu czy parkujesz ( oczywiście kręcenie kierą w miejscu jest nie zalecane :naughty: ). W BMW mam opony 205 a w Audi 235 i jak się przesiąde do Audi to czuję, że jest minimalnie ciężej, ale nie aż tak żebym się przy tym strasznie zmęczył :wink4:

Sprawdź jak szerokie masz opony u siebie w Audi, pozdro :wink4:

Eeee no bez przesady. Przecież szersza o 3 centy opona nie może mieć aż takiego wpływu na działanie wspomagania jeśli jest sprawne. :mysli::cool1:
Opublikowano

Ja jednak odczuwam bardzo minimalną różnicę, ale po kilku kilometrach szybko się przyzwyczajam do innego auta. Np w Oplu Astrze (opony 175), kiera kręciła się jeszcze lżej niż w BMW i Audi (wszystko w autkach jest sprawne, żadnych wycieków czy tym podobnych), może jednak jest coś w tej szerokości ;) a może każda marka ma inne wspomaganie i nie można tego porównywać :), pozdro

Opublikowano

... ale na parkingu lub podczas bardzo wolnej jazdy by się mogło przydać :)

Fiat ma coś takiego że przy parkowaniu wciskasz przycisk (chyba City to się nazywa) i kiera kręci się dużo lżej. Służy to właśnie do parkowania, ale tam jest chyba elektryczne wspomaganie nie hydrauliczne.

Opublikowano

... ale na parkingu lub podczas bardzo wolnej jazdy by się mogło przydać :)

Fiat ma coś takiego że przy parkowaniu wciskasz przycisk (chyba City to się nazywa) i kiera kręci się dużo lżej. Służy to właśnie do parkowania, ale tam jest chyba elektryczne wspomaganie nie hydrauliczne.

Dokladnie tak, z tym ze dla mnie zwykle wspomaganie w Fiacie juz chodzi za lekko, opcji CITY uzylem moze 2x dla zabawy przez rok czasu :polew:

Opublikowano

Kolego, najprościej będzie porównać z takim modelem, czyli udaj się do salonu na jazdę próbną. N\

Na spoty warszawskie niestety nikt B8 nie przyjeżdża, ale jak kilka osób to pomaca, to pewnie jakieś wnioski zostaną wyciągnięte.

(Spoty są w każdy wtorek o godz. 19.00 w Promenadzie).

Faktem jest, że wspomaganie w Audi chodzi dość ciężko - ja jestem z tego powodu zadowolony, bo przynajmniej czuć jezdnię (w Almerze żony jest tak silne wspomaganie, że czasami nie wiem, czy skręciłem już czy nie :decayed:) )

Opublikowano

Mam takie same odczucie... dla mnie trochę dziwne, kupiłem B8 i myślałem że mam coś nie tak z pompą wsp. ale sprawdzałem już w innej A4 B8 i A5 i było tak samo. Jak się przesiadam z Golfa V lub Polo 2005 od żony to mam wrażenie jakbym siadł do samochodu bez wsp. ;( . Szukałem już troche na ten temat i wydaje mi się że po prostu nie mamy w wyposażeniu servotronica. Czy jest to możliwe??? w aucie za 160tys nie ma tego w standardzie? Porównywałem z golfem i polo że przy włączeniu zapłonu włącza się kontrolka na zegarach w kształcie kierownicy, która odpowiada za servotronic. U mnie w B8 nie włącza się, ale jest, nie podświetlona. Pytanie czy nie mam tego w wyposażeniu :wallbash: , czy jest to może wyłączone w jakiś sposób??? Może ktoś ma większe pojecie na ten temat? :mysli: Pozdrawaiam!

Opublikowano

Ja to już się w sumie do tego przyzwyczaiłem,

swoją drogą to pewniej mi się prowadzi.

Fakt jednak, że różnica była na prawdę kolosalna przy przesiadce z Merca A180.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...