Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Zachowanie auta podczas czyszczenia filtra


fethorus

Rekomendowane odpowiedzi

mam takie pytanie w zwiazku z filtrem czasteczek wiadomo ze filter czysci sie co kilkaset kilkadziesiat km zalerznie jak i gdzie jezdzimy.

chodzi mi tutaj o czyszczenie samodzielne niepoprzedzone zadna swiecaca kontrolka. ja wiem kiedy sie to dzieje bo turbo syczy i autko zaczyna wydawac buczenie w wydechu i jest slabsze troszke a pododaniu mocniej gazu turbo jak by przeladowywalo do tej pory wszystko dlamnie jasne ale moje autko kiedy wchodzi w ten tryb czyszczenia silnik zaczyna pracowac o wiele lepiej niz na codzien 0 wibracji drgania itp co nieraz jest wyczuwalne moje pytanie jest takie czy to normalnie bo slyszalem ze silnik podczas czyszczenie wpada w wibracje itd a umnie dzieje sie inaczej silnik zaczyna lepiej pracowac ? i jeszcze jedno pytanoko czy jak czysci sie w tym pierwszym trybie to ja jade sobie tak z 1700 obrotami ze stala predkoscia po jakis 5 do 10 minut czuc ze autko skonczylo wraca moc turba nieslychac tak itd. i drugie pytanie tutaj czy to w tym trybie ma znaczenie jakiekolwiek jak jedziemy autkiem czy trzeba sie zachowywac jak w tym trybie czyszczenia co wyswietla nam sie kontrolka te 2300 obrotow 70km-h itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba się stosować do intrukcji obsługi tam jest jasno napisane :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do instrukcji to się trzeba stosować jak już zaświeci się kontrolka zapełnienia DPF-a.

W innych przypadkach jeździsz normalnie, jak gdyby nic.

Co więcej, wymuszona regeneracja DPF-a poprzez dotrysk paliwa pod koniec suwu pracy w cylindrze występuje tylko po długiej jeździe z małą mocą generowaną przez motorówkę.

Wtedy spaliny mają zbyt małą temperaturę, by zapoczątkować samoczynne wypalanie filtra cząstek stałych.

Przy regularnym , codziennym butowaniu na dłuższych odcinkach na pewno komputer nie uruchamia procedury wypalania, przebiega ona samoczynnie.

Troszkę inaczej masię sprawa przy mokrych FAP-ach i przy zajechanch motorowniach, w spalinach których głównym składnikiem są sadze :decayed:

Biedny jest też DPF-ik jak ktoś preferuje styl jazdy na PSJ, bo właśnie przy małej prędkości obrotowej silnika i dużym obciążeniu sadzy powstaje najwięcej :gwizdanie: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...