Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Dymi-przyczyny?


piotrek18041

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Posiadam a4 2.5tdi 150ps 1999r sedan.Wszystko wporzo prócz nadmiernego dymienia przy każdorazowym ruszaniu ze świateł kopci na czarno.Każdy diesel kopci,fakt ale raczej nie tak.Po wciśnięciu gazu w podłoge z tyłu pojawia sie czarny dym. Po ruszeniu z 1 i zmianie na 2 lekko jakby szarpną. Wtryski leją? Turbina? Czy co? Przejmować się tym? Słyszałem też że to najgorsze silniki audi,prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy diesel kopci,fakt

nieprawda

ajgorsze silniki audi,prawda to?

ogólnie przyjmując prawda

Po ruszeniu z 1 i zmianie na 2 lekko jakby szarpną. Wtryski leją? Turbina? Czy co? Przejmować się tym?

przejmować, zrobić logi statyczne i dynamiczne po czym koledzy powiedzą Ci wszytko :good:

jeśli nie wiesz jak je zrobić wszytko jest na forum :szukaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ogół,może nie mocno,ale w pewnych momentach puszczają dymek.Zauważ jak jeżdzisz po mieście.

mówię Ci że niemodzony diesel nie puszcza dyma skoro jest ok (lub jest to taki dymek że szkoda o nim mówić), mój nawet przy 150koniach nie puszcza grama baorego do temperatury 25~27*C póżniej już mu się zdarza,a le przed programem nic a nic, a co więcej, znajomy ma a6 2,5 180koni i po zmianie silnika + hydrauliki + nowej turbiny też nie puszcza dyma :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź prace wtrysków oraz sprawdź układ dolotowy powietrza pod względem nieszczelności- w tych miejscach będzie widać ślady oleju. a kopci w momencie jazdy jak przyciśniesz (nie obserwuj tego w nocy) w świetle dziennym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak depne. tak przy równej pracy raczej nie. i raczej bardziej na ciepłym silniku niż na zimnym. Rozmawiałem ze znajomymi mechanikami to juz mi go handlować każą bo że v6 to kłopoty,ale z drugiej str.latając po różnych forach to i niekoniecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiście chciał bym 2,5 ale nie stac mnie na częsci aby na dzien dobry zmieniac wałki dzwigienki i hydro.

po za tym z tego co wiem elektronika w tych pompach siada- a to gruby koszt. robota to pikus bo sam sobie zrobie. poprostu 2,5 trzeba dbac a ludzie boja sie wkładac kase ale lubia czuc ta moc na plecach... dlatego 2.5 mówi sie ze sa zajechane itd... podjedz do Mastersa na diagnostyke.... mówia ze w jego żyłach płynie ropa nie krew... :) zapłacisz nie mało ale przynajmniej bedziesz wiedział wszystko co boli silnik... osobiscie ja bym tak zrobił jak bym sobie nie radził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopci na czarno-sprawdź węże kulera i same kulery

2.5 tdi tylko dobry warsztat.

regeneracja pompy tańsza jak w fokusie 1.8d

na dzien dobry zmieniac wałki dzwigienki i hydro

ślepy nie powinien sam auta kupować,wylataną hydraulikę słychać z daleka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ślepy nie powinien sam auta kupować,wylataną hydraulikę słychać z daleka.

Łatwo ci mówic mając Vke na stanie i codziennie wysłuchiwac tego motoru...

dlatego nie kupiłem 2,5 w kazdym krzywki zajechane... ciezko jest trafis 2.5 z silnikiem igłą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ślepy nie powinien sam auta kupować,wylataną hydraulikę słychać z daleka.

dlatego nie kupiłem 2,5 w kazdym krzywki zajechane... ciezko jest trafis 2.5 z silnikiem igłą...

co ty gadasz.

zazwyczaj w padlinach i głównie w AKE.

Silnik z rozsądnym przebiegiem,to rozsądne koszty. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj ma nalatane licznikowe 20x,000km przebiegu z logów wynika że turbo mocniej dmucha i ma większa dawke paliwa w czasie jazdy niż powinien (sądze ze jakisz czip). I zero dymu ;) Otwórz maske i po lewej stronie pod reflektorem znajdziesz gumowy wąż w kształcie litery S może być że jest pęknięty od dołu na zgięciu że tego nie zobaczysz ja tak miałem i kilku innych kolegow sprawdz to ;)

Silniki 2.5 poza droszą eksploatacją od innych silnikow są super :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki 2.5 poza droszą eksploatacją od innych silnikow są super

nie przesadzajmy, mają swoje poważne dolegliwości

Lubię te silniki, sam chciałem taki ale były same zajechany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem wczoraj pod kopmem,no to niby powiedział ze wtryski ok,jak sie kawałek przejechał to tez ale zaraz po chwili zaczeła kopcic no i mówi ze wtryski bo na czarno. w nastepnym tyg.podjade do innego znachora,zobaczymy. a co do wtrysków to je sie regeneruje czy nowe? jakie koszta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ty gadasz.

zazwyczaj w padlinach i głównie w AKE.

Silnik z rozsądnym przebiegiem,to rozsądne koszty. :cool1:

pisze to co wiem i to czego się naoglądałem i robiłem a większość to byly AFB

co do kupowania to chyba ze ty masz takie szczęście i kupujesz cukierka... chyba ze widziałeś motory które już były po wymianie gratów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ty gadasz.

zazwyczaj w padlinach i głównie w AKE.

Silnik z rozsądnym przebiegiem,to rozsądne koszty. :cool1:

pisze to co wiem i to czego się naoglądałem i robiłem a większość to byly AFB

co do kupowania to chyba ze ty masz takie szczęście i kupujesz cukierka... chyba ze widziałeś motory które już były po wymianie gratów...

miałem AFB 265tyś i wałeczki wyglądały jak nowe.

Jedyna usterka filtr odmy i wycieki z pod górnej miski.

Obecny śmiga 45tyś rocznie. płyny i oleje :tongue4:

Lubię te silniki, sam chciałem taki ale były same zajechany :)

ulubiony tekst posiadaczy 1.9 :decayed:

Jest dużo sztuk zajechanych na rynku są to auta z dużym przebiegiem lub po spotkaniu z pseudo-mechanikiem.

Nie mniej samo kopcenie na rozgrzanym silniku nie wskazuje,że jest on zajechany.

Bez logów nie dojdzie się zbyt szybko do konkretnych wniosków. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qwa panie - wiem co mi przyjezdza na warsztat i co robie...-a wiedz ze nie zmieniam dobrych czesci na nowe-nie należe do tego typu mechaników(wymieniaczy). jeden silnik sie dobrze sprawuje a inny jest c**jowy i sie sypie wady mozna kazdemu silnikowi wypisac. 1 bedzie latał i zmieniał olej a drugi bedzie zmieniał turbiny ,głowice czy cholera wie co jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro jesteś taki spec od V6 to pomóż koledze powinieneś mieć to obcykane w małym paluszku, zatem prawisz morały jakie to niedobre silniki powiedz mu żeby sprzedał i spokój.

Zrób kolego logi to pomożemy wklej w dziale diagnostyka zaglądają tam prawdziwi fachowcy z AKP to będziesz miał jasny obraz co mu dolega i basta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obcykany nie jestem i nie ma V6 w 1 paluszku ale sporo rzeczy grubszych robiłem.chyba nie czytałes wszystkiego od początku lub nieuważnie. bo juz koledze pisałem co ma sprawdzic i zeby podjechał do kogos kumatego i bedzie wiedział co jest w5. nie mowi ze te silniki sa złe bo sam chciał miec a4 z 2,5 bod maską. ogolnie sa to za***iste motory tylko ciezko znaleść B5 do 99r ze zdrowym motorem-nie wiem jak teraz bo ogłoszen nie przegladam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...